Od Algierii po USA. Jak inwestować i eksportować? Specjalnie dla opolskich przedsiębiorców

Edyta Hanszke
Wiceprezes Polsko– Brazylijskiej Izby Gospodarczej, konsultant biznesowy Quest Change Managers, dyrektor Badań i Rozwoju, MD Connect (Dobroteka) i przedstawiciel  Banku Gospodarstwa Krajowego dzielili się doświadczeniami z inwestowania na kontynentach amerykańskich.
Wiceprezes Polsko– Brazylijskiej Izby Gospodarczej, konsultant biznesowy Quest Change Managers, dyrektor Badań i Rozwoju, MD Connect (Dobroteka) i przedstawiciel Banku Gospodarstwa Krajowego dzielili się doświadczeniami z inwestowania na kontynentach amerykańskich. Edyta Hanszke
Chcieliśmy przekazać praktyczne informacje na temat inwestowania i eksportowania na cały świat - mówi Iwona Święch-Olender z Opolskiego Centrum Rozwoju Gospodarki, organizatora I Opolskiego Forum "Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze".

W Brazylii przedsiębiorcy muszą płacić 34 rodzaje podatków, a na tamtejszym rynku dobrze sprzedaje się polska wódka. W USA trzeba uważnie sprawdzić, czy nazwa firmy, logo czy slogan reklamowy nie  zostały już wcześniej zarejestrowane, bo na amerykańskim rynku działają wyspecjalizowane firmy, które zajmują się tropieniem takich spraw i uzyskiwaniem odszkodowań za naruszenie takich dóbr.

To tylko wybrane wnioski z wczorajszego opolskiego forum na temat międzynarodowych stosunków gospodarczych. Uczestnikami paneli dyskusyjnych byli eksperci (przedstawiciele izb gospodarczych i handlowych, banków, przedsiębiorcy, którzy zdobyli już doświadczenie we współpracy zagranicznej na różnych kontynentach), a odbiorcami przedstawiciele opolskich firm.

- Dotychczas organizowaliśmy spotkania poświęcone eksportowi czy współpracy z konkretnymi krajami. Podczas forum dajemy pełen przegląd sytuacji i warunków dla rozwoju biznesu w poszczególnych regionach świata - mówi Iwona Święch-Olender, kierownik Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera z Opolskiego Centrum Rozwoju Gospodarki, organizatora forum. - Opolskie firmy mają świadomość, że jeśli chcą się rozwijać, muszą konkurować globalnie i znajmość zasad obowiązujących w poszczególnych krajach jest do  do tego niezbędna.

Tomasz Wiktorski, dyrektor badań i rozwoju spółki Md Connect zarządzającej Dobroteką mówił, że polskie firmy meblowe raczej nie podejmują ryzyka samodzielnego wchodzenia na nowe rynki, za to chętniej pozyskują kooperantów handlowych, którzy dobrze znają lokalne warunki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska