Podpisz petycję w sprawie pociągów na Magistrali Podsudeckiej

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Rozpoczęła się walka o przywrócenie „pośpiechów” na Magistralę Podsudecką. Jej opolska część zaczyna się w Kędzierzynie-Koźlu i wiedzie m.in. przez Prudnik, Nysę, Otmuchów i Paczków.
Rozpoczęła się walka o przywrócenie „pośpiechów” na Magistralę Podsudecką. Jej opolska część zaczyna się w Kędzierzynie-Koźlu i wiedzie m.in. przez Prudnik, Nysę, Otmuchów i Paczków. Fot. Tomasz Kapica
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych chce powrotu składów dalekobieżnych na Magistralę Podsudecką.

Ostatni dalekobieżny pociąg po Magistrali Podsudeckiej (trasa z Katowic przez Kędzierzyn-Koźle i Nysę w stronę Kłodzka) jechał 31 sierpnia 2007 roku. Od tej pory mieszkańcy m.in. Głogówka, Prudnika czy Nysy jadący w stronę Katowic czy Krakowa, muszą przesiadać się w Kędzierzynie-Koźlu albo w Gliwicach.

- Natomiast mieszkańcy Otmuchowa czy Paczkowa mogą jedynie wybrać autobus, bo tam nie dociera już żaden pociąg pasażerski - mówi Grzegorz Oleś, prezes Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych. - Chcemy to zmienić.
Ruszyła właśnie akcja zbierania podpisów pod petycją za przywróceniem bezpośredniego połączenia kolejowego z Krakowa i Katowic przez Kędzierzyn-Koźle, Głogówek, Racławice Śląskie, Prudnik, Nysę, Otmuchów, Paczków, Kamieniec Ząbkowicki, Kłodzko do Kudowy-Zdroju.

Swój podpis w formie elektronicznej można złożyć do końca lutego na stronie internetowej.
Jak przekonują organizatorzy akcji, do największych plusów uruchomienia takich pociągów można zaliczyć między innymi połączenie koleją atrakcyjnych miejscowości turystycznych leżących wzdłuż Magistrali Podsudeckiej oraz umożliwienie dojazdu mieszkańcom m.in. Kotliny Kłodz­kiej, Paczkowa, Otmu­chowa, Nysy czy Prudnika do ośrodków akademickich i miast Górnego Śląska oraz Małopolski.

- O opłacalności kursowania pociągów przez Magistralę Podsudecką może świadczyć fakt, że pociągi osobowe na trasie Nysa - Kędzierzyn-Koźle - Gliwice nie mogą narzekać na brak pasażerów - podkreśla Grzegorz Oleś. - Dlatego tematu nie odpuścimy i zrobimy wszystko, by „pośpiechy” wróciły na Magistralę Podsudecką.

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
rew

Niezłe głupoty tu wypisujecie. Widać, że macie tezę "opolskie jest złe" i do tego dorabiacie swoje teorie. Gdyby nie opolskie, to na odcinku Nysa-Kędzierzyn na pewno nic by nie kursowało, bo woj. śląskie to znany likwidator linii spalinowych. A dolnośląskie też groszem nie sypnie, bo trzeba budować kolejne obwodnice Wrocławia. Spytajcie np. w Wałbrzychu i Kłodzku, jak im zlikwidowali poranne połączenie kolejowe.

g
gość

Może by tak zrobić petycję w sprawie likwidacji opolskiego?

e
enter
W dniu 01.02.2016 o 19:30, seegreg napisał:

A ja nie podpiszę, bo PMK to nie linia do Kłodzka. Jestem za pociągami dalekobieżnymi relacji Kraków - Jelenia Góra przez Katowice, Kędzierzyn-Koźle, Nysę, Kamieniec Ząbkowicki, Dzierżoniów Śląski, Świdnicę Miasto, Jaworzynę Śląską, Wałbrzych, Marciszów. Ewentualnie skład relacji Katowice - Legnica. Tak jak to było za dobrych czasów.

