Nutricia nominowana do Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP

Oprac. Edh
Nutricia nominowana do Nagrody Gospodarczej Prezydenta RPAndrzej Drosik, dyrektor zarządzający Nutricia odbiera nominację podczas Międzynarodowych Targów Poznańskich.
Nutricia nominowana do Nagrody Gospodarczej Prezydenta RPAndrzej Drosik, dyrektor zarządzający Nutricia odbiera nominację podczas Międzynarodowych Targów Poznańskich. archwum firmy
Kapituła nagrody wyróżniła firmę Nutricia w kategorii Ład Korporacyjny i Społeczna Odpowiedzialność Biznesu. To kolejne wyróżnienie w tej dziedzinie.

Ze 100 zgłoszonych do Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP firm kapituła wybrała 13. W kategorii społeczna odpowiedzialność nominowane zostały trzy przedsiębiorstwa, w tym właśnie Nutricia, zgłoszona do tego prestiżowego plebiscytu przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Jest nam niezwykle miło, że naszą działalność w obszarze społecznej odpowiedzialnego prowadzenia biznesu doceniają zarówno beneficjenci, jak i ważne instytucje partnerskie. Sama nominacja, dokonana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, była dla nas już znaczącym wyróżnieniem. Nagroda Gospodarcza Prezydenta RP utwierdza nas w przekonaniu, że przyjęliśmy właściwy model współpracy z interesariuszami i dzięki temu skutecznie wypełniamy misję naszej organizacji – ‘Zdrowe dzieci, zdrowa przyszłość’ – powiedział Nicolaas van Exel, dyrektor Zarządzający Dywizji Żywności dla dzieci, Nutricia Polska.

Nutricia konsekwentnie realizuje strategię odpowiedzialnego prowadzenia biznesu we wszystkich procesach i działaniach firmy: produkcji, sprzedaży i promocji żywności dla niemowląt, małych dzieci oraz produktów żywienia medycznego.

Firma podejmuje kompleksowe działania na rzecz produkcji odpowiedzialnej, przyjaznej i bezpiecznej (każdy z tych elementów realizowany jest za pomocą szczegółowych programów kontroli bezpieczeństwa i jakości).

- Wierzymy, że o sile zrównoważonego rozwoju organizacji decydują ludzie – zaangażowani i otwarci na nowe doświadczenia i wyzwania. Tacy właśnie tworzą zespół Nutricia. Nasi pracownicy chętnie angażują się w program wolontariatu pracowniczego HOPE i aktywnie wspierają regiony, w których obecna jest firma. Od lat na przykład realizujemy program „Nutricia Supporting Life”, w ramach którego wspieramy podopiecznych Domu Dziecka w Tarnowie Opolskim i wychowanków Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. J. Korczaka w Borzęciczkach. Zachęcamy pracowników wszystkich działów, by angażowali się w tego typu przedsięwzięcia, bo wierzymy, że wspólnie możemy zrobić wiele dobrego – wyjaśnia Katarzyna Rudzińska, dyrektor ds. zasobów ludzkich, NUTRICIA.

Istotnym elementem działań CSR firmy jest odpowiedzialność wobec konsumentów, realizowana przede wszystkim przez budowanie świadomości ich rodziców w zakresie właściwego żywienia i tworzenie dopasowanej do potrzeb małych dzieci oferty produktowej.

- W 2012 roku zaoferowaliśmy rodzicom 6 nowych kaszek BoboVita bez dodatku cukru. Od kilku miesięcy proponujemy rodzicom najmłodszych dzieci przygotowane z najwyższej jakości surowców posiłki jednoskładnikowe BoboVita Pierwsza Łyżeczka, pomocne w pierwszych tygodniach poszerzania diety dziecka. Dzięki nim można przyzwyczajać dziecko do zdrowych, warzywnych smaków już od pierwszych miesięcy życia i w ten sposób kształtować jego zdrowe nawyki żywieniowe – powiedział Andrzej Drosik, dyrektor Zakładów Produkcyjnych Nutricia w Opolu.

Uzupełnieniem działań biznesowych organizacji są badania naukowe i działania edukacyjne, prowadzone przez korporacyjną Fundację Nutricia. Projekty realizowane przez Fundację skupiają się na trzech obszarach: badań z zakresu żywienia człowieka, edukacji związanej z żywieniem kierowanej do społeczeństwa oraz edukacji związanej z żywieniem kierowanej do środowiska medycznego.

Fundacja promuje systemowe rozwiązania, realizując m.in. Program Grantów Badawczych, inwestując w rozwój badaczy oraz rozwijając system grantów edukacyjnych, które ułatwiają placówkom medycznym podnoszenie kwalifikacji personelu medycznego oraz wprowadzenie nowych standardów opieki okołoporodowej.

Badania przeprowadzone przez ekspertów Instytutu Matki i Dziecka we współpracy z Fundacją Nutricia wykazały, że ponad połowa dzieci w Polsce w wieku 13-36 miesięcy ma niewłaściwy wskaźnik masy ciała (BMI). Ponadto 80% badanych maluchów ma dietę zbyt ubogą w witaminę D oraz wapń, a ich posiłki zawierają zbyt dużo soli i cukru.

Znając te wyniki, od początku tego roku Fundacja Nutricia realizuje wespół z kilkunastoma partnerami (instytucjami publicznymi i organizacjami pozarządowymi) Program „1000 pierwszych dni dla zdrowia”, który jest pierwszym w Polsce projektem poświęconym edukacji żywieniowej rodziców i opiekunów dzieci do lat 3.
 

W Polsce Nutricia to dwie firmy – działająca w obszarze produkcji Nutricia Zakłady Produkcyjne Sp. z o.o. z siedzibą w Opolu i w Krotoszynie oraz zajmująca się sprzedażą żywności dla niemowląt i małych dzieci oraz dla osób dorosłych wymagających specjalistycznego żywienia Nutricia Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.

Firma jest częścią Dywizji Żywności dla Dzieci Danone. Nutricia specjalizuje się w produkcji żywności dla niemowląt i małych dzieci oraz dla osób dorosłych wymagających specjalistycznego żywienia. Dostarcza produkty żywnościowe dla dzieci we wszystkich kategoriach − od podstawowych i specjalistycznych mlek modyfikowanych (marki Bebiko i Bebilon), po pełną gamę odżywek dla niemowląt (marka BoboVita).

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Najatrakcyjniejsze miejsca do pracy zdaniem Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska