Pierwsza Iluminacja i pierwsze miesiące w Polsce- wywiad z Oleksandrem Turchenko, nowym dyrektorem fabryki Mondelez Polska w Skarbimierzu

Materiał promocyjny Mondelez Polska

BRZEG, 18 grudnia 2023 r. – 65 tys. m2 powierzchni, 10 linii produkcyjnych, znane marki takie jak Milka, Oreo, Cadbury i 3BIT, a także 550 pracowników, mieszkańców naszego regionu – tak w kilku słowach opisać można fabrykę Mondelez Polska, zlokalizowaną w Skarbimierzu. O historii zakładu, intensywnym rozwoju oraz perspektywach na najbliższą przyszłość rozmawiamy z jego nowym dyrektorem Oleksandrem Turchenko, który wczoraj, podczas Iluminacji Brzegu, rozpoczął z nami uroczyste odliczanie do świąt.

Panie Dyrektorze – jakie wrażenia po Iluminacji, to Pana pierwsze takie wydarzenie?

Dzień Dobry, tak, pierwszy raz uczestniczyłem w Świątecznej Iluminacji Brzegu i przyznam, że jestem pozytywnie zaskoczony energią, rodzinną atmosferą i tym, jak wielu mieszkańców uczestniczyło w imprezie! W tym miejscu pragnę podziękować naszym partnerom: Urzędowi Miasta oraz Brzeskiemu Centrum Kultury, bez których nie moglibyśmy organizować tego wyjątkowego wydarzenia. Wiemy, że wpisało się już na stałe w kalendarze wielu brzeżan i każdego roku wypatrują chwili aż miasto zabłyśnie, zamieniając się w świąteczną krainę. Szczególne uznanie należy się również mojemu zespołowi, który bez wątpienia spisał się na szóstkę! Zadanie do łatwych nie należało: po tylu latach istnienia Świątecznej Iluminacji kolejny raz zaskoczyć mieszkańców to prawdziwe wyzwanie! Mam nadzieję, że elfy – nie tylko te na lodzie, prezentujące mistrzowskie piruety – sprawiły, że spędzili Państwo z nami miłe popołudnie, po którym zostaną ciepłe wspomnienia. Bo słodkie będą na pewno!

To nie tylko pierwsza Pana Iluminacja Brzegu, ale również pierwsze miesiące w Polsce. Od niedawna jest Pan Dyrektorem fabryki Mondelez Polska w Skarbimierzu – gratulujemy awansu i bardzo jesteśmy ciekawi wrażeń. Jak odnalazł się Pan w naszym kraju i w nowym zespole?

Dziękuję bardzo, cieszę się, że mogę tu być i razem z zespołem kontynuować rozwój fabryki. Do Polski przyjechałem niespełna sześć miesięcy temu, wcześniej pracowałem w naszym oddziale w Czechach. Fabryka w Skarbimierzu to niewątpliwie najbardziej zaawansowany zakład, jakim miałem okazję zarządzać, niezwykle nowoczesny, zdigitalizowany, w coraz większym stopniu zautomatyzowany – ogromne wyzwanie dla menadżera. Ale spotkałem się z tak serdecznym przyjęciem ze strony współpracowników, że już teraz wiem, czym jest słynna polska gościnność. Polska to doskonałe miejsce dla osób, które chcą się rozwijać – wystarczy spojrzeć choćby na naszą firmę i rolę, jaką w niej odgrywa Polska z siedmioma fabrykami, Centrum Badań i Rozwoju we Wrocławiu oraz biurem w Warszawie. To nie tylko wieloletnie doświadczenie, historia znanych na całym świecie marek czy dzisiejsza pozycja na rynku, ale przede wszystkim obiecujące perspektywy.

A jak wygląda na tym tle fabryka w Skarbimierzu – jaką rolę pełni w Państwa firmie?

Dzisiejsza fabryka to ponad 550 zaangażowanych osób, pracujących na dziesięciu nowoczesnych liniach, produkujących wyroby dla takich marek jak Cadbury, Milka, 3BIT czy Oreo. Najdłuższa z naszych linii produkcyjnych ma 250 metrów i gdyby nie była zawinięta, nie zmieściłaby się w budynku. Na tle innych zakładów wyróżnia nas ogromny potencjał i chęć nieustannego doskonalenia, które w ostatnim czasie zostały nagrodzone: jako jedna z siedmiu fabryk Mondelēz International na całym świecie przeszliśmy audyt Fazy 4 (najwyższy z możliwych), Integrated Lean Six Sigma, programu mającego na celu eliminację strat w procesie produkcyjnym. Sukces ten pokazał, jak bardzo jesteśmy zdeterminowani na zwiększenie efektywności. A wszystko oczywiście po to, aby dostarczać konsumentom ich ulubione produkty, jeszcze szybciej i sprawniej. Ogromnie cieszę się też, że zespół ze Skarbimierza coraz częściej uczestniczy w projektach pilotażowych, prowadzonych w naszej organizacji – oznacza to, że mamy realny wpływ na decyzje, co zostanie w przyszłości wdrożone w kolejnych fabrykach na całym świecie, na przykład w kontekście cyfryzacji.

