GDDKIA w Opolu rozpoczyna remont kilku ważnych dróg krajowych na Opolszczyźnie. Szykują się utrudnienia w ruchu. Sprawdź gdzie i kiedy

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Wojewoda Opolski podpisał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla rozbudowy DK39 na odcinku Smarchowice Wielkie – Namysłów. GDDKiA Opole
Opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczyna remont drogi krajowej nr 94 w podopolskim Karczowie, DK38 w Pawłowiczkach oraz DK40 w Mochowie. W tym ostatnim miejscu przebudowany zostanie również most. Kolejne trakty czekają na przetargi.

Lada dzień rozpoczną się prace przy rozbiórce istniejącego i budowie nowego, trzyprzęsłowego mostu w Mochowie, w ciągu DK40 nad rzeką Osobłogą w gminie Głogówek.

Przeprawa będzie miała ponad 69 metrów długości i 13 metrów szerokości, a jej nośność wynosić ma do 50 ton. Koszt prac to około 9,7 mln złotych i wykona je firma Himmel i Papesch z Opola.

Po nowym moście pojedziemy 30 września przyszłego roku - informuje Agata Andruszewska z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Natomiast na czas prowadzenia robót wykonany zostanie tymczasowy most i droga objazdowa do niego.

Czytaj także

W drugiej połowie sierpnia rozpoczną się z kolei prace przy remoncie drogi krajowej nr 38 w Pawłowiczkach w powiecie kędzierzyńsko-kozielskim.

Na odcinku 1,6 kilometra drogowcy sfrezują starą nawierzchnię i położą nową, wykonają też nowe oznakowanie poziome i regulację poboczy oraz wpustów ulicznych kanalizacji deszczowej. Kosz prac to prawie 920 tys. złotych - informuje Agata Andruszewska.

GDDKIA w Opolu podpisała też już umowę na remont DK94 w Karczowie w powiecie opolskim. Zadanie do 6 października zrealizuje firma PH-U „Larix”, a jego koszt to ponad 624 tys. złotych.

Tu również robotnicy wymienią nawierzchnię jezdni, wcześniej wzmacniając ją specjalną siatką, wykonają roboty brukarskie i nowe oznakowanie.

Czytaj także

Z kolei wojewoda opolski wydał zezwolenia na realizację inwestycji drogowej tzw. ZRiD, dla dwóch kolejnych dróg krajowych.

Pomiędzy Namysłowem a Smarchowicami Wielkimi zostanie wyremontowana DK39. Jeszcze w tym miesiącu zostanie rozpisany przetarg na roboty, a ich zakończenie zaplanowany jest na przyszły rok.

Jak już informowaliśmy, rozbudowy doczeka się też droga krajowa nr 45 pomiędzy skrzyżowaniem na Rogów Opolski a węzłem autostradowym "Opole Południe".

Ogłoszenie przetargu na roboty planowane jest na wrzesień 2020 r., przeprowadzenie robót budowlanych przewiduje się w 2021 roku.

Sprzedam czołg, czyli wojskowe aukcje na pojazdy z demobilu

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Nawet nie trzeba sprawdzać, kto jest autorem tego "artykułu". Wystarczy przeczytać te bzdury i już wiadomo, kto mógł spłodzić coś takiego.

"Przeprawa będzie miała ponad 69 metrów długości i 13 metrów szerokości, a jej nośność wynosić ma do 50 ton" - szanowny panie "dziennikarzu", jak się czegoś nie rozumie, to trzeba się dopytać fachowców, a nie bezmyślnie klepać w klawiaturę. Gdyby most miał 50 ton nośności, to ruch na nim musiałby się odbywać wahadłowo, a samochody ciężarowe musiałyby wjeżdżać na most pojedynczo. Obecnie tak nie jest, a chyba nie po to wydaje się miliony na nowy most, żeby było gorzej?

Przeciętnie inteligentny człowiek potrafi zrozumieć różnicę pomiędzy "nośność mostu wynosi 50 ton" a "po moście mogą się poruszać pojazdy o masie do 50 ton".

A
Aleksander

Uważam że włodarze stolicy województwa, jak i regionu powinny zabiegać o zbudowanie ekspresowej obwodnicy Opola w śladzie aktualnej dk 46. Opole jako jedyne z miast wojewódzkich czy porównywalnych pod względem liczby lidności i spełnianej roli jest sukcesywnie pomijane w tym zakresie. Mamy korkującą się, jednojezdniową obwodnicę ze światłami, z ogromnym potokiem samochodów, kumulującą ruch trzech dróg krajowych (45,46,94). Autostradę a4 wybudowano w przedwojennym śladzie, daleko od granic miasta. Połączenie z nią jest utrudnione, zarówno do węzła Opole Południe jak i Zachód jedzie się drogami po jednym pasie ruchu w każdą stronę, prowadzącymi w dużej części przez teren zabudowany. A jak wygląda sytuacja w innych miastach? Gdzie istnieją bądź są planowane lub w budowie obwodnice będące drogami szybkiego ruchu? Kielce- s7 i s74, Olsztyn- s16 i s51, Rzeszów- a4 i s19, Zielona Góra i Gorzów-s3 blisko granic miasta, Bielsko- Biała- s1 i s52, Radom s7 i s12, Koszalin s6 i s11, Łomża i Suwałki- s61, Elbląg- s7 i s22. To są ośrodki do których Opole może się porównywać bo nawet nie wspominam o większych miastach, które są naturalnie w jeszcze lepszej sytuacji. Sądzę że dk 46 ze względu na natężenie ruchu od węzła z a4 do węzła z a1 w Częstochowie powinna być drogą ekspresową, a przynajmniej na obwodnicy ponad stutysięcznego Opola. Dlaczego Opole jest pomijane w kwestii budowy dróg szybkiego ruchu?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3