Ze 100 zgłoszonych do Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP firm kapituła wybrała 13. W kategorii społeczna odpowiedzialność nominowane zostały trzy przedsiębiorstwa, w tym właśnie Nutricia, zgłoszona do tego prestiżowego plebiscytu przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Jest nam niezwykle miło, że naszą działalność w obszarze społecznej odpowiedzialnego prowadzenia biznesu doceniają zarówno beneficjenci, jak i ważne instytucje partnerskie. Sama nominacja, dokonana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, była dla nas już znaczącym wyróżnieniem. Nagroda Gospodarcza Prezydenta RP utwierdza nas w przekonaniu, że przyjęliśmy właściwy model współpracy z interesariuszami i dzięki temu skutecznie wypełniamy misję naszej organizacji – ‘Zdrowe dzieci, zdrowa przyszłość’ – powiedział Nicolaas van Exel, dyrektor Zarządzający Dywizji Żywności dla dzieci, Nutricia Polska.
Nutricia konsekwentnie realizuje strategię odpowiedzialnego prowadzenia biznesu we wszystkich procesach i działaniach firmy: produkcji, sprzedaży i promocji żywności dla niemowląt, małych dzieci oraz produktów żywienia medycznego.
Firma podejmuje kompleksowe działania na rzecz produkcji odpowiedzialnej, przyjaznej i bezpiecznej (każdy z tych elementów realizowany jest za pomocą szczegółowych programów kontroli bezpieczeństwa i jakości).
- Wierzymy, że o sile zrównoważonego rozwoju organizacji decydują ludzie – zaangażowani i otwarci na nowe doświadczenia i wyzwania. Tacy właśnie tworzą zespół Nutricia. Nasi pracownicy chętnie angażują się w program wolontariatu pracowniczego HOPE i aktywnie wspierają regiony, w których obecna jest firma. Od lat na przykład realizujemy program „Nutricia Supporting Life”, w ramach którego wspieramy podopiecznych Domu Dziecka w Tarnowie Opolskim i wychowanków Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. J. Korczaka w Borzęciczkach. Zachęcamy pracowników wszystkich działów, by angażowali się w tego typu przedsięwzięcia, bo wierzymy, że wspólnie możemy zrobić wiele dobrego – wyjaśnia Katarzyna Rudzińska, dyrektor ds. zasobów ludzkich, NUTRICIA.
Istotnym elementem działań CSR firmy jest odpowiedzialność wobec konsumentów, realizowana przede wszystkim przez budowanie świadomości ich rodziców w zakresie właściwego żywienia i tworzenie dopasowanej do potrzeb małych dzieci oferty produktowej.
- W 2012 roku zaoferowaliśmy rodzicom 6 nowych kaszek BoboVita bez dodatku cukru. Od kilku miesięcy proponujemy rodzicom najmłodszych dzieci przygotowane z najwyższej jakości surowców posiłki jednoskładnikowe BoboVita Pierwsza Łyżeczka, pomocne w pierwszych tygodniach poszerzania diety dziecka. Dzięki nim można przyzwyczajać dziecko do zdrowych, warzywnych smaków już od pierwszych miesięcy życia i w ten sposób kształtować jego zdrowe nawyki żywieniowe – powiedział Andrzej Drosik, dyrektor Zakładów Produkcyjnych Nutricia w Opolu.
Uzupełnieniem działań biznesowych organizacji są badania naukowe i działania edukacyjne, prowadzone przez korporacyjną Fundację Nutricia. Projekty realizowane przez Fundację skupiają się na trzech obszarach: badań z zakresu żywienia człowieka, edukacji związanej z żywieniem kierowanej do społeczeństwa oraz edukacji związanej z żywieniem kierowanej do środowiska medycznego.
Fundacja promuje systemowe rozwiązania, realizując m.in. Program Grantów Badawczych, inwestując w rozwój badaczy oraz rozwijając system grantów edukacyjnych, które ułatwiają placówkom medycznym podnoszenie kwalifikacji personelu medycznego oraz wprowadzenie nowych standardów opieki okołoporodowej.
Badania przeprowadzone przez ekspertów Instytutu Matki i Dziecka we współpracy z Fundacją Nutricia wykazały, że ponad połowa dzieci w Polsce w wieku 13-36 miesięcy ma niewłaściwy wskaźnik masy ciała (BMI). Ponadto 80% badanych maluchów ma dietę zbyt ubogą w witaminę D oraz wapń, a ich posiłki zawierają zbyt dużo soli i cukru.
Znając te wyniki, od początku tego roku Fundacja Nutricia realizuje wespół z kilkunastoma partnerami (instytucjami publicznymi i organizacjami pozarządowymi) Program „1000 pierwszych dni dla zdrowia”, który jest pierwszym w Polsce projektem poświęconym edukacji żywieniowej rodziców i opiekunów dzieci do lat 3.
W Polsce Nutricia to dwie firmy – działająca w obszarze produkcji Nutricia Zakłady Produkcyjne Sp. z o.o. z siedzibą w Opolu i w Krotoszynie oraz zajmująca się sprzedażą żywności dla niemowląt i małych dzieci oraz dla osób dorosłych wymagających specjalistycznego żywienia Nutricia Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.
Firma jest częścią Dywizji Żywności dla Dzieci Danone. Nutricia specjalizuje się w produkcji żywności dla niemowląt i małych dzieci oraz dla osób dorosłych wymagających specjalistycznego żywienia. Dostarcza produkty żywnościowe dla dzieci we wszystkich kategoriach − od podstawowych i specjalistycznych mlek modyfikowanych (marki Bebiko i Bebilon), po pełną gamę odżywek dla niemowląt (marka BoboVita).
Strefa Biznesu: Najatrakcyjniejsze miejsca do pracy zdaniem Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?