Czyli jesteście w fazie intensywnego rozwoju. Fabryka na przestrzeni ostatnich lat stała się bardziej nowoczesna – coraz więcej w niej cyfryzacji, automatyzacji procesów. Czy to informacja dla pracowników, że niebawem – dzięki użyciu nowych technologii – mogą być zastępowani przez maszyny?

Wręcz przeciwnie – ludzie są podstawą naszej firmy. To dzięki nim możemy się rozwijać, podejmować decyzje o kolejnych innowacyjnych projektach. Zawsze będą największą wartością. Są umiejętności, których nigdy nie zastąpią maszyny, czy idealnie zaprogramowane roboty. Niemniej cyfryzacja i automatyzacja w branżach, takich jak nasza są nieuniknione i potrzebne, żeby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby konsumentów. Dla pracowników, którzy chcą się dokształcić w tych dziedzinach, w trzecim kwartale tego roku wzbogaciliśmy kioski techniczne o nowe, specjalne moduły, gdzie pod okiem instruktorów można zrealizować kurs m.in. z podstaw automatyki, programowania COBOT-ów, obsługi nowoczesnych oprogramowań wspomagających zarządzanie produkcją i parkiem maszynowycm. Wszystko to pozwala naszym pracownikom zdobyć nowe umiejętności. Wspieramy ich również w indywidualnym pozyskiwaniu certyfikatów branżowych, czy doświadczenia za granicą – uczestniczymy w międzynarodowych konferencjach oraz targach, które są ogromną skarbnicą wiedzy, a także inspiracją.

Czyli nadal prowadzicie rekrutacje do fabryki w Skarbimierzu?

Jesteśmy jednym z największych pracodawców w regionie, ale poszukujemy osób, które mogą dołączyć do naszego zespołu, w szczególności takich, których interesują nowe technologie oraz zaawansowane procesy technologiczne. W tej chwili zatrudniamy m.in. techników liniowych, inżynierów utrzymania ruchu, inżynierów procesu, liderów ds. ciągłego doskonalenia, czy menadżerów ds. automatyzacji. Rekrutacja jest dynamiczna, dlatego zachęcam, by zaglądać do aktualnych ogłoszeń zamieszczanych na stronie internetowej mondelezinternational.com w zakładce Polska oraz na naszych profilach na olx.pl i pracuj.pl. Zapraszam serdecznie do zespołu, może właśnie u nas ktoś z Państwa znajdzie swoje miejsce.

Jakie benefity oferujecie Państwo pracownikom?

Nasza oferta dla nowych pracowników obejmuje: możliwość pracy z nowymi technologiami i w międzynarodowym zespole, programy rozwojowe, możliwość zdobycia technicznych umiejętności od podstaw (Program Rozwoju Techników Liniowych), szkolenia w zakresie nowoczesnych podejść do zarządzania projektami, takimi jak Agile czy Scrum, szkolenia w fabrykach polskich i zagranicznych, a także benefity takie jak prywatna opieka zdrowotna (dla pracownika i rodziny), ubezpieczenie na życie (dla pracownika i rodziny), transport pracowniczy, wczasy pod gruszą, dofinansowanie do Multisport, dofinansowanie do posiłków w kantynie zakładowej, atrakcyjne dodatki za pracę w porze nocnej i w weekendy, dostęp do zewnętrznej platformy szkoleniowej COURSERA, gdzie pracownicy mogą uczyć się języków obcych, uczestniczyć w szkoleniach miękkich czy z zakresu twardych kompetencji.

Widzieliśmy, że prowadzicie rozmowy na temat utworzenia klasy branżowej w Brzegu – może nam Pan powiedzieć coś więcej o tym?

Od wielu lat staramy się być blisko mieszkańców – uczestniczymy w ich życiu, angażujemy ich w różne inicjatywy i wspieramy w wyzwaniach, z którymi się mierzą. Jednym z pomysłów, który planujemy zrealizować w najbliższym czasie, jest właśnie utworzenie w brzeskim Zespole Szkół Zawodowych klasy branżowej, którą obejmiemy patronatem. Kształcić się będzie w niej młodzież ostatnich klas, by już na tym etapie poznawać nowoczesne technologie stosowane w środowisku przemysłowym i rozwijać umiejętności przydatne w pracy zawodowej. Uczniowie będą mieli możliwość zdobywania wiedzy teoretycznej, ale także praktycznego doświadczenia zawodowego w naszej fabryce, z określonym planem rozwoju. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z założeniami, już w następnym roku rozpoczniemy współpracę i zrobimy wszystko, by odkryć przed młodym pokoleniem ten fascynujący świat czekolady, w którym stosujemy zaawansowane rozwiązania technologiczne.

W takim razie życzę powodzenia w realizacji wszystkich planów i do zobaczenia za rok, na kolejnej Świątecznej Iluminacji Brzegu.

* * *

O Mondelez Polska

Mondelez Polska jest wiodącą firmą branży spożywczej w Polsce, obecną na naszym rynku od 31 lat. Zatrudnia ponad 5100 pracowników i jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce. Bogata oferta firmy obejmuje marki, takie jak: czekolady Milka, Toblerone i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka Milka, OREO, belVita, Lubisie, Delicje, San, Łakotki, rogaliki i przekąski 7 Days oraz cukierki Halls. Mondelez Polska jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc. Pod nazwą Mondelez funkcjonuje w Polsce od 2013 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska