To ważny dokument, który opisuje, jak powinny być wykonane roboty budowlane, by most mógł być udostępniony dla ruchu samochodowego. Na jego podstawie samorząd będzie się starał m.in. o unijne pieniądze na inwestycję.
Co zapisano w programie? Eksperci z zakresu budownictwa ustalili, że most powinien mieć 11 metrów szerokości. Dzięki temu będzie można na nim zmieścić dwa pasy ruchu o szerokości 2,75 metra każdy oraz dwa ciągi pieszo-rowerowe oddzielone od jezdni barierami.
- Do mostu prowadzić będą drogi dojazdowe o szerokości 9,5 metra, które będą posadowione na nasypach - tłumaczy Andrzej Brzezina, wiceburmistrz Krapkowic. - Te drogi zostaną włączone do ulicy Kilińskiego i Kolejowej. Na most nie będzie można natomiast wjechać od strony ulicy Ks. Duszy, bo to generowałoby zbyt duży ruch w pobliżu zabudowań mieszkalnych.
Koszt inwestycji w opisywanym programie oszacowano na kwotę 11 milionów złotych, przy czym, jak wynika z wyliczeń, budowa dróg dojazdowych będzie droższa aniżeli przebudowa samego mostu.
- Dla nas najważniejsza informacja to ta, że badania obiektu wykazały, iż jest on w dobrym stanie technicznym - dodaje Andrzej Brzezina. - To oznacza, że nie ma konieczności wzmacniania konstrukcji dodatkowymi podporami.
Dopuszczalną nośność mostu oszacowano natomiast na 30 ton. Druga przeprawa na Odrze będzie otwarta dla samochodów osobowych do 3,5 tony. Jednak w sytuacjach wyjątkowych (na przykład zamknięcia głównego mostu na drodze wojewódzkiej nr 409) będą mogły z niego skorzystać także ciężarówki, np. samochody straży pożarnej.
Samorząd liczy, że Unia Europejska dołoży do inwestycji ok. 5 milionów złotych. Resztę gmina będzie musiała wyłożyć z własnego budżetu.
Budowa będzie rozłożona na kilka lat.
INFO Z POLSKI - przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni w kraju
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?