Pociągi TLK mają zniknąć z rozkładu jazdy. PKP zapewnia, że połączeń nie ubędzie

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Składy TLK w większości złożone są ze starszego typu wagonów.
Składy TLK w większości złożone są ze starszego typu wagonów. Archiwum
W zamian pasażerów mają wozić pociągi nowej kategorii - InterCity. Przewoźnik zapewnia, że ceny biletów zostaną na tym samym poziomie.

W grudniu ubiegłego roku PKP Intercity uruchomiło nową kategorię pociągów o nazwie InterCity (IC), którą tworzą składy zestawione wyłącznie z nowych lub zmodernizowanych wagonów.

- Sukcesywnie wzmacniamy tę kategorię pociągów o kolejne połączenia, przez co zmniejsza się liczba połączeń kategorii TLK - mówi Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity. - Dlatego od nowego rozkładu jazdy chcemy zrezygnować z nich w ogóle.

Składy TLK w większości złożone są ze starszego typu wagonów, które np. nie mają klimatyzacji, mają stare siedzenia, toalety i całe wyposażenie.

- Odchodzimy już od takiego standardu, zdecydowana większość wagonów to nowoczesny tabor - mówi Beata Czemerajda.

PKP Intercity otrzymał właśnie 218 zmodernizowanych wagonów, które zapinane są do składów kategorii InterCity. Koszt ich remontów wyniósł 593,8 mln złotych. Mają między innymi automatycznie otwierane drzwi, klimatyzację, toalety w obiegu zamkniętym, wi-fi, miejsca na rowery i narty, toalety dla niepełnosprawnych i matek z małymi dziećmi.

Pasażerowie, z którymi rozmawialiśmy dziś na dworcu głównym w Opolu obawiają się, że wraz z likwidacją pociągów TLK trzeba będzie płacić więcej za bilety.

- Każda reforma kończy się tym, że jest drożej - mówi Anna Przytakiewicz, jedna z pasażerek, która do Opola przyjechała z Częstochowy. - Ciekawe też, czy wszystkie zlikwidowane składy TLK zostaną zastąpione nowymi IC.

Przewoźnik zapewnia, że pasażerowie zmian nie odczują, a zmiana kategorii pociągów nie wiąże się z podwyżkami.

- Bilety na pociągi InterCity są dostępne w cenach obowiązujących obecnie w taryfie TLK - mówi Beata Czemerajda.

Po przeprowadzeniu zmian przewoźnik będzie miał trzy kategorie pociągów: InterCity, Express Intercity oraz Express InterCity Premium. Ta ostatnia obsługiwana jest przez pociągi pendolino. Jak zapewnia przewoźnik, te najbardziej luksusowe składy cieszą się coraz większym zainteresowaniem podróżnych. W niecałe osiem miesięcy od uruchomienia, 7 sierpnia na pokładzie pendolino z Warszawy do Opola i Wrocławia podróżował dwumilionowy pasażer.

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
rozsądek

Co za ciemnogród... przecież InterCity to jest taka sama kategoria pociągu co TLK. Ceny te same, a komfort lepszy... Tu chodzi jedynie o sprecyzowanie pociagów, które jeżdżą na nowych/zmodernizowanych wagonach w kategorii podobnej równoważnej do TLK.

g
gość

A ja zawsze jeżdżę TLK i nie narzekam , a wręcz ubolewam ,że chcą mi je zabrać .

Miejsca rezerwowane , zawsze mozna pospacerować po korytażu ( jeżdże na długich trasach - 10 godz. ) i bardzo mi przykro ,że chcą mi je zabrać , przecież już są intercity i kto nchce może nimi jeździć nikt nikomu nie zabrania .

 
 
S
Sprycha
W dniu 18.08.2015 o 10:34, ciekawy napisał:

jakim prawem obrażasz ludzi ?. Kim jesteś, że innych uważasz za "bydło"  i dlaczego "pisowskie" ?.

Dlaczego ten obraźliwa wypowiedź jest jeszcze dostępna, jest widoczna. Jak można tak obrażać ludzi.

S
Sprycha

Ładnie się pisze papier przyjmuje wszystko. Wracałam 12 sierpnia 2015r., z Katowic do Opola , wagony były nie klimatyzowane i opóźniony do tego pociąg. Co można było zrozumieć, wszak była wysoka temperatura na zewnątrz, ale w wagonach było jeszcze gorzej. Zanim pani coś powie to proszę się zastanowić i nie kłamać, nie wybielać. Trzeba być 100% pewnym, że to co się mówi jest prawdziwe. Łgarstwa mamy na co dzień pełno.

N
NIE LUBIE ŚLAZAKOW

Jechalam takim InterCity w lipcu z Opola do Wroclawia. Zenada, brud, scisk. Stary, rozklekotany sklad . XXI wiek I podobno w Uni jestesmy.

M
MM
W dniu 17.08.2015 o 22:42, ... napisał:

 Masz racje. PO doprowadzilo wszystko do ruiny. Tez czekam na pazdziernik. Niewazne, ze nas, Polske, wszyscy sasiedzi widza pozytywnie. My wiemy lepiej.Widzą pozytywnie bo można nas wykorzystywać ?

 

...
W dniu 17.08.2015 o 21:03, z Niemodlina napisał:

Czyli z doświadczenia wiem jak będzie, mniej POłączeń i droższe bilety. By żyło się lepiej ??

 


Czyli z doświadczenia wiem jak będzie, mniej POłączeń i droższe bilety.

 

By żyło się lepiej ??

Masz racje. PO doprowadzilo wszystko do ruiny. Tez czekam na pazdziernik. Niewazne, ze nas, Polske, wszyscy sasiedzi widza pozytywnie. My wiemy lepiej.

m
mix

~z Niemodlina przestań już marudzić. Połączeń do Krakowa i Wrocławia oraz dalej jest w obecnym rozkładzie więcej niż było jeszcze do grudnia. O Warszawie już nie wspomnę. Do tego bilet taniomiastowy - tak to wstrętne PO obniżyło ceny biletów do Wrocławia i Krakowa a na Pendolino - jak wcześniej zaplanujesz podróż - możesz pojechać za 59 PLN. Za TLK-ami nikt płakać nie będzie. Pociągi o obniżonym standardzie, bez klimatyzacji, wagony pamiętające wczesnego Gierka.

Dodaj ogłoszenie