Opolszczyzna. Firmy są zaangażowane społecznie

Katarzyna Kownacka [email protected]
Maciej Klęczek, dyrektor fabryki Nestle Polska, w czasie “Namysłowskiego pociągu do czytania”. Impreza odbyła się w czerwcu w tamtejszej PSP nr 5. Nestle włączyła się w przedsięwzięcie jako sponsor kampanii Cała Polska czyta dzieciom.(fot. archiwum)
Maciej Klęczek, dyrektor fabryki Nestle Polska, w czasie “Namysłowskiego pociągu do czytania”. Impreza odbyła się w czerwcu w tamtejszej PSP nr 5. Nestle włączyła się w przedsięwzięcie jako sponsor kampanii Cała Polska czyta dzieciom.(fot. archiwum)
Przedsiębiorstwa nie działają w niebycie. Wiedzą, że prócz zysków liczy się także wizerunek. Akcje edukacyjne czy pomoc potrzebującym - to tylko niektóre sposoby tworzenia pozytywnego obrazu firmy.

Społeczna odpowiedzialność biznesu, czyli tzw. CSR, to nie tylko puste marketingowe hasło. To konkretne działania, które dla wielu opolskich firm stają się coraz ważniejszym polem działania.

Zobacz: Dwie opolskie firmy nominowane w konkursie Dobroczyńca Kultury Polskiej

To, jak postrzegana jest firma, czy angażuje się w sprawy lokalnej społeczności, czy potrafi dzielić się zyskami z najbardziej potrzebującymi, wpływa na budowę jej pozytywnego wizerunku.

Wiedzą o tym szefowie Górażdży Cement SA,, które ze względu na specyfikę produkcji wiele uwagi poświęcają ochronie środowiska, współpracując m.in. z przyrodnikami Uniwersytetu Opolskiego. Współpraca ta obejmuje szkoły i uczelnie, a firma oferuje praktyki studenckie i uczniowskie, staże, funduje stypendia. Górażdże wspierają także sport, sponsorując klub Budowlani w Opolu. Przedsiębiorstwo patronuje również Domowi Dziecka w Skorogoszczy i wspiera służbę zdrowia.

- Sponsorujemy przedsięwzięcia naukowe, edukacyjne, sportowe, a patronat nad Filharmonią Opolską zaowocował wieloma koncertami artystów z kraju i zagranicy. Z kolei nasza Orkiestra Dęta Górażdże Cement SA należy do najlepszych tego typu zespołów w kraju - wylicza Małgorzata Dąbrowska z działu PR Górażdże Cement SA.

Stały kontakt z lokalną społecznością utrzymuje także koncern Nestle, który stawia na współpracę z lokalnymi władzami i edukację zdrowotną.

- Pomagamy w organizacji Dni Namysłowa. W tym roku, już po raz drugi, zorganizowaliśmy tam stoisko promocyjne akcji “Jedz smacznie i zdrowo”, na którym specjaliści układali indywidualnie dopasowaną dietę i rozdawali broszury żywieniowe “10 zasad zdrowego żywienia”. W ciągu ostatnich dwóch lat udzieliliśmy i wydaliśmy około 250 porad żywieniowych i broszur - opowiada Iwona Konstanty z działu PR Nestle Polska SA.

Zobacz: Górażdże Cement wspiera filharmonię

Nestle jest również sponsorem ogólnopolskiej kampanii Cała Polska czyta dzieciom. W tym roku firma włączyła się w obchody Ogólnopolskiego Tygodnia Czytania Dzieciom. W czerwcu, w ramach tej akcji, dyrektor zakładu w Namysłowie czytał bajki dzieciom ze szkoły podstawowej nr 5 w tym mieście.

Na ekologię postawiła firma Cadbury, która wspólnie ze szkołami i przedszkolami z powiatu brzeskiego realizuje program “Szkoły dla Ekorozwoju 2009”. W tym roku z dofinansowania firmy w ramach tego projektu skorzystało 7 placówek.

Pieniądze przeznaczą na upiększania terenów zielonych, tworzenia kącików edukacyjnych, promocję segregacji odpadów. Firma wspiera również inicjatywy indywidualne pracowników, którzy poprzez wolontariat mogą realizować własne akcje przy finansowej pomocy pracodawcy.

- W ramach programu wolontariatu pracowniczego nasi pracownicy ze Skarbimierza już dwukrotnie realizowali projekt na rzecz Domu Dziecka w Brzegu - informuje Marta Pokutycka-Mądrala, kierownik komunikacji korporacyjnej w Cadbury Wedel Sp. z o.o.

W działalności charytatywnej wyróżniają się też Cukry Nyskie. Ich słodycze trafiają do dzieci i pokrzywdzonych przez los mieszkańców Nysy i okolic.

- Nasze wyroby, w miarę możliwości, przekazujemy do świetlic, szkół, przedszkoli. W ten sposób wspieramy również imprezy kulturalne i charytatywne, na przykład przygotowanie paczek świątecznych - wylicza Ewa Tomaszewska z działu marketingu Spółdzielni Pracy Cukry Nyskie.

Firma z Nysy stale pomaga też m.in. hospicjum, Caritasowi Diecezji Opolskiej czy Domowi Pomocy Społecznej w Nysie.

Działalność charytatywna to także ważny element udziału w życiu lokalnej społeczności dla firmy Energetyka Cieplna Opolszczyzny. W zeszłym tygodniu ECO po raz kolejny wsparła wybrane organizacje pomagające osobom chorym, niepełnosprawnym czy samotnym kwotą 50 tys. zł.

- Nie jesteśmy w stanie pomóc wszystkim, którzy zwracają się do nas o wsparcie, dlatego postanowiliśmy skoncentrować się na organizacjach, które zostały powołane do pomocy ludziom w różny sposób pokrzywdzonym przez los. Każda z nich współpracuje z co najmniej kilkudziesięcioma osobami - mówi Wiesław Chmielowicz, prezes ECO.

Firma wspiera finansowo Stowarzyszenie Hospicjum Opolskie w budowie hospicjum stacjonarnego w Opolu oraz współuczestniczy m.in. w organizacji koncertów charytatywnych organizowanych przez Polski Czerwony Krzyż i Polski Komitet Pomocy Społecznej. Z dobroczynnej działalności spółki korzystają także przedszkolaki z placówek, którym ECO dostarcza ciepło. Dzieci od dwóch lat zapraszane są do teatru.

- Przez zabawę mogą poznać naszą branżę. Ciepło w domu jest czymś naturalnym i oczywistym, ale jednocześnie abstrakcyjnym. Zabawy i konkursy w czasie spektakli mają walor edukacyjny i uczą maluchy, jak racjonalnie korzystać z ciepła i w efekcie chronić środowisko - mówi Wiesław Chmielowicz.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska