Najdłuższa ścieżka rowerowa Opolszczyzny już gotowa. Powstała na dawnej linii kolejowej z Koźla do Baborowa

TOM
W środę rozpoczynają się odbiory techniczne nowej drogi dla jednośladów w powiecie kędzierzyńsko-kozielskim. Trasa prowadzi malowniczym szlakiem starej linii kolejowej. Zobaczymy tam między innymi nieczynne dworce i miejsce pamięci po jednej z największych przedwojennych katastrof.

Ścieżka prowadzi przez teren trzech gmin: Polskiej Cerekwi, Ciska i Reńskiej Wsi. Odcinki na terenie dwóch pierwszych wykonano już wcześniej. Jako ostatnia swoją inwestycję przeprowadziła Reńska Wieś. Została ona właśnie zakończona.

- W środę 30 września rozpoczynają się odbiory techniczne - mówi Tomasz Kandziora, wójt Reńskiej Wsi.

To oznacza, że lada dzień zostanie ona oficjalnie oddana do użytku i będzie można z niej bezpiecznie korzystać, chociaż w praktyce wielu mieszkańców robi to już od kilku miesięcy.

Ścieżka robi wrażenie. Prowadzi malowniczą drogą starego szlaku kolejowego z Koźla do Baborowa. Zaczyna się na granicy Większyc i Koźla. Dalej prowadzi przez Reńską Wieś, Długomiłowice, Sukowice, Zakrzów aż do Polskiej Cerekwi.
Na terenie Reńskiej Wsi wiedzie wąwozem, by potem iść wzdłuż licznych pól. Po drodze można oglądać między innymi nieczynne już od 1997 roku stare dworce czy rampy kolejowe. Przy ścieżce powstały parkingi, ławeczki, wiaty a także place zabaw.

Sporo emocji wzbudzają bariery ochronne na każdym ze skrzyżowań. Zwolennicy takich rozwiązań przekonują, że bardzo mocno poprawiają bezpieczeństwo. Przeciwnicy narzekają, że jest ich za dużo i zwalniają ruch. Zdaniem samorządowców były niezbędne.

Jest duże prawdopodobieństwo, że ścieżkę uda się połączyć z systemem traktów rowerowych na terenie Kędzierzyna-Koźla. Na terenie gminy Reńska Wieś kończy się ona obecnie przy drodze krajowej Koźle-Większyce.

Nowa ścieżka ma 16,5 kilometra długości.

Od października zmiany przy wjeździe do Wielkiej Brytanii

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

N
Nerwus
Autor artykułu powinien ponieść konsekwencje za pisanie nieprawdy !!! Przecież ta ścieżka nie jest nawet w połowie zrealizowana ! W baborowie nikt o niej nawet nie słyszał, a owa ścieżka kończy się w Polskiej Cerekwi więc do Baborowa jeszcze spory kawałek, który nie wiadomo za ile lat będzie dokończony....O ile w ogóle....
M
Mateusz Zg
30 września, 09:17, Gość:

Bzdury. To nie jest najdłuższa ścieżka rowerowa na Opolszczyznie! Nieukom z nto proponuję najpierw zasięgnąć trochę wiedzy w temacie, który ma się zamiar opisać, a dopiero potem pisać.

Nawiasem mówiąc to kolejna ścieżka po dawnych torach, gdzie poskąpiono pół metra asfaltu. Tak samo jest między Olesnem a Praszką. Podbudowa jest zrobiona na 2,5 metra, a asfalt na 1,5. W pogodne dni jest zwyczajnie ciasno, bo ruch jest bardzo duży. Nie jest to zbyt bezpieczne.

Golem okiem widac ze jest 2m z poboczaii wiecej to absolutne minimum do DDR a 2,5 do CPR....lepiej bys sie tych dziadowskich barierek doczepil

M
Mateusz Zg

Sciezka napewno sie przyda oby kiedys miala sensowna kontynlaucje w obie strony. Ale [wulgaryzm]chronu w postaci zoltych barierek nie rozumie...takie rozwiazanie nalezy wymusic tylko w miejscach ggdzie naprawwd koniezny jes STOP bo brak wymaganej widocznosc... do tego jesli to ma byc trasa rekreacyjna to takie barierki tylko stwarzaja wieksze zagrozenie o ich legalnosci ani niemowie ..wystarczy wieksza grupa rowerzystow z obu stron o rowerach z wozkiem niewspominajac. ....polecam sobie Obejrzec jak do wyglada naprzyklad na Zelaznym Szlaku Rowerowym,bo to to jest bubel i niepowino byc odebrane....

G
Gość

https://niewygodne.info.pl/artykul8/04136-Jak-likwidowano-siec-kolejowa-w-Polsce.htm

Zlikwidowano 3000 km sieci kolejowej

Na początku transformacji ustrojowej Polska posiadała jedną z bardziej rozbudowanych sieci kolejowych w Europie. W 1990 r. nasz kraj był opleciony 26 tysiącami kilometrów torów kolejowych. Zarządcy III RP szybko uznali jednak, że taka sieć jest niepotrzebna i zaczęli jej stopniową likwidację. Proces ten nabrał tempa po przejęciu władzy przez PO-PSL. Wówczas to podjęto decyzję o likwidacji aż 3 tys. km połączeń. Efekt jest taki, że całkowita długość sieci zmniejszyła się do ok. 18,5 tys. km (2016), co jest ewenementem na skalę świata.

G
Gość

Bzdury. To nie jest najdłuższa ścieżka rowerowa na Opolszczyznie! Nieukom z nto proponuję najpierw zasięgnąć trochę wiedzy w temacie, który ma się zamiar opisać, a dopiero potem pisać.

Nawiasem mówiąc to kolejna ścieżka po dawnych torach, gdzie poskąpiono pół metra asfaltu. Tak samo jest między Olesnem a Praszką. Podbudowa jest zrobiona na 2,5 metra, a asfalt na 1,5. W pogodne dni jest zwyczajnie ciasno, bo ruch jest bardzo duży. Nie jest to zbyt bezpieczne.

Dodaj ogłoszenie