Nie dojechałeś pociągiem na czas? Złóż reklamację

Irena Boguszewska [email protected]
Musimy też pamiętać, że reklamację dotyczącą sporządzonego wezwania do zapłaty, należy złożyć nie później niż w ciągu trzech miesięcy od dnia otrzymania wezwania.. (fot. archiwum)
Musimy też pamiętać, że reklamację dotyczącą sporządzonego wezwania do zapłaty, należy złożyć nie później niż w ciągu trzech miesięcy od dnia otrzymania wezwania.. (fot. archiwum)
W Polsce opóźnienia pociągów to właściwie norma. Co możemy zrobić, gdy nie dojedziemy na miejsce w określonym w rozkładzie czasie?

Zgodnie z dyrektywą unijną Polskie Koleje Państwowe będą musiały płacić pasażerom odszkodowania za opóźnienia pociągów. Takie przepisy miały wejść w życie w grudniu tego roku.

Zobacz: Bilety na pociągi PKP Intercity kupisz w pociągu

Obecnie jednak nie ma decyzji, czy rozporządzenie Ministerstwa Infrastruktury wejdzie w życie w grudniu tego roku, czy dopiero w lipcu 2011 roku.

Rozporządzenie zostało odesłane do Trybunału Konstytucyjnego, aby sprawdził, czy jest zgodne z konstytucją Polski, ale Trybunał jeszcze nie wydał decyzji w tej sprawie.

Co więc mogą zrobić pasażerowie, którzy nie dojechali na czas do celu, bo ich pociąg się spóźnił?

- Informacje na ten temat są na stronie internetowej www.intercity.pl - mówi informują pracownicy biura rzecznika prasowego PKP Intercity w Warszawie.

Jednak trudno je tam znaleźć

Trzeba wejść na stronę, potem w okienko Intercity, a na niej w kolejne - z napisem "kontakty". I na tej stronie pod koniec jest napis "Jeśli chcesz złożyć reklamację warto przeczytać!" Trzeba w niego kliknąć.

I tam faktycznie można przeczytać, że wszystkie reklamacje należy składać na piśmie. Reklamacja powinna zawierać: nazwę i adres przewoźnika, imię, nazwisko i adres zamieszkania osoby reklamującego, roszczenie wraz z uzasadnieniem, wykaz załączonych dokumentów oraz podpis osoby wnoszącej reklamację.

Do niej należy dołączyć oryginały dokumentów dotyczących zawarcia umowy przewozu (np. biletu na pociąg) lub ich potwierdzone kopie. Dla ułatwienia oraz przyspieszenia przekazania uzyskania odszkodowania dobrze jest podać w reklamacji nazwę banku i numeru rachunku bankowego.

Zobacz: PKP Intercity likwiduje nam połączenia

PKP przestrzega jednak pasażerów, że wszelkie inne przesłane pisma, które nie zawierają powyższych danych mogą zostać potraktowane jedynie jako cenne uwagi, z którymi podróżni chcą się z PKP podzielić.

Jednostkami uprawnionymi do rozpatrzenia reklamacji dotyczące zwrotu należności za całkowicie lub częściowo niewykorzystane dokumenty przewozowe, wydane w komunikacji krajowej oraz roszczenia dotyczące wezwania do zapłaty, przyjmuje "PKP Intercity" Spółka Akcyjna, Biuro Rozliczeń Krajowych, ul. Dworcowa 12, 30-556 Kraków, tel. (48) 12-393-29, e-mail: [email protected].

Roszczenia dotyczące zwrotu należności za całkowicie lub częściowo niewykorzystane dokumenty przewozowe wydane w komunikacji międzynarodowej przyjmuje "PKP Intercity" Spółka Akcyjna, Biuro Rozliczeń Międzynarodowych, ul. Libelta 4, 85-080 Bydgoszcz, tel (48) 52-518-54, e-mail: [email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska