J a zapisałam się na zajęcia z biznesu - mówi Justyna Pilarska, gimnazjalistka z PG nr 5. - Nie ma tego w programie, a takie rzeczy mnie interesują i w przyszłości chcę założyć własną firmę.
Za 7 mln zł uczniowie ze szkół gminnych w Serocku, Dzierżoniowie i Kluczborku realizują projekt "Omnibus". Oferuje on zajęcia odbiegające formułą od tradycyjnych kół przedmiotowych. Zajęcia prowadzone są w czterech modułach.
Pierwszy z nich "Z językiem obcym na ty" oferuje uczniom nie tylko dodatkowe godziny zajęć.
- Ale także wyprawę do teatru na przedstawienie w języku angielskim czy grę terenową, w której uczniowie będą mieli za zadanie przejść przez miasto, robiąc zakupy i załatwiając sprawy w różnych instytucjach w języku angielskim u podstawionych osób - podaje przykład Tadeusz Konarski, dyrektor Administracji Oświaty w Kluczborku.
Na zajęciach w module "Komputer źródłem wiedzy" uczniowie będą się szkolić w obróbce zdjęć i filmów, czy tworzeniu stron internetowych, na których będzie można zamieszczać np. wyniki badań kolegów z zajęć w innym module: "Od matematyki do przyrody".
- Ci zaś mają do dyspozycji nowoczesne zestawy mikroskopów - dodaje Konarski. - Czy stacje meteorologiczne, z pomocą których będą mogli badać zmiany pogody i bawić się w synoptyków, zdobywając wiedzę z przyrody w innej, ciekawej formie.
W module "Młody biznesmen" realizowana będzie wirtualna gra giełdowa dla starszych uczniów.
Uczestnicy zająć ze szkół w Serocku, Dzierżoniowie i Kluczborku w ciągu trzech lat, bo tyle czasu będzie realizowany projekt, będą mogli wymieniać się doświadczeniami drogą internetową, czy przez Skype, a latem spotkają się na obozie naukowym.
"Omnibus" ma jedno z najwyższych dofinansowań w skali kraju. Unia wyłożyła 7 mln zł dla trzech gmin na zakup sprzętu i oprogramowania, a także na wynagrodzenia dla nauczycieli za dodatkowe godziny.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?