Największe wpadki producentów w historii testów Euro NCAP [GALERIA]
1998 ROK
Mitsubishi Lancer - jedna gwiazdka, jedna gwiazdka skreślona
wyposażenie: poduszka kierowcy
Samochód zapewnia słabą ochronę klatki piersiowej kierowcy w teście uderzenia bocznego. Także w zderzeniu czołowym struktura nadwozia tego modelu okazała się niestabilna (m.in. pękła podłoga). Specjaliści Euro NCAP podkreślili za to, że ochrona pieszych była nieco powyżej średniej.
Suzuki Baleno - jedna gwiazdka, jedna gwiazdka skreślona
wyposażenie: brak
W zderzeniu czołowym kierowca prawdopodobnie poniósłby poważne obrażenia głowy. Z kolei w zderzeniu bocznym ryzykowałby ciężkie obrażenia klatki piersiowej, dlatego druga gwiazdka w ocenie końcowej została skreślona. Specjaliści Euro NCAP napisali w raporcie końcowym, że Baleno nie sprostałby wymaganiom stawianym pojazdom w przypadku zderzeń bocznych.
Hyundai Accent - jedna gwiazdka, jedna gwiazdka skreślona
wyposażenie: poduszka kierowcy, napinacze pasów bezpieczeństwa
19 lat temu Akcent zarobił dwie gwiazdki, ale ostatnia gwiazdka została skreślona za niedopuszczalnie wysokie ryzyko urazu klatki piersiowej w przypadku zderzenia bocznego. Ale jednocześnie Accent wypadł zaskakująco dobrze za ochronę pieszych. Była to m.in. zasługa elastycznego zderzaka przedniego