Już przed rokiem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu ogłosiła przetarg na przebudowę DK 40 w Głuchołazach. Wtedy najtańszy wykonawca domagał się 35 milionów złotych. Choć inwestor przeznaczył na to 4 miliony mniej, przetarg rozstrzygnięto, ale z powodu protestów procedura przeciągnęła się o 5 miesięcy. Po tym okresie wybrany wykonawca nie stawił się na podpisanie umowy.
Do drugiego przetargu w tym roku zgłosiło się 6 wykonawców, w tym tak znane firmy budowlane jak Mota Engil, Skanska czy Budimex. Najtańsza oferta opolskiej firmy Himmel i Papsech (w konsorcjum z firma Adac Lewar) opiewa na kwotę 36,2 miliona złotych, czyli o 2 miliony więcej niż GDDKiA zarezerwowała tym razem na to zadanie. Najdroższa jest wycena Budimexu (55 mln zł).
- Komisja przetargowa przystąpiła do weryfikacji ofert – informuje Agata Andruszewska, rzecznik GDDKiA w Opolu.
Most na wysoką falę
Jeśli dojdzie do wyboru wykonawcy, prace budowlane będą prowadzone przez najbliższe dwa lata na prawie kilometrowym odcinku DK 40 przez centrum miasta (ulice Kraszewskiego, Gen. Sikorskiego, Marii Curie-Skłodowskiej i Kardynała Stefana Wyszyńskiego od skrzyżowania z ul. Miarki do skrzyżowania z ul. Kopernika).
Wykonawca ma też zbudować przeprawę tymczasową na rzece Białej Głuchołaskiej, rozebrać stary most Andrzeja i na jego miejscu postawić nowy most, położony wyżej, aby przepuścić większą falę powodziową. Po południowej stronie rzeki zamiast ciasnego skrzyżowania powstanie rondo na skrzyżowaniu z ul. Andersa i Konopnickiej.
W ramach przebudowy trzeba będzie rozebrać jeden budynek mieszkalny.
iPolitycznie - Czy słowa Stefańczuka o Wołyniu to przełom?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?