reklama

Kontrole ciężarówek przewożących drewno na Opolszczyźnie. Na 11 samochodów aż 10 było przeładowanych

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Zaktualizowano 
Wobec przewoźników wszczętych zostało 10 postępowań administracyjnych zagrożonych łączną karą 46 tysięcy złotych, a na kierowców nałożono 5 mandatów na łączną kwotę 1350 zł. Policja/itd
Policjanci z Prudnika i Nysy wspólnie z funkcjonariuszami Inspekcji Transportu Drogowego oraz Straży Leśnej, kontrolowali ciężarówki przewożące drewno. Spośród 11 zatrzymanych zestawów, tylko jeden nie był przeładowany. Niechlubny rekordzista ważył ponad 51 ton!

Akcja została przeprowadzona na drogach powiatów prudnickiego i nyskiego. Wzięli w niej udział policjanci z Prudnika i Nysy wspólnie z funkcjonariuszami Inspekcji Transportu Drogowego oraz Straży Leśnej.

I doprowadziła do prawdziwego paraliżu transportu drewna - informuje Krzysztof Chmiel, opolski wojewódzki inspektor transportu drogowego. - Pojazdy z tym ładunkiem, by uniknąć kontroli, zjeżdżały z dróg i zatrzymywały się na leśnych parkingach, stacjach benzynowych i innych prywatnych posesjach, a kierowcy w popłochu opuszczali samochody.

Mimo tego prowadzący akcje policjanci z Prudnika i Nysy, inspektorzy transportu drogowego oraz strażnicy leśni, zatrzymali do kontroli 11 ciężarówek i tylko jedna z ich nie była przeładowana.

Czytaj także

Pozostałym 10 wydaliśmy zakaz dalszej jazdy i mogły ją kontynuować dopiero po rozładowaniu części ładunku - dodaje Krzysztof Chmiel.

Rekordowo przeładowana ciężarówka ważyła ponad 51 ton, a mogła 40.

Wobec przewoźników wszczętych zostało 10 postępowań administracyjnych zagrożonych łączną karą 46 tysięcy złotych, a na kierowców nałożono 5 mandatów na łączną kwotę 1350 zł.

Żłobki tylko dla szczepionych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 26

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

O
On
25 listopada, 13:13, Rico:

Ciężarówki wiozące śmierć i zniszczenia. Akcje kontynuować, winnych solidnie ukarać, kierowców także. Doskonale wiedzieli ile załadowali.

25 listopada, 15:25, Gość:

Szanowny Rico jestes pewny że ci kierowcy wiedzą ile waży ich zestaw ? Każda belka ma inną grubość jedna bardziej mokra druga mniej i każda ma inną wage tego nie idzie co do kilograma zważyć niestety tak samo ciężarówki z piaskiem ziemią czy kamieniem nie każda waga na żwirowniach pokazuje dobrze. Tak że jak nie wiesz jak to dokładnie wygląda to się nie wypowiadaj.

25 listopada, 16:08, Gość:

Czyli wszysto kwestia szczescia. A zaplacic dadza sobie tylko za przepisowy ciezar?

25 listopada, 16:28, Gość:

To jest na metry liczone nie na ciężar baranie nie znasz się nie wypowiadaj się tak trudno to zrozumieć?

Cytuję zagadnienie z fizyki: Objętość ma swoją masę. Do szkoły ignorancie - BARANIE!

r
rew

Takie kontrole powinny być co tydzień, a nie raz na ruski rok.

G
Gość
25 listopada, 13:13, Rico:

Ciężarówki wiozące śmierć i zniszczenia. Akcje kontynuować, winnych solidnie ukarać, kierowców także. Doskonale wiedzieli ile załadowali.

25 listopada, 15:25, Gość:

Szanowny Rico jestes pewny że ci kierowcy wiedzą ile waży ich zestaw ? Każda belka ma inną grubość jedna bardziej mokra druga mniej i każda ma inną wage tego nie idzie co do kilograma zważyć niestety tak samo ciężarówki z piaskiem ziemią czy kamieniem nie każda waga na żwirowniach pokazuje dobrze. Tak że jak nie wiesz jak to dokładnie wygląda to się nie wypowiadaj.

25 listopada, 16:51, Rico:

Skoro próbowali uniknąć kontroli zatrzymując się przed „blokadą” na parkingach i po kątach oraz uciekali z samochodów to znaczy że wiedzieli, że opłaci im się dać nogę, bo złamali tyle przepisów że lepiej wiać.

