Gimnazjaliści z Namysłowa nakręcili najlepszy spot antynarkotykowy

Iwona Kłopocka-Marcjasz
Iwona Kłopocka-Marcjasz

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Rozstrzygnięto szkolny konkurs na spot i logo opolskiego pilotażowego programu profilaktyki antyuzależnieniowej „Pomyśl, zanim spróbujesz”. Wygrała go ekipa z gimnazjum nr 2 w Namysłowie. Wręczenie nagród laureatom stało się okazją do podsumowania pierwszego etapu programu.

Pionierski w skali kraju program skierowany do dzieci i młodzieży powstał z inicjatywy wojewody opolskiego. To odpowiedź na rosnące statystyki młodych osób leczonych z powodu zaburzeń psychicznych, spowodowanych używaniem środków psychoaktywnych. Realizowany jest wspólnie z policją, sanepidem i kuratorium oświaty.

Aby zaktywizować młodzież zorganizowano konkurs dla uczniów gimnazjów na spot reklamowy nawiązujący do hasła programu. Zwyciężyła ekipa z Publicznego Gimnazjum nr 2 w Namysłowie w składzie: Adrianna Sadowska, Olga Kwiecień, Paula Szczepaniak, Julia Banasiak, Michał Rojkiewicz, Filip Pawłowski. - Zależało nam, by z mocnym przekazem dotrzeć do rówieśników. Chcieliśmy skłonić ich do refleksji, jakie mogą być konsekwencje złego wyboru - mówi Olga Kwiecień, pomysłodawczyni i reżyser spotu.

Nagrodzono też najlepsze logo programu (człowiek-marionetka). - Narkotyki kojarzą mi się z manipulacją i ograniczeniem. Nikt nie chce paść ich ofiarą. Powinniśmy szanować swoją wolność - mówiła jego autorka, Natalia Lechkun z Zespolu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku.

Najbardziej zaangażowaną szkołą okazało się gimnazjum w Dobrodzieniu.

W środę podsumowano pierwszy etap realizacji programu, rozpisanego na lata 2016-19. Wzięło w nim udział prawie 10 tysięcy uczniów i 1300 nauczycieli z 59 gimnazjów. Uruchomiono stronę internetową www.pomysl.opole.uw.gov.pl. Ten adres promowany był na 10 tysiącach rozdanym nastolatkom breloków z latarką. Policyjni specjaliści od profilaktyki odbyli 161 spotkań, w których uczestniczyło ponad 5 tysięcy rodziców nastolatków.

Prezentowano im m.in. „profilaktyczny kuferek” z pozornie niewinnymi przedmiotami codziennego użytku, które w istocie są narkotykowymi gadżetami służącymi np. do mielenia suszu. Twórcą kuferka jest Marcin Kosmala z wydziału prewencji KWP w Opolu. Jego pomysł kupili już policjanci z Czech, a niebawem zaczną także stosować Niemcy.

Wszystkie materiały oraz podsumowanie I etapu programu zostały przesłane do Elżbiety Rafalskiej, ministra rodziny, pracy i polityki społecznej.

Spot, który wygrał oraz wszystkie wyróżnione w konkursie, zostaną zaprezentowane w Internecie.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie