Wtedy też drogowcy przeprowadzą próby obciążeniowe. - Zaraz po otrzymaniu wyników będziemy mogli przełożyć ruch na nowy most, a robotnicy rozpoczną rozbiórkę starej konstrukcji - dodaje Wandrasz.
Wszystkie te operacje to elementy przygotowań do właściwej inwestycji, czyli budowy od podstaw nowego mostu na kanale żeglugowym Odry.
Istniejący most, z wąską jezdnią i jeszcze węższymi chodnikami, na których ciężko się minąć pieszym, nie nadaje się już do remontu i GDDKiA postanowiła zastąpić go nową przeprawą.
Cała inwestycja będzie kosztowała prawie 17,5 miliona złotych (najdroższa oferta w przetargu opiewała na kwotę ponad 31 mln złotych).
Po jej zakończeniu samochody będą miały do dyspozycji jezdnię o szerokości 7 metrów, a piesi 3,5-metrowe chodniki.
Zanim to nastąpi, wszyscy będą musieli korzystać z prowizorycznej przeprawy budowanej tuż obok starego mostu. Co ciekawe, będzie miała ona drewnianą nawierzchnię.
- Drewno wyciszy bardzo głośny stukot, który powstaje zwykle na złączeniach takich tymczasowych mostów - podkreśla Michał Wandrasz.
Nowa przeprawa ma być gotowa do końca października.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?