GDDKIA w Opolu rozpoczyna remont kilku ważnych dróg krajowych na Opolszczyźnie. Szykują się utrudnienia w ruchu. Sprawdź gdzie i kiedy

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Wojewoda Opolski podpisał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla rozbudowy DK39 na odcinku Smarchowice Wielkie – Namysłów. GDDKiA Opole
Opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczyna remont drogi krajowej nr 94 w podopolskim Karczowie, DK38 w Pawłowiczkach oraz DK40 w Mochowie. W tym ostatnim miejscu przebudowany zostanie również most. Kolejne trakty czekają na przetargi.

Lada dzień rozpoczną się prace przy rozbiórce istniejącego i budowie nowego, trzyprzęsłowego mostu w Mochowie, w ciągu DK40 nad rzeką Osobłogą w gminie Głogówek.

Przeprawa będzie miała ponad 69 metrów długości i 13 metrów szerokości, a jej nośność wynosić ma do 50 ton. Koszt prac to około 9,7 mln złotych i wykona je firma Himmel i Papesch z Opola.

Po nowym moście pojedziemy 30 września przyszłego roku - informuje Agata Andruszewska z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Natomiast na czas prowadzenia robót wykonany zostanie tymczasowy most i droga objazdowa do niego.

W drugiej połowie sierpnia rozpoczną się z kolei prace przy remoncie drogi krajowej nr 38 w Pawłowiczkach w powiecie kędzierzyńsko-kozielskim.

Na odcinku 1,6 kilometra drogowcy sfrezują starą nawierzchnię i położą nową, wykonają też nowe oznakowanie poziome i regulację poboczy oraz wpustów ulicznych kanalizacji deszczowej. Kosz prac to prawie 920 tys. złotych - informuje Agata Andruszewska.

GDDKIA w Opolu podpisała też już umowę na remont DK94 w Karczowie w powiecie opolskim. Zadanie do 6 października zrealizuje firma PH-U „Larix”, a jego koszt to ponad 624 tys. złotych.

Tu również robotnicy wymienią nawierzchnię jezdni, wcześniej wzmacniając ją specjalną siatką, wykonają roboty brukarskie i nowe oznakowanie.

Z kolei wojewoda opolski wydał zezwolenia na realizację inwestycji drogowej tzw. ZRiD, dla dwóch kolejnych dróg krajowych.

Pomiędzy Namysłowem a Smarchowicami Wielkimi zostanie wyremontowana DK39. Jeszcze w tym miesiącu zostanie rozpisany przetarg na roboty, a ich zakończenie zaplanowany jest na przyszły rok.

Jak już informowaliśmy, rozbudowy doczeka się też droga krajowa nr 45 pomiędzy skrzyżowaniem na Rogów Opolski a węzłem autostradowym "Opole Południe".

Ogłoszenie przetargu na roboty planowane jest na wrzesień 2020 r., przeprowadzenie robót budowlanych przewiduje się w 2021 roku.

Nieletni za kółkiem? Są warunki

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Nawet nie trzeba sprawdzać, kto jest autorem tego "artykułu". Wystarczy przeczytać te bzdury i już wiadomo, kto mógł spłodzić coś takiego.

"Przeprawa będzie miała ponad 69 metrów długości i 13 metrów szerokości, a jej nośność wynosić ma do 50 ton" - szanowny panie "dziennikarzu", jak się czegoś nie rozumie, to trzeba się dopytać fachowców, a nie bezmyślnie klepać w klawiaturę. Gdyby most miał 50 ton nośności, to ruch na nim musiałby się odbywać wahadłowo, a samochody ciężarowe musiałyby wjeżdżać na most pojedynczo. Obecnie tak nie jest, a chyba nie po to wydaje się miliony na nowy most, żeby było gorzej?

Przeciętnie inteligentny człowiek potrafi zrozumieć różnicę pomiędzy "nośność mostu wynosi 50 ton" a "po moście mogą się poruszać pojazdy o masie do 50 ton".

A
Aleksander

Uważam że włodarze stolicy województwa, jak i regionu powinny zabiegać o zbudowanie ekspresowej obwodnicy Opola w śladzie aktualnej dk 46. Opole jako jedyne z miast wojewódzkich czy porównywalnych pod względem liczby lidności i spełnianej roli jest sukcesywnie pomijane w tym zakresie. Mamy korkującą się, jednojezdniową obwodnicę ze światłami, z ogromnym potokiem samochodów, kumulującą ruch trzech dróg krajowych (45,46,94). Autostradę a4 wybudowano w przedwojennym śladzie, daleko od granic miasta. Połączenie z nią jest utrudnione, zarówno do węzła Opole Południe jak i Zachód jedzie się drogami po jednym pasie ruchu w każdą stronę, prowadzącymi w dużej części przez teren zabudowany. A jak wygląda sytuacja w innych miastach? Gdzie istnieją bądź są planowane lub w budowie obwodnice będące drogami szybkiego ruchu? Kielce- s7 i s74, Olsztyn- s16 i s51, Rzeszów- a4 i s19, Zielona Góra i Gorzów-s3 blisko granic miasta, Bielsko- Biała- s1 i s52, Radom s7 i s12, Koszalin s6 i s11, Łomża i Suwałki- s61, Elbląg- s7 i s22. To są ośrodki do których Opole może się porównywać bo nawet nie wspominam o większych miastach, które są naturalnie w jeszcze lepszej sytuacji. Sądzę że dk 46 ze względu na natężenie ruchu od węzła z a4 do węzła z a1 w Częstochowie powinna być drogą ekspresową, a przynajmniej na obwodnicy ponad stutysięcznego Opola. Dlaczego Opole jest pomijane w kwestii budowy dróg szybkiego ruchu?

Dodaj ogłoszenie