Jak skutecznie promować przedsiębiorczość akademicką?

Edyta Hanszke [email protected]
- Efekty naszych badań będziemy chcieli przetestować, promując konkretne fimy albo osoby - mówi Joanna Żurawska. (fot. Paweł Stauffer)
- Efekty naszych badań będziemy chcieli przetestować, promując konkretne fimy albo osoby - mówi Joanna Żurawska. (fot. Paweł Stauffer)
Badania na ten temat prowadzi Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji.

Projekty dotychczas przez nas realizowane, m.in. szkolenia z pisania biznesplanów, pokazały, że nie wiemy, jakie są skuteczne sposoby promowania osób i firm wywodzących się ze środowisk akademickich - mówi Joanna Żurawska, zastępca dyrektora Opolskiego Centrum Badań Regionalnych przy Wyższej Szkole Zarządzania i Administracji. - Ale przecież nie może tym rządzić przypadek.

Zobacz: Jerzy Buzek gościem Międzynarodowego Forum Gospodarczego - Śląsk 2010

Stąd pomysł na kolejny projekt, który ma odpowiedzieć na pytanie: jak promować przedsiębiorczość akademicką. Uczelnia dostała na ten cel ponad 700 tys. zł unijnej dotacji z opolskiego Urzędu Marszałkowskiego.

Jednym z jego elementów będzie sprawdzenie teorii w praktyce. - Efekty naszych badań będziemy chcieli przetestować, promując konkretne fimy albo osoby - mówi Joanna Żurawska. Rekrutację kandydatów zaplanowano na wiosnę br. Ci, którzy zostaną wybrani, będą mieli zagwarantowaną darmową promocję: profesjonalnie przygotowane portfolio, możliwość zareklamowania się w mediach.

Zanim do tego dojdzie, dwa zespoły badawcze złożone z socjologów, psychologów, przedstawicieli mediów pracują nad przeprowadzeniem badań marketingowych i opracowaniem założeń teoretycznych.

Zobacz: Chcesz założyć firmę? Możesz ją prowadzić pod skrzydłami inkubatora

Projekt zakłada przeprowadzenie badań w opolskich uczelniach i instytucjach naukowych. Zaangażowani do niego zostaną także przedstawiciele firm zajmujących się profesjonalnie promocją, osoby mające doświadczenia w przedsiębiorczości akademickiej i przedstawiciele mediów.

Projekt potrwa do listopada br.

Ważne

Projekt, którego m.in. pokłosiem jest obecnie realizowany przez WSZiA, dotyczył szkoleń z pisania bieznesplanów. Po cyklu szkoleń organizatorzy przeprowadzili konkurs, w którym nagrodzili najlepsze pomysły na biznes.

Trzy pierwsze nagrody zdobyli: Mirosław Mazurkiewicz z WSZiA (za pomysł na firmę związaną z odnawialnymi źródłami energii), Marcin Ślusarczyk z Politechniki Opolskiej (za innowacyjną formę sprzedaży) i Katarzyna Woźniak z Uniwersytetu Opolskiego (projekt firmy zajmującej się terapią tańcem).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska