Kolej ruszyła z likwidacją nieczynnych torowisk

    Kolej ruszyła z likwidacją nieczynnych torowisk

    Radosław Dimitrow

    Aktualizacja:

    Nowa Trybuna Opolska

    W miejscach po zlikwidowanych torach mogłyby powstać np. ścieżki rowerowe lub drogi.

    W miejscach po zlikwidowanych torach mogłyby powstać np. ścieżki rowerowe lub drogi. ©Radosław Dimitrow

    Prace rozbiórkowe trwają właśnie pod Strzelcami Opolskimi. Ale do rozbiórki likwidacji także trzy inne torowiska.
    W miejscach po zlikwidowanych torach mogłyby powstać np. ścieżki rowerowe lub drogi.

    W miejscach po zlikwidowanych torach mogłyby powstać np. ścieżki rowerowe lub drogi. ©Radosław Dimitrow

    Ciężki sprzęt pracuje obecnie na nieczynnej linii nr 175 między Strzelcami Opolskimi a Kłodnicą (dzielnica Kędzierzyna-Koźla). Jeszcze w latach 80. XX wieku linia ta była ważnym szlakiem komunikacyjnym - ludzie dojeżdżali nią do pracy i do szkół.

    W czerwcu 2000 roku torowisko zostało zamknięte dla ruchu pasażerskiego, a kilka lat później kolej rozebrała sieć trakcyjną. Teraz PKP zdecydowała się zlikwidować torowisko - ciężki sprzęt usuwa szyny wraz z podkładami.

    Kolej zapowiadała tę decyzję jeszcze w minionym roku. Józef Muzyka z wrocławskiego oddziału PKP, podczas spotkania w Strzelcach Opolskich zachęcał wójtów i burmistrzów w regionie do nieodpłatnego przejmowania terenów po zlikwidowanych torach. Jego zdaniem w takich miejscach mogłyby powstać np. ścieżki rowerowe lub drogi, bo nasypy są dobrze utwardzone i posiadają wszelką infrastrukturę w postaci przepustów i mostów.

    Jednak do tej pory gminy sporadycznie decydowały się przejmować takie tereny pod budowę dróg.

    Maciej Bułtowicz z biura prasowego PKP S.A. poinformował, że w 2015 roku na Opolszczyźnie planowana jest likwidacja łącznie czterech torowisk. Będą to nieczynne linie: nr 328 relacji Nysa-Koperniki, nr 338 relacji Fosowskie-Dobrodzień oraz linia nr 769 w Opolu po zachodniej części Odry.

    Choć tory znikną, to wciąż pozostaną przy nich nieczynne dworce. PKP nie może ich rozebrać, bo w wielu przypadkach są to obiekty zabytkowe lub takie, w których wciąż znajdują się mieszkania z lokatorami.

    Kilka lat temu kolej wystawiła stare dworce na sprzedaż, ale choć przetargi były powtarzane po kilka razy to nie znalazł się żaden chętny.

    Czytaj treści premium w Nowej Trybunie Opolskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (27)

    Forum tylko dla zalogowanych.

    Załóż konto / Zaloguj się
    Dodaj komentarz
    Wszystkie komentarze (27) forum.nto.pl

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Warto zobaczyć

    Wideo