Drogi dojazdowe będą droższe niż sam most w Krapkowicach

Radosław Dimitrow
Radosław Dimitrow
Na razie z mostu mogą korzystać piesi i rowerzyści, w przyszłości także zmotoryzowani.
Na razie z mostu mogą korzystać piesi i rowerzyści, w przyszłości także zmotoryzowani. Archiwum/DIM
Gmina zleciła opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego dla dawnego mostu kolejowego na Odrze. Trafił on już na biurko burmistrza Andrzeja Kasiury.

To ważny dokument, który opisuje, jak powinny być wykonane roboty budowlane, by most mógł być udostępniony dla ruchu samochodowego. Na jego podstawie samorząd będzie się starał m.in. o unijne pieniądze na inwestycję.

Co zapisano w programie? Eksperci z zakresu budownictwa ustalili, że most powinien mieć 11 metrów szerokości. Dzięki temu będzie można na nim zmieścić dwa pasy ruchu o szerokości 2,75 metra każdy oraz dwa ciągi pieszo-rowerowe oddzielone od jezdni barierami.

- Do mostu prowadzić będą drogi dojazdowe o szerokości 9,5 metra, które będą posadowione na nasypach - tłumaczy Andrzej Brzezina, wiceburmistrz Krapkowic. - Te drogi zostaną włączone do ulicy Kilińskiego i Kolejowej. Na most nie będzie można natomiast wjechać od strony ulicy Ks. Duszy, bo to generowałoby zbyt duży ruch w pobliżu zabudowań mieszkalnych.

Koszt inwestycji w opisywanym programie oszacowano na kwotę 11 milionów złotych, przy czym, jak wynika z wyliczeń, budowa dróg dojazdowych będzie droższa aniżeli przebudowa samego mostu.

- Dla nas najważniejsza informacja to ta, że badania obiektu wykazały, iż jest on w dobrym stanie technicznym - dodaje Andrzej Brzezina. - To oznacza, że nie ma konieczności wzmacniania konstrukcji dodatkowymi podporami.

Dopuszczalną nośność mostu oszacowano natomiast na 30 ton. Druga przeprawa na Odrze będzie otwarta dla samochodów osobowych do 3,5 tony. Jednak w sytuacjach wyjątkowych (na przykład zamknięcia głównego mostu na drodze wojewódzkiej nr 409) będą mogły z niego skorzystać także ciężarówki, np. samochody straży pożarnej.

Samorząd liczy, że Unia Europejska dołoży do inwestycji ok. 5 milionów złotych. Resztę gmina będzie musiała wyłożyć z własnego budżetu.

Budowa będzie rozłożona na kilka lat.

INFO Z POLSKI - przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni w kraju

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska