Nowa Škoda Superb – większy komfort, przestrzeń i mniejsze zużycie paliwa. Czy warto? My już wiemy

Materiał informacyjny Škoda
Škoda Superb to flagowa limuzyna czeskiego koncernu ciesząca się ogromnym zainteresowaniem kupujących nie tylko w Europie. Auto zaskarbiło sobie sympatię klasyczną, ponadczasową linią nadwozia i świetnym wyposażeniem, a także niskimi kosztami utrzymania. Teraz przyszedł czas na nowy model. Jeśli chcesz wiedzieć, co oferuje Škoda Superb 2024, przeczytaj nasz artykuł!

Dlaczego Škoda Superb jest tak popularna w Polsce?

Škoda Superb to jedno z najpopularniejszych aut klasy średniej w naszym kraju. Pierwsza generacja samochodu zadebiutowała w 2001 roku. Od samego początku auto było blisko spokrewnione z samochodami marki Volkswagen (z modelami Volkswagen Passat i Audi A4), wykorzystując wspólne płyty podłogowe, jednostki napędowe i systemy bezpieczeństwa. Jednak miało bardziej atrakcyjną cenę od swoich niemieckich braci.

Polskim nabywcom bardzo spodobały się klasyczna, ponadczasowa sylwetka, duża przestrzeń, świetny komfort jazdy, a także szeroka oferta dobrych jednostek napędowych (w tym słynnych diesli 1,9 TDI, w naszym kraju uznawanych wręcz za kultowe). Do tego doszły niskie koszty utrzymania auta i szeroka dostępność części zamiennych oraz serwisów.

Škoda Superb zmieniała się na przestrzeni lat, dostosowując się do coraz bardziej wyśrubowanych przepisów dotyczących ekologii i systemów bezpieczeństwa, a także większych wymagań ze strony odbiorców. Sylwetka auta także stawała się coraz bardziej szlachetna, ale nadal była budowana zgodnie z pierwowzorem.

Do dziś używane egzemplarze pierwszej generacji auta są nadal niezwykle popularne na rynku. Potwierdza to nie tylko popularność, ale również wysoka trwałość samochodu.

Po trzech generacjach modelu, z których każda osiągnęła sukces, przyszedł czas na zmiany. Škoda Superb (czwarta generacja) zadebiutowała 2 listopada 2023 roku. Co się zmieniło?

Wygoda i funkcjonalność

Nowa Škoda Superb będzie sprzedawana w dwóch wersjach nadwozia – jako combi i liftback. W porównaniu do poprzedniej generacji combi będzie o 40 mm dłuższe i o 5 mm wyższe, a liftback będzie o 43 mm dłuższy i o 12 mm wyższy. Dzięki zmianom w wielkości auta kierowca i pasażerowie będą mieli jeszcze więcej przestrzeni dla siebie. Zarówno nad głową (nawet dla bardzo wysokich osób), jak i w okolicy nóg.

Nowa Škoda Superb – większy komfort, przestrzeń i mniejsze zużycie paliwa. Czy warto? My już wiemy

Większy komfort podróżowania to nie wszystko. Auto będzie jeszcze bardziej funkcjonalne dzięki ogromnemu bagażnikowi.

Wersja liftback będzie oferować 645 litrów pojemności (20 litrów więcej niż w poprzedniej wersji), a wersja combi 690 litrów (o 30 litrów więcej niż w poprzedniej wersji). Nowością będzie też możliwość otwierania bagażnika bez konieczności używania kluczyka (za pomocą gestu wykonywanego nogą).

Nowa Škoda Superb – większy komfort, przestrzeń i mniejsze zużycie paliwa. Czy warto? My już wiemy

Podsumowując: Nowa Škoda Superb będzie miała następujące wymiary:

  • długość: 4900 mm (liftback) i 4910 mm (kombi)
  • szerokość: 1850 mm
  • wysokość: 1480 mm
  • rozstaw osi: 2841 mm
  • pojemność bagażnika: 645 l (liftback), 690 l (kombi)

Jak Škoda Superb wygląda od zewnątrz?

Auto jest bardzo eleganckie i równocześnie stonowane. Pomimo przynależności do segmentu aut klasy średniej (oznaczanej symbolem D), Škoda Superb nie odstaje względem znacznie droższych limuzyn z autosegmentu premium.

To zasługa stylistycznych dodatków, w tym bardzo eleganckich elementów wykończeniowych ze szczotkowanego aluminium. Można je zauważyć wokół atrapy chłodnicy, w dolnej części zderzaka czy też wokół okien bocznych.

W przednim pasie uwagę zwraca nowy kształt atrapy chłodnicy z eleganckim obramowaniem i szerokimi, poziomymi listwami, a także zderzak z elementami 3D w dolnej części i dużymi wlotami powietrza po bokach. Całość dopełnia maska ze wzdłużnymi przetłoczeniami oraz ciekawie zaprojektowane reflektory, wykonane w technologii LED.

Nowa Škoda Superb – większy komfort, przestrzeń i mniejsze zużycie paliwa. Czy warto? My już wiemy

Warto wspomnieć, że ich moduły sterowane są w pełni automatycznie. Kierowca nie musi zmieniać świateł z drogowych na mijania. Robi to sterownik, stale zbierający dane z kamery oraz czujników zamontowanych za przednią szybą. Dba on o to, aby jak najlepiej oświetlać drogę przed autem, doświetlać zakręty i nie oślepiać innych kierowców.

Powróćmy do wyglądu. Spokojna linia boczna uszlachetniona jest za pomocą dekoracyjnych listew obramowujących okna. W pasie tylnym uwagę przyciągają podłużne lampy i umieszczony pomiędzy nimi napis „Škoda”, także wykonany ze szczotkowanego aluminium. Auto może poruszać się na obręczach z lekkich stopów o średnicy do 19 cali, z zamontowanymi na nich oponami niskoprofilowymi.

Nabywca będzie mógł wybierać spośród ośmiu odcieni lakieru, w tym sześciu zupełnie nowych: Purity White, Pebble Silver, Ebony Black, Cobalt Blue, Carmine Red i Ice Tea Yellow.

Wygląd wnętrza

Zastanawiasz się jak wygląda wnętrze nowej Škody Superb? Uwagę zwracają tapicerowane powierzchnie, także na drzwiach oraz w tunelu środkowym. Wykorzystano tu dobre jakościowo materiały z ozdobnymi przeszyciami. Co więcej?

  • Wygodne fotele z możliwością szeregu regulacji.
  • Regulowane zagłówki.
  • Elegancki pas nawiewów poprowadzony przez cały kokpit samochodu.
  • Ogromny ekran o przekątnej 12,9 cala zamontowany nad deską rozdzielczą.
  • Nowa elektroniczna deska rozdzielcza z 10-calowym wyświetlaczem zamiast standardowych przyrządów analogowych.
  • Wygodne wielofunkcyjne pokrętła do sterowania wyposażeniem auta (w tym ustawieniami ogrzewania i klimatyzacji).
  • Przejrzyste menu.

I przede wszystkim: wiele przydatnych funkcji (w tym nawigacja GPS) oraz aplikacji, które można łatwo i szybko uruchamiać. Tak w skrócie prezentuje się wnętrze Škody Superb IV generacji.

Nowa Škoda Superb – większy komfort, przestrzeń i mniejsze zużycie paliwa. Czy warto? My już wiemy

Kierowca ma do swojej dyspozycji wielofunkcyjną kierownicę oraz dźwignię zmiany biegów umieszczoną na kolumnie kierownicy. Ta druga przeznaczona jest do sterowania pracą dwusprzęgłowej skrzyni DSG.

Co ciekawe, przy produkcji tkanin i tworzyw wykorzystywano szereg materiałów pochodzących z recyclingu. Nabywca będzie mógł wybierać spośród siedmiu odmian wystroju kabiny.

Jakie silniki będą napędzały Nową Škodę Superb?

Nowa Škoda Superb 2024 będzie dostępna z silnikami benzynowymi, diesla oraz z nowoczesnym napędem hybrydowym typu plug-in.

  • W wersji benzynowej auto będzie napędzane przez silniki 2.0 TSI (turbodoładowanie, z bezpośrednim wtryskiem paliwa) o mocy 150 i 195 kW. Silniki będą zestrojone z 7-stopniową skrzynią automatyczną DSG.
  • W wersji mild hybrid (tzw. miękka hybryda) auto będzie napędzane przez silnik benzynowy 1.5 TSI o mocy 110 kW. Układ miękkiej hybrydy pozwoli między innymi na odzyskiwanie energii z hamowania i wykorzystywania jej np. do uruchamiania silnika.
  • W wersji diesel pod maską Škody Superb będą pracować 2-litrowe silniki TDI (z turbodoładowaniem i listwą wtryskową Common Rail) o mocy 110 i 142 kW, zestrojone z 7-biegową skrzynią DSG.
  • W wersji z napędem hybrydowym plug-in samochód będzie napędzany przez silnik benzynowy 1.5 TSI (150 kW) oraz dwa silniki elektryczne. Napęd uzupełni także bateria litowo-jonowa oraz skrzynia automatyczna.

Nowa Škoda Superb w wersji z napędem hybrydowym będzie mogła przejechać do 100 kilometrów (zgodnie z testem WTLP) wyłącznie w trybie elektrycznym. Tryb ten jest stworzony do jazdy miejskiej. Baterię auta można ładować z gniazdka 230 V.

Najmocniejsze wersje benzynowe i diesle przekazują napęd na obie osie auta. W pozostałych wersjach napęd jest standardowo przekazywany na przód.

Zastanawiasz się, jaki silnik wybrać? Jeśli auto ma być eksploatowane przede wszystkim na dalekich trasach, warto postawić na napęd diesla albo napęd benzynowy o większej mocy. Jeśli samochód będzie eksploatowany często w mieście, optymalnym rozwiązaniem będzie wybór wersji plug-in.

Systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy

Dzięki systemom bezpieczeństwa i wsparcia kierowca samochodu będzie mógł czuć się pewnie w każdej sytuacji. Nowoczesne rozwiązania mogą samodzielnie utrzymywać zadaną prędkość (dzięki tempomatowi ACC), ostrzegać kierowcę o niezamierzonej zmianie pasa, kontrolować znaki drogowe i przed przekroczeniem prędkości. Ponadto ochronią go przed poślizgiem podsterownym i nadsterownym, wspomogą w trakcie parkowania i wyjazdu z miejsca parkingowego. Oprócz tego będą sprawdzały, czy kierowca stale panuje nad autem. Do tego celu służy nowy system, który kontroluje, czy prowadzący auto stale trzyma dłonie na kierownicy.

W wyposażeniu auta znajdzie się też dziewięć poduszek powietrznych oraz system, który chroni przed zderzeniem i potrąceniem rowerzysty albo pieszego (Front Assist).

Czy warto zwrócić uwagę na Nową Škodę Superb?

Oczywiście, że tak. To przestronny, nowoczesny, elegancki i bezpieczny samochód rodzinny, który sprawdzi się również jako reprezentacyjne auto dla kadry top management.

Warto zapoznać się z informacjami i konfiguratorem na stronie internetowej Škody, a także odwiedzić najbliższego dealera. Pracownicy salonów przedstawią auto i jego zalety, umówią Cię na jazdę próbną, a także odpowiedzą na szereg pytań dotyczących możliwości finansowania auta. Przygotowano wiele rozwiązań przeznaczonych dla klientów prywatnych oraz firmowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Nowa Škoda Superb – większy komfort, przestrzeń i mniejsze zużycie paliwa. Czy warto? My już wiemy - Motofakty

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska