Koleje Śląskie wjadą na Opolszczyznę już w grudniu

archiwum
Zmiany wejdą w życie 9 grudnia, wraz z nowym rozkładem jazdy 2012/2013.
Zmiany wejdą w życie 9 grudnia, wraz z nowym rozkładem jazdy 2012/2013. Archiwum
To koniec bezpośrednich połączeń regionalnych między Opolszczyzną a województwem śląskim.

Sejmik Województwa Opolskiego przyjął wczoraj uchwałę powierzającą województwu śląskiemu organizację przewozów kolejowych na trasach z Kędzierzyna-Koźla do Gliwic i Raciborza oraz ze Strzelec Opolskich do Gliwic.

Zmiany wejdą w życie 9 grudnia, wraz z nowym rozkładem jazdy 2012/2013.

- W czerwcu samorząd województwa śląskiego wystąpił z Przewozów Regionalnych i powołał własną spółkę Koleje Śląskie - wyjaśniał radnym sejmiku marszałek Józef Sebesta. - Gdyby nie porozumienie regulujące ruch pociągów na styku województw, w nowym rozkładzie Przewozów Regionalnych nie byłoby w ogóle połączeń z Opola do Gliwic przez Strzelce Opolskie czy Kędzierzyn-Koźle oraz z Opola do Raciborza i z Kluczborka do Katowic.

Pasażerów czekają więc przesiadki na stacjach węzłowych między województwami. Pociągi katowickiego przewoźnika docierać będą do Strzelc Opolskich i Kędzierzyna-Koźla, natomiast składy Przewozów Regionalnych z Kluczborka skończy bieg w Lublińcu. Utrudnienia odczuje około 900 pasażerów na dobę.

Ale będą też korzyści. Po 9 grudnia liczba połączeń na linii Racibórz/Rybnik - Kędzierzyn-Koźle wzrośnie z 20 do 24, z kolei między Gliwicami a Strzelcami Opolskimi z 20 do 27. Dwa pociągi na dobę więcej kursować też będą między Kluczborkiem a Lublińcem. Na wszystkich liniach ważny ma być jeden bilet, obojętnie przez którego przewoźnika wystawiony.

Powołane w 2008 roku przez marszałków 16 województw Przewozy Regionalne od początku borykają się z ogromnymi problemami finansowymi. Obciążone są rosnącym wciąż długiem, który wynosi obecnie w skali kraju 712 milionów zł.

- To kolos na glinianych nogach, bez przyszłości - przyznał Józef Sebesta. - Przewozy Regionalne powinny być postawione w stan upadłości, ale nie pozwala na to obowiązujące dziś prawo.

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

*ARTUR*

Po raz kolejny na tym forum napiszę, OPR jako licencjonowany przewoźnik może uruchamiać pociągi nawet nad morze i nikt mu tego nie może zabronić. Czy naprawdę UM tak szkoda tych kilkuset złotych/pociąg wydanych za jazdę OPRem do Gliwic bezpośrednio z Opola? przecież mogli się z Kś dogadać jedna para pociągów OPR na całej trasie a druga Kś i było by jak dawniej, a koszty utrzymania połączenia były by i tak po połowie liczone.

g
gość
pora aby śląskie wchłonęło to niuwydarzone woj.opolskie

To coś zostanie podzielone na pól, a nie wchłonięte, zresztą już są ku temu ruchy - Wrocław zaproponował obsługę bezpośrednich połączeń Wrocław-Nysa i Kłodzko-Nysa. I tu pojawia się ale opolski trup się pewnie nigdy na to nie zgodzi i postanowi trwać mimo wszystko. Oczywiście nie powinniśmy karać różnych miast za to, że muszą należeć do tego czegoś, a ukarać samo Opole, aby się nie dało bezpośrednio wydostać z tamtąd do Wrocławia i Katowic
b
bzdury!

Czy pociągszczyznem z wielkopolszczyzny dojadę na śląskszczyzne przez opolszczyznę bez przesiadki? Często czytam Trybunszczyzne Opolszczyznowatą i Wasz styl pisania bardzo mi odpowiada. Mam kolegę z Kietrza i jest on Opolaninem wg Was. A ja jestem z Kalisza to muszę być Poznaniakiem w takim razie?

P
Piter
A co z bezpośrednim połączeniem Opole-Częstochowa przez Lubliniec - czy od grudnia jest szansa na jakieś pociągi osobowe? Odkąd w czerwcu zniknęły pociągi osobowe na tej trasie mamy tylko 3 kursy Intercity dziennie. Paranoja

Nie ma szans, ponieważ ten odcinek idzie wkrótce do solidnego remontu. TLK-i też pewnie już długo tamtędy nie pojeżdżą. A po remoncie połączenie pewnie wróci, chociaż jak się spółki nie dogadają, to z przesiadką, tak jak w stronę Gliwic.
K
KEVINozimek

Czyli z tego co tu pisze można zrozumieć, że opolskie Przewozy Regionalne straciły dwa całkiem dochodowe połączenia, na rzecz Koleji Śląskich. Tyle lat pociągi jeździły do Gliwic bezpośrednio, a za niedługo konieczne będą przesiadki (ciekawe jak to będzie wyglądało zimą kiedy to pociągi najczęściej się spóźniają). Niestety ten przykład pokazuje, że lokalna kolej cofa się w rozwoju.

A wystarczyło, by rząd wypełnił swoją obietnice jaką było odłużenie Przewozów Regionalnych. Przecież to dla tej obietnicy samorządy wojewódzkie zgodziły się przejąć tego (za niedługo) upadłego "molocha".

Boję się nowego rozkładu jazdy, nie wiadomo co "nawymyślają" kolejowi spece od organizacji...

A
All

Srał pies na koleje śląskie i każde inne,jeszcze 15 lat temu praktycznie wszędzie dało się dojechać pociągiem,w każdej pipidówie i na każdym większym zadupiu była kasa i jakiś kawałek dachu nad głową.Człowiek szedł do kasy kupował bilet i jechał. Teraz co jest?

Teraz pińcet przewoźników, pincet kas na dworcu...z czego trzy czynne,powoli żeby pojechać pociągiem trzeba robić odprawę jak do samolotu...

Aleśta rozj...ebali zakład solidaruchy w dupę kopane... wstyd.

o
opolanin

pora aby śląskie wchłonęło to niuwydarzone woj.opolskie

G
Gość

Kędzierzyn zyska bezpośrednie połączenie z Częstochową... no i bardzo dobrze, ponieważ to " umierające miasto" potrzebuje duuuużo modlitwy.

G
Gość

To jest nasza kolej nasza Opolska zamykanie Kas Biletowych , przesiadki , zmiany w rozkładach jazdy i tp. a le sama Firma potrafiła i potrafi dbać o swoje stołki i mejsce pracy tam idą do przodu wystarczy wejśc do ich biur. 2 lisopada pasażerom zrobili PREZENT POCIĄGI JEŻDŻĄ JAK W DZIEŃ ŚWIĄTECZNY -KPINY !!!!!!

T
Turysta

A co z bezpośrednim połączeniem Opole-Częstochowa przez Lubliniec - czy od grudnia jest szansa na jakieś pociągi osobowe? Odkąd w czerwcu zniknęły pociągi osobowe na tej trasie mamy tylko 3 kursy Intercity dziennie. Paranoja

n
najwyzszy80

o ile w ogóle wjadą, bo na razie Koleje Śląskie mają problem ze skompletowaniem potrzebnego taboru...

k
kraku

jak to nie widzieli? jeździ 2 razy dziennie ed74 i tez jest jednym z najnowszych skladów elektrycznych

o
opolski

przynajmniej za sprawą kolei śląskich na opolszczyzne wjadą nowe pociągi, mieszkancu opolszczzny nigdy jeszcze takich tutaj nie widzieli i prędko nie zobaczą

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3