Sytuacja "za miedzą"  wygląda tak, że są tam dość dobrze funkcjonujące szynobusy relacji Legnica-Kłodzko, Wałbrzych-Kudowa, a ostatnio Dzierżoniów -Wrocław i po prostu tam komunikację mają a to, że Nysę szlag trafia i żółć zalewa jest zupełnie inną sprawą.  Otóż opolskie samo się od Kamieńca odcięło, a potem jeszcze nie raczyło odpowiedzieć na  propozycję, przekierowania kilku dolnośląskich szynobusów na Nysę, a oferta była. Więc sorry - sąsiad zrobił swój rozkład rozkomunikował Kamieniec puszczając szynobusy do Kłodzka, aby nie było sytuacji, że po pociągu Wrocław-Międzylesie za 5 minut jedzie szynobus do Kłodzka i jak widać tam świat się nie zawalił, bardziej zawalił się dla Nysy, która w zasadzie tylko przez linię z Brzegiem ma połączenie ze światem , o rozje...nej linii do Opola z milionem stacji lepiej nie wspominajmy.

g
gość
W dniu 01.02.2016 o 16:16, Jo napisał:

Niech sobie "kwitnące" opolskie powoła własne koleje i uruchamia połączenia gdzie chce. Odwalcie się od województw ościennych. Każdy kto zechce współpracować z władzami tego "województwa" moze tylko i wyłącznie stracić.

Dokładnie, zawsze rżnęli cwaniaków. 90% długości trasy Nysa-Kamieniec to jest opolskie a tylko ostatnie 4 km to dolnośląskie . Każdy powinien płacić swoje rachunki do palika granicznego województwa, już wystarczy, że Opole naciąga Wrocław na płacenie ja jechanie aż do Brzegu, a nie tylko do palika za Oławą wciskając w Warszawce kity o jakiejś stacji stykowej.   A co do reszty - pożyteczniejsze byłoby lepsze rozwijanie linii z Nysy do Brzegu - odtworzenie tam mijanki i sensowniejsze połączenie Nysy z Wrocławiem - bo tam realnie ludzie jeżdżą i tylko takie połączenia z wydłużeniem do Głuchołaz mają sens - nikt przy zdrowych zmysłach nie uruchomi żadnych pospiesznych czy dalekobieżnych połączeń z kotliną i Wałbrzychem z prostego powodu - od Kamieńca na zachód jest dość dobra siatka połączeń szynobusowych i nikt tego tam psuć nie będzie z powodu jakiś opolskich lamentów, no chyba, że Nysa przejdzie do dolnośląskiego .

s
seegreg

A ja nie podpiszę, bo PMK to nie linia do Kłodzka. Jestem za pociągami dalekobieżnymi relacji Kraków - Jelenia Góra przez Katowice, Kędzierzyn-Koźle, Nysę, Kamieniec Ząbkowicki, Dzierżoniów Śląski, Świdnicę Miasto, Jaworzynę Śląską, Wałbrzych, Marciszów. Ewentualnie skład relacji Katowice - Legnica. Tak jak to było za dobrych czasów.

L
Luk

Generalnie Opole ma w dalekim poważaniu to co dzieje się z dała od niego.
Wiec tym bardziej wspieram ta akcję i sie podpisuje pod tym.

J
Jo

Niech sobie "kwitnące" opolskie powoła własne koleje i uruchamia połączenia gdzie chce. Odwalcie się od województw ościennych. Każdy kto zechce współpracować z władzami tego "województwa" moze tylko i wyłącznie stracić.

T
Tomasz

gdzie jest zalacznik bo chce podpisac petycje

f
fvg

to teraz jeszcze jedną petycję trzeba stworzyć o przywrócenie ruchu na zamkniętej linii kolejowej Racławice Śląskie-Głubczyce-Racibórz, bo przy obecnym stanie dróg osobiście wybrałbym podróż koleją niż samochodem...

j
jean
W dniu 01.02.2016 o 10:53, Gość napisał:

Tylko jaki DUREN za to zaplaci???.. zlikwidowano te polaczenia bo nie bylo chetnych ... milosnicy kolei kupcie sobie reczne drezyny i badzcie w formie ...

Swoją "inteligencją inaczej" nie musisz się popisywać, nie masz pojęcia o sprawie a zabierasz głos !

Połączenia nie zlikwidowano z powodu braku chętnych do jazdy tylko w ramach wszechobcnych  oszczędności na kolei .

G
Gość

Tylko jaki DUREN za to zaplaci???.. zlikwidowano te polaczenia bo nie bylo chetnych ... milosnicy kolei kupcie sobie reczne drezyny i badzcie w formie ...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3