25 listopada, 17:12, Gość:

A ty bys nie uciekłał jak byś nie wiedział ile ważysz? Powiedz mi jak oni mają wiedzieć ile ważą wage do lasa wozić? Niema sensu dyskutowac nie masz pojęcia jak to wygląda ze strony kierowców ciężarowych

Ty buraku kogo ty chcesz ściemnić że kierowca nie wie ile ma ładunku jakoś kontrolujący też wagi nie ma a z daleka widzi że auto przeładowane powiedz jeszcze że jadąc osobówką też nie wiesz ile masz miejsc w aucie.Przestań robić z ludzi idiotów bo jak można byś kierowcą i nie wiedzieć jaki ma się ładunek nawet po nacisku wie się że jest przeładowany

G
Gość
25 listopada, 17:30, Norbert:

łącznik leśny droga kup-chróścice ograniczenie tonażu na tej drodze 3,5tony ale gdzie tam, ciężarówki z drewnem jeżdżą tamtędy codziennie do tartaku w Chróścicach tartak zarobi przewoznik tez, a drogę z publicznych (naszych podatków ) pieniędzy się wyremontuje i gdzie jest Policja się pytam?

kiśkiś

N
Norbert

łącznik leśny droga kup-chróścice ograniczenie tonażu na tej drodze 3,5tony ale gdzie tam, ciężarówki z drewnem jeżdżą tamtędy codziennie do tartaku w Chróścicach tartak zarobi przewoznik tez, a drogę z publicznych (naszych podatków ) pieniędzy się wyremontuje i gdzie jest Policja się pytam?

M
Myśliwy

Teraz widać jak są rozkradane nasze lasy.Przy drogach parę dużych konarów a za nimi polany źe można pola uprawne zakładać.Te ciężarówki powinni kontrolować w dzień i noc i to wszystkie bez wyjątku

G
Gość
25 listopada, 13:13, Rico:

Ciężarówki wiozące śmierć i zniszczenia. Akcje kontynuować, winnych solidnie ukarać, kierowców także. Doskonale wiedzieli ile załadowali.

25 listopada, 15:25, Gość:

Szanowny Rico jestes pewny że ci kierowcy wiedzą ile waży ich zestaw ? Każda belka ma inną grubość jedna bardziej mokra druga mniej i każda ma inną wage tego nie idzie co do kilograma zważyć niestety tak samo ciężarówki z piaskiem ziemią czy kamieniem nie każda waga na żwirowniach pokazuje dobrze. Tak że jak nie wiesz jak to dokładnie wygląda to się nie wypowiadaj.

25 listopada, 16:51, Rico:

Skoro próbowali uniknąć kontroli zatrzymując się przed „blokadą” na parkingach i po kątach oraz uciekali z samochodów to znaczy że wiedzieli, że opłaci im się dać nogę, bo złamali tyle przepisów że lepiej wiać.

A ty bys nie uciekłał jak byś nie wiedział ile ważysz? Powiedz mi jak oni mają wiedzieć ile ważą wage do lasa wozić? Niema sensu dyskutowac nie masz pojęcia jak to wygląda ze strony kierowców ciężarowych

G
Gość
25 listopada, 13:13, Rico:

Ciężarówki wiozące śmierć i zniszczenia. Akcje kontynuować, winnych solidnie ukarać, kierowców także. Doskonale wiedzieli ile załadowali.

25 listopada, 15:25, Gość:

Szanowny Rico jestes pewny że ci kierowcy wiedzą ile waży ich zestaw ? Każda belka ma inną grubość jedna bardziej mokra druga mniej i każda ma inną wage tego nie idzie co do kilograma zważyć niestety tak samo ciężarówki z piaskiem ziemią czy kamieniem nie każda waga na żwirowniach pokazuje dobrze. Tak że jak nie wiesz jak to dokładnie wygląda to się nie wypowiadaj.

25 listopada, 16:51, Rico:

Skoro próbowali uniknąć kontroli zatrzymując się przed „blokadą” na parkingach i po kątach oraz uciekali z samochodów to znaczy że wiedzieli, że opłaci im się dać nogę, bo złamali tyle przepisów że lepiej wiać.

A skąd wiesz że w tym artykule to prawda na innych portalach nie pisali że uciekali

R
Rico
25 listopada, 13:13, Rico:

Ciężarówki wiozące śmierć i zniszczenia. Akcje kontynuować, winnych solidnie ukarać, kierowców także. Doskonale wiedzieli ile załadowali.

25 listopada, 15:25, Gość:

Szanowny Rico jestes pewny że ci kierowcy wiedzą ile waży ich zestaw ? Każda belka ma inną grubość jedna bardziej mokra druga mniej i każda ma inną wage tego nie idzie co do kilograma zważyć niestety tak samo ciężarówki z piaskiem ziemią czy kamieniem nie każda waga na żwirowniach pokazuje dobrze. Tak że jak nie wiesz jak to dokładnie wygląda to się nie wypowiadaj.

