Gimnazjaliści z Namysłowa nakręcili najlepszy spot antynarkotykowy

Iwona Kłopocka-Marcjasz
Iwona Kłopocka-Marcjasz
Rozstrzygnięto szkolny konkurs na spot i logo opolskiego pilotażowego programu profilaktyki antyuzależnieniowej „Pomyśl, zanim spróbujesz”. Wygrała go ekipa z gimnazjum nr 2 w Namysłowie. Wręczenie nagród laureatom stało się okazją do podsumowania pierwszego etapu programu.

Pionierski w skali kraju program skierowany do dzieci i młodzieży powstał z inicjatywy wojewody opolskiego. To odpowiedź na rosnące statystyki młodych osób leczonych z powodu zaburzeń psychicznych, spowodowanych używaniem środków psychoaktywnych. Realizowany jest wspólnie z policją, sanepidem i kuratorium oświaty.

Aby zaktywizować młodzież zorganizowano konkurs dla uczniów gimnazjów na spot reklamowy nawiązujący do hasła programu. Zwyciężyła ekipa z Publicznego Gimnazjum nr 2 w Namysłowie w składzie: Adrianna Sadowska, Olga Kwiecień, Paula Szczepaniak, Julia Banasiak, Michał Rojkiewicz, Filip Pawłowski. - Zależało nam, by z mocnym przekazem dotrzeć do rówieśników. Chcieliśmy skłonić ich do refleksji, jakie mogą być konsekwencje złego wyboru - mówi Olga Kwiecień, pomysłodawczyni i reżyser spotu.

Nagrodzono też najlepsze logo programu (człowiek-marionetka). - Narkotyki kojarzą mi się z manipulacją i ograniczeniem. Nikt nie chce paść ich ofiarą. Powinniśmy szanować swoją wolność - mówiła jego autorka, Natalia Lechkun z Zespolu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku.

Najbardziej zaangażowaną szkołą okazało się gimnazjum w Dobrodzieniu.

W środę podsumowano pierwszy etap realizacji programu, rozpisanego na lata 2016-19. Wzięło w nim udział prawie 10 tysięcy uczniów i 1300 nauczycieli z 59 gimnazjów. Uruchomiono stronę internetową www.pomysl.opole.uw.gov.pl. Ten adres promowany był na 10 tysiącach rozdanym nastolatkom breloków z latarką. Policyjni specjaliści od profilaktyki odbyli 161 spotkań, w których uczestniczyło ponad 5 tysięcy rodziców nastolatków.

Prezentowano im m.in. „profilaktyczny kuferek” z pozornie niewinnymi przedmiotami codziennego użytku, które w istocie są narkotykowymi gadżetami służącymi np. do mielenia suszu. Twórcą kuferka jest Marcin Kosmala z wydziału prewencji KWP w Opolu. Jego pomysł kupili już policjanci z Czech, a niebawem zaczną także stosować Niemcy.

Wszystkie materiały oraz podsumowanie I etapu programu zostały przesłane do Elżbiety Rafalskiej, ministra rodziny, pracy i polityki społecznej.

Spot, który wygrał oraz wszystkie wyróżnione w konkursie, zostaną zaprezentowane w Internecie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska