Droga powiatowa z Grodziska, przez Wysoką, Kolonię Łomnicką, Klekotną i Rzędowice to alternatywna wobec drogi wojewódzkiej nr 901 trasa z Olesna do Dobrodzienia.
Właśnie zakończono trzeci i zarazem ostatni etap remontu tej drogi.
- Cała inwestycja, która miała trzy etapy, kosztowała ponad 4,2 miliona zł, z czego 2,074 mln zł to dotacja unijna, a 806 tysięcy zł wkład gminy Olesno - mówi starosta oleski Roland Fabianek.
Jezdnia została poszerzona do 5,80 metra, w Kolonii Łomnickiej zbudowano chodnik oraz zatoczkę autobusową.
- Cieszymy się z modernizacji tego odcinka, zwłaszcza że podczas remontu i zamknięcia drogi wojewódzkiej nr 901 kierowcy zrobili sobie tutaj nieformalny objazd i po prostu rozjeździli tę drogę, która i tak wcześniej była już w złym stanie - mówi Klaudiusz Małek, radny z Kolonii Łomnickiej i zarazem wiceprzewodniczący rady miejskiej w Oleśnie.
Rozpoczęła się też druga duża powiatowa inwestycja drogowa.
Ponad kilometrowa ulica Ligendzy i Leśna w Borkach Wielkich zostanie wyremontowana do końca czerwca 2020 r.
Koszt to 1,4 miliona zł, ale aż 80 procent tej kwoty, czyli 1,118 mln zł pokryje dotacja rządowa z Funduszu Dróg Samorządowych.
W 2020 roku starostwo w Oleśnie planuje remont kolejnych dwóch dróg powiatowych:
- Borki Małe – Borki Wielkie (kolejny etap)
długość: 3,6 km
koszt: 2,335 mln zł - Praszka – Dalachów (kolejny etap)
długość: 3,1 km
koszt:3,6 mln zł