Skoro próbowali uniknąć kontroli zatrzymując się przed „blokadą” na parkingach i po kątach oraz uciekali z samochodów to znaczy że wiedzieli, że opłaci im się dać nogę, bo złamali tyle przepisów że lepiej wiać.

G
Gość
25 listopada, 13:13, Rico:

Ciężarówki wiozące śmierć i zniszczenia. Akcje kontynuować, winnych solidnie ukarać, kierowców także. Doskonale wiedzieli ile załadowali.

25 listopada, 15:25, Gość:

Szanowny Rico jestes pewny że ci kierowcy wiedzą ile waży ich zestaw ? Każda belka ma inną grubość jedna bardziej mokra druga mniej i każda ma inną wage tego nie idzie co do kilograma zważyć niestety tak samo ciężarówki z piaskiem ziemią czy kamieniem nie każda waga na żwirowniach pokazuje dobrze. Tak że jak nie wiesz jak to dokładnie wygląda to się nie wypowiadaj.

25 listopada, 16:08, Gość:

Czyli wszysto kwestia szczescia. A zaplacic dadza sobie tylko za przepisowy ciezar?

25 listopada, 16:28, Gość:

To jest na metry liczone nie na ciężar baranie nie znasz się nie wypowiadaj się tak trudno to zrozumieć?

Baran powiedzialby ze zly system co do kosztow transportu, jak trzeba przestrzegac przepisow co do ciezaru. Ale tak to jest jak zawsze sie udawalo. A moze to tylko barany drzewo woza?

G
Gość
25 listopada, 13:13, Rico:

Ciężarówki wiozące śmierć i zniszczenia. Akcje kontynuować, winnych solidnie ukarać, kierowców także. Doskonale wiedzieli ile załadowali.

25 listopada, 15:25, Gość:

Szanowny Rico jestes pewny że ci kierowcy wiedzą ile waży ich zestaw ? Każda belka ma inną grubość jedna bardziej mokra druga mniej i każda ma inną wage tego nie idzie co do kilograma zważyć niestety tak samo ciężarówki z piaskiem ziemią czy kamieniem nie każda waga na żwirowniach pokazuje dobrze. Tak że jak nie wiesz jak to dokładnie wygląda to się nie wypowiadaj.

25 listopada, 16:08, Gość:

Czyli wszysto kwestia szczescia. A zaplacic dadza sobie tylko za przepisowy ciezar?

To jest na metry liczone nie na ciężar baranie nie znasz się nie wypowiadaj się tak trudno to zrozumieć?

G
Gość
25 listopada, 13:13, Rico:

Ciężarówki wiozące śmierć i zniszczenia. Akcje kontynuować, winnych solidnie ukarać, kierowców także. Doskonale wiedzieli ile załadowali.

25 listopada, 15:25, Gość:

Szanowny Rico jestes pewny że ci kierowcy wiedzą ile waży ich zestaw ? Każda belka ma inną grubość jedna bardziej mokra druga mniej i każda ma inną wage tego nie idzie co do kilograma zważyć niestety tak samo ciężarówki z piaskiem ziemią czy kamieniem nie każda waga na żwirowniach pokazuje dobrze. Tak że jak nie wiesz jak to dokładnie wygląda to się nie wypowiadaj.

Czyli wszysto kwestia szczescia. A zaplacic dadza sobie tylko za przepisowy ciezar?

G
Gość
25 listopada, 13:28, Itd:

Pora karać przykładnie a powiat opolski to plaga takich zestawów

Polscy przewoznicy swiadcza uslugi transportowe za granica i problem podobny, 30% przeladowania. To takie myslenie, udalo sie 100 razy, uda sie tez 101. Jak sie zdarzy tragednia...no przeciez nie mozna bylo przewidziec.

G
Gość
25 listopada, 13:13, Rico:

Ciężarówki wiozące śmierć i zniszczenia. Akcje kontynuować, winnych solidnie ukarać, kierowców także. Doskonale wiedzieli ile załadowali.

Szanowny Rico jestes pewny że ci kierowcy wiedzą ile waży ich zestaw ? Każda belka ma inną grubość jedna bardziej mokra druga mniej i każda ma inną wage tego nie idzie co do kilograma zważyć niestety tak samo ciężarówki z piaskiem ziemią czy kamieniem nie każda waga na żwirowniach pokazuje dobrze. Tak że jak nie wiesz jak to dokładnie wygląda to się nie wypowiadaj.

G
Gość

"zatrzymywały się na leśnych parkingach"

A od kiedy to ciężarówki moga tam się zatrzymywać?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3