Jak policzyła firma Samar, jest to o 23 procent więcej niż w czerwcu ubiegłego roku. Natomiast w I półroczu tego roku sprzedaż wyniosła 149616 aut i jest to więcej aż o 25 procent niż w roku ubiegłym.
Bezkonkurencyjna pozostaje Toyota, która w czerwcu sprzedała 2892 auta. Toyota umocniła się na pozycji lidera rynku, sprzedając w I półroczu 19053 samochody (25,4 procent więcej niż przed rokiem), co daje jej 12,7 procent udziału w rynku.
Minimalny spadek udziału (o 0,2 procent) zanotowała Skoda, która sprzedała 17054 auta, o ponad 23 procent więcej niż rok wcześniej. Fiat znalazł 14470 klientów. Jest to o 13,7 procent więcej niż w 2006 roku, ale jego udział w rynku spadł z 10,6 do 9,7 procent. Kolejne miejsce zajmują Opel - 13380 sztuk i 8,9 proc. rynku, Ford - 10861, 7,3 proc., Peugeot - 10272, