Celem Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery jest propagowanie świadomych wyborów edukacyjnych oraz zachęcenie do planowania kariery zawodowej. „Staszic” w organizację akcji angażuje się od początku jej istnienia. W tym roku Tydzień Kariery w tej szkole został zorganizowany po raz jedenasty.
Pokazy, warsztaty i wszelkie działania adresowane były zarówno do uczniów „Staszica” jak i zaproszonej młodzieży ze szkół podstawowych Opola i Komprachcic. W sumie placówkę przy ul. Struga odwiedziło ok. 200 gości.
Wykład inaugurujący
Wygłosił go gość specjalny OTK, Bartłomiej Bonk. Srebrny medalista igrzysk olimpijskich w Londynie z 2012 roku opowiadał młodzieży o swojej pasji i powołaniu, co doskonale współgrało się z motywem przewodnim tegorocznego Tygodnia Kariery. Olimpijczyk podkreślał, jak ważne dla niego jest dzielenie się swoimi osiągnięciami i motywowanie w ten sposób młodych ludzi do rozwijania swoich aspiracji, pokonywania trudności i podejmowania kolejnych wyzwań.
Klasa 1g wzięła udział w zorganizowanych przez Wyższą Szkołę Bankową w Opolu warsztatach „Bloger, vloger, influencer”. Prelegentem był Marcin Makówka, który przybliżył uczniom zagadnienia związane z aktywnością młodych ludzi w mediach społecznościowych oraz możliwościami zarabiania pieniędzy poprzez realizowanie swoich pasji i dzielenie się nimi za pośrednictwem internetu.
W pierwszej części warsztatów uczestnicy musieli ułożyć jak najwyższą wieżę z kartek papieru, bez użycia jakichkolwiek pomocy. Kolejnym zadaniem było wypisanie na kartce siedmiu przedmiotów o nazwach rozpoczynających się na literę „ł”, a następnie dziesięciu mających kolor fioletowy. Zadania były okazją do wykazania się skutecznością i kreatywnością.
Pokazy, pokazy
Jak co roku uczniowie „Staszica” ze swoimi nauczycielami przygotowali wiele warsztatów i pokazów dla młodych gości. Jedną z atrakcji był pokaz graficzny „Zatraćmy się w 3D”. Uczniowie- graficy z klasy trzeciej G - Małgorzata Madera, Paweł Radwański Dominik Dudek, Maciej Krasicki - mówili o możliwościach programu graficznego Blender 2.8. Zaprezentowane autorskie modele pozwoliły na zapoznanie się z podstawami obróbki modeli 3D, ich edycji i kształtowania oraz szeroko pojętej manipulacji posiadanymi właściwościami.
Uczniowie przeprowadzili również warsztaty „Oszukać wzrok - nie tylko o grafice”, które pokazały, jak można wykorzystać wiedzę o barwie i możliwościach widzenia ludzkiego oka do projektów graficznych. Młodzież z podstawówek z ciekawością sprawdzała działanie okularów anaglifowych i innych rodzajów okularów 3D.
Z kolei uczniowie klas 1 F i 2B o specjalności technik agrobiznesu zorganizowali stoisko, na którym zaprezentowali płody rolne pochodzące z ich własnych gospodarstw lub ogrodów. Przygotowali także gazetkę informacyjną promującą m. in. zasady zdrowego odżywiania. Dla gości upiekli chleb ziołowy na naturalnym zakwasie, który podawali z miodem z pasieki ucznia szkoły.
W tych dniach nie mogło zabraknąć także pokazów fryzjerskich. Uczniowie „Staszica” wykonywali stylizacje fryzur oraz udzielali fachowych porad w tym zakresie. W trakcie spotkania opowiadali też o wybranym przez siebie zawodzie oraz o specyfice kształcenia w szkole branżowej i technikum usług fryzjerskich.
Czas logistyków
Kształcący się w „Staszicu” uczniowie klas logistycznych także przygotowali bogaty program atrakcji, np. quiz „Gdzie istnieje logistyka?” połączony z prezentacją multimedialną; „Logistyczne Memory Game” - gra pamięciowa na podstawie znanych i ciekawych zagadnień logistycznych. Był też „kartonowy konkurs” dla przyszłych magazynierów, polegający na ustawieniu kartonów w określonej sekwencji na palecie. Zaś w quizie „Świat pieniądza - pół żartem, pół serio” uczniowie konkurowali, znajdując i rozpoznając różnice pomiędzy prawdziwymi a fałszywymi nominałami,. Nagrodą dla zwycięzców były… jadalne banknoty.
Uwaga na Instagram - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?