Dzień Archeologii w JuraParku w Krasiejowie. Szykuje się zabawa dla małych odkrywców!

Anna Konopka
Warsztaty paleontologiczne są propozycją dla dzieci, które mają minimum trzy latka. mat. Jura Parku
Podglądanie pracy archeologów i paleontologów, szukanie kopii skamieniałości T-Rexa i wielki plac zabaw. To tylko część z atrakcji przygotowanych na piątek (24.07) w ramach Dnia Archeologii w JuraParku.

- Naszym najważniejszym zadaniem jest edukacja i propagowanie wiedzy o przeszłości - mówi Karolina Wrona z JuraParku w Krasiejowie. - Dzień Archeologii, który obchodzimy w piątek, w zasadzie trwa cały rok.

Pracownicy JuraParku podkreślają, że wydarzenie to będzie szansą na przyglądanie się codziennej pracy archeologów i paleontologów, którzy zjeżdżają do nas w sezonie letnim na wciąż czynne stanowiska paleontologiczne.

Na najmłodszych "odkrywców" czeka masa rozrywek. Na specjalnie przygotowanym sztucznym stanowisku na placu zabaw, gdzie dzięki swojej uważnej pracy i zaangażowaniu będzie można odkryć kopie skamieniałości T-Rexa.

- Warsztaty poprowadzą edukatorzy, z którymi dzieci mają także możliwość zgłębienia tajemnic dinozaurów. - Bardzo często konfrontujemy filmowe wyobrażenia z rzeczywistością - mówi Jolanta Labus z Parku Nauki i Rozrywki w Krasiejowie. - Jednak zabawa w paleontologa połączona z odkrywaniem dinozaurów, rzeczywiście robi wrażenie nie tylko na dzieciach, które uczestniczą w warsztatach. To już dla nas niemal standard, że to właśnie całe rodziny odkrywają u nas tajemnice przeszłości. Z myślą o nich na terenie naszej najnowszej inwestycji, czyli Parku Nauki i Ewolucji Człowieka, stworzyliśmy preparatornię - dodaje.

Dla dzieci, które z rodzicami dziś odwiedzą JuraPark, przygotowano między innymi warsztaty paleontologiczne (chęć uczestnictwa w zajęciach należy zgłosić przy kasach).

Grupy warsztatowe będą tworzone przez cały piątek.

JuraPark jest czynny w dni powszednie w godz. 10.00-19.00, a w sobotę i niedzielę od godz. 9.00 do 20.00.