Wczoraj koncepcję imprezy przedstawiła na konwencie starostów prezes OIG, Ewa Gajek. "Europromocja" byłaby okazją do zaprezentowania panoramy powiatów i województwa. Każde ze starostw, które wykupiłoby w opolskim "Okrąglaku" powierzchnię wystawienniczą, mogłoby pokazać firmy zlokalizowane na swoim terenie oraz wyroby przez nie produkowane. Powiaty miałyby też okazję zaprezentowania swojej oferty inwestycyjnej oraz dorobku kulturalnego. Imprezie towarzyszyłyby bowiem sympozja, spotkania, kiermasze, występy artystyczne.
- Liczymy, że w "Europromocji" wezmą udział Czesi, Niemcy oraz przedstawiciele krajów wschodnich. Starostowie mogliby też zaprosić do Opola miasta partnerskie, z którymi współpracują - przekonywała Ewa Gajek.
OIG planuje przygotowanie katalogu obrazującego potencjał gospodarczy regionu oraz chce zaprezentować te firmy, które dysponują systemami zarządzania jakością. Najlepsze stoisko Izba uhonoruje swoją nagrodą.
Koszt metra kwadratowego powierzchni wystawienniczej (po kosztach własnych, bo OIG działa na zasadach non profit) kosztować będzie od 95 do 150 złotych.
Większość starostów oceniła inicjatywę Izby jako trafioną i pożyteczną. Najwięcej wątpliwości miał starosta strzelecki, Gerard Mateja, który uważał, że czasu jest zbyt mało, a w budżecie powiatu nie ma pieniędzy, by sfinansować taki wydatek.
Wojewoda Leszek Pogan, z którego inicjatywy odbywało się wczorajsze spotkanie starostów, był natomiast pełen entuzjazmu i przyklaskiwał takiej idei promowania regionu. - To wspaniała okazja, by województwo się zintegrowało, by pokazało, co ma najlepszego - mówił.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?