Opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybuduje ścieżki pieszo-rowerowe pomiędzy Dębską Kuźnią a Grodźcem

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Teraz ścieżka kończy się w Dębskiej Kuźni. W przyszłości poprowadzi jednak w stronę Grodźca.
Teraz ścieżka kończy się w Dębskiej Kuźni. W przyszłości poprowadzi jednak w stronę Grodźca. Sławomir Draguła
Ministerstwo Infrastruktury zatwierdziło dwa programy inwestycji dla budowy ścieżek pieszo-rowerowych w ciągu DK46 na odcinkach Ozimek - Grodziec oraz Dębska Kuźnia - Schodnia.

Odcinki drogi krajowej nr 46, na których powstaną ścieżki, jest uczęszczany przez rowerzystów zarówno w tygodniu jak i w weekendy.

Mają na to wpływ między innymi atrakcje turystyczne w tym rejonie: Jura Park w Krasiejowie czy kompleks Jezior Turawskich, a do tego dochodzi ruch lokalny.

- Dlatego należy zapewnić rowerzystom bezpieczeństwo - mówi Agata Andruszewska z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg krajowych i Autostrad.

Co warto podkreślić, dzięki inwestycji powstanie jednolity ciąg dla pieszych i rowerzystów od Opola do Grodźca.

Ministerstwo Infrastruktury zatwierdziło już program budowy ścieżek, co oznacza zapewnienie finansowania. Natomiast
gminy Ozimek i Chrząstowice zadeklarowały chęć sfinansowania prac dokumentacyjnych.

Budowa ścieżki na odcinku Ozimek – Grodziec o długości 3 km obejmuje dodatkowo:

  • budowę obiektów inżynierskich, w tym kładek i przepustów,
  • korektę geometrii części skrzyżowania w zakresie budowy przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerów,
  • budowę przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerzystów wraz z montażem dedykowanego oświetlenia.

Budowa ścieżki pieszo - rowerowej na odcinku Dębska Kuźnia – Schodnia o długości 4,6 km obejmuje także:

  • budowę przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerów wraz z dedykowanym oświetleniem w rejonie skrzyżowania,
  • przebudowę przejścia dla pieszych i budowa przejazdu dla rowerów wraz z dedykowanym oświetleniem,
  • przebudowę istniejących elementów drogi, w tym chodnika.

Zadania będą realizowane w latach 2023- 2024.

Czas zimowy i letni przez kolejne 5 lat

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
8 czerwca, 7:38, pawel Dud:

Po co ścieżka rowerowa jak ścierwo rowerowe i tak po niej nie jeździ

Gratuluję kultury osobistej!

p
pawel Dud

Po co ścieżka rowerowa jak ścierwo rowerowe i tak po niej nie jeździ

Dodaj ogłoszenie