Grupa Żywiec może kupić Browar Namysłów za 500 mln złotych. UOKiK nie widzi przeszkód

Edyta Hanszke
Szacuje się, że dzięki kupnie namysłowskiego browaru Grupa Żywiec, która ma 29 proc. udziałów w rynku, zwiększy swoją konkurencyjność wobec Kampanii Piwowarskiej.
Szacuje się, że dzięki kupnie namysłowskiego browaru Grupa Żywiec, która ma 29 proc. udziałów w rynku, zwiększy swoją konkurencyjność wobec Kampanii Piwowarskiej.
Umowę sprzedaży podpisano w listopadzie 2018 roku, ale zgodę na jej finalizację miał dać urząd antymonopolowy. UOKiK właśnie wyraził zgodę.

Grupa Żywiec zapłaci 500 mln zł spółce Chicago Poland Investment Group za sto procent udziałów w Browarze Namysłów.

Namysłowski browar należał do rodziny Gostomskich, która od 20 lat kierowała spółką, a przez kilka ostatnich kupionym browarem w Braniewie w woj. warmińsko-mazurskim.

- Jesteśmy przekonani, że dogłębna znajomość rynku piwnych specjalności oraz elastyczność działania Browaru Namysłów i nasza ekspertyza oraz doświadczenie w budowaniu silnych marek na większą skalę to doskonałe połączenie, które tworzy przepis na sukces na zmieniającym się rynku – przekonywał Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec w komunikacie spółki wydanym po zawartej pod koniec 2018 roku umowie.

- Z lokalnego browaru rozwinęliśmy tę firmę w liczącego się na rynku regionalnego gracza – mówił Michael Gostomski, prezes rady nadzorczej oraz większościowy udziałowiec Browaru Namysłów.

Browar Namysłów produkuje rocznie około 1,7 mln hl piwa w Namysłowie i Braniewie. Swoją siedzibę ma w zabytkowym zamku, gdzie, lokalne tradycje piwowarskie sięgają 1321 roku.

Do głównych marek opolskiego browaru należą:

  • Namysłów,
  • Braniewo,
  • Zamkowe
  • Kuflowe.

Szacuje się, że dzięki kupnie namysłowskiego browaru Grupa Żywiec, która ma 29 proc. udziałów w rynku, zwiększy swoją konkurencyjność wobec Kampanii Piwowarskiej.

Żywiec zapłaci za Namysłów 500 mln zł. Podano, że na koniec 2017 r. suma aktywów spółki z Namysłowa wyniosła ponad 207 mln zł, z czego obrotowych było 68 mln zł. Wynik netto wyniósł 19 mln zł.

WCZEŚNIEJ PISALIŚMY

60 Sekund Biznesu: Odchodzimy od piw najtańszych. Stawiamy na piwa premium i super premium

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska