Hejterzy w Internecie są bardzo głośni, ale wcale nie jest ich najwięcej

mat. partnera/ Fundacja Orange
1 grudnia w Gminie Turawa poruszono ważny temat, jakim jest zagadnienie hejtu w sieci. Za wydarzenie, które odbędzie się pod hasłem #jestnaswiecej, odpowiedzialna była Pracownia Orange, która otrzymała wyróżnienie w ogólnopolskim konkursie na najciekawszą inicjatywę promującą walkę z tym negatywnym zjawiskiem. Hejterzy w Internecie są bardzo głośni, ale wcale nie jest ich najwięcej. Ambasadorką akcji jest aktorka Anna Guzik.

– Hejt w internecie to dziś niestety powszechne zjawisko i nie tylko najmłodsi nie wiedzą, jak skutecznie sobie z nim poradzić. Negatywne komentarze i opinie mogą dotknąć każdego z nas, dlatego w ramach akcji #jestnaswiecej uświadamiamy o jego konsekwencjach i uczymy jak nie dopuścić do rozprzestrzeniania się tego zjawiska – mówi Anna Guzik, ambasadorka Pracowni Orange.

Do wyzwania, które przedstawiła Fundacja Orange przystąpiły Pracownie z całego kraju. Zadanie polegało na zaproponowaniu interesującego pomysłu na event, który zwróciłby uwagę na walkę z hejtem w Internecie. Całości towarzyszył symbol przedsięwzięcia – wielka pomarańczowa sznurówka. Wyróżnionych zostało 13 placówek, które zorganizują w swoich miejscowościach zaplanowane wydarzenia, a pomoże im w tym Fundacja Orange. Podczas Kiermaszu Świątecznego w Węgrach k. Opola przewidziano finał happeningu, podczas prowadzono rozmowy w tematyce hejtu w sieci, była możliwość pamiątkowej fotografii z pomarańczową sznurówką, ale przede wszystkim będzie możliwość pokazania, że #jestnaswięcej!

– W listopadzie w szkołach na terenie Gminy Turawa odbywały się zajęcia, podczas których młodzież rozmawiała na temat, czym jest hejt, co zrobić, gdy się z nim spotkają i jak sobie z nim radzić. Jak się okazuje bardzo dużo młodych osób spotkało się z zjawiskiem obrażania i wyzywania w sieci, dlatego tak ważne jest, żeby nauczyli się jak sobie poradzić sobie z hejtem. Bardzo ważne jest to, żeby pokazać, że nie są sami i zawsze mogą szukać pomocy. Finał naszej akcji #jestnaswiecej w Gminie Turawa odbył się podczas Kiermaszu Świątecznego. Wybór ten nie jest przypadkowy, ponieważ przyświeca nam idea „życzliwi w sieci i w realu” – mówi Ewelina Tomechna, lider lokalnej Pracowni Orange.

Przeciwko hejtowi w sieci

Pracownie Orange to program społeczny Fundacji Orange, w ramach którego zakładane są multimedialne świetlice w małych miastach i wsiach. Celem inicjatywy jest zapewnienie mieszkańcom lepszego dostępu do technologii, wzmocnienie ich cyfrowych kompetencji i stworzenie przestrzeni wspólnych działań. Powstało ich aż 100 w całej Polsce, każda wyposażona w sprzęt i regularnie wspierana warsztatami i innymi działaniami edukacyjnymi.

– W akcji #jestnaswiecej chcemy pokazać, że Internet może być przyjaznym miejscem dla wszystkich użytkowników – zwłaszcza dzieci i młodzieży. Dlatego uczymy, jak radzić sobie z hejtem w sieci i jak reagować na to zjawisko, by powstrzymać jego rozprzestrzenianie się – mówi Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange. – Zależy nam na integracji lokalnych społeczności, stąd cieszą nas zaangażowanie i kreatywność, z jaką Pracownie przystąpiły do naszego wyzwania. Pojawiło się mnóstwo ciekawych pomysłów, które będziemy wspólnie realizować – podsumowuje.

Fundacja Orange uczy, jak mądrze i bezpiecznie korzystać z nowych technologii. Prowadzi autorskie projekty edukacyjne, w których dba o cyfrowe kompetencje dzieci, młodzieży i nauczycieli. Uczy programowania, podstaw edukacji medialnej, a w 100 małych miejscowościach otworzyła multimedialne Pracownie Orange wyposażone w darmowy internet i sprzęt. Współprowadzi warszawski FabLab powered by Orange. Koordynuje największy program wolontariatu pracowniczego w Polsce. Jest jedyną fundacją korporacyjną wśród firm telekomunikacyjnych w Polsce. Więcej informacji: www.fundacja.orange.pl; www.facebook.com/FundacjaOrange.

FLESZ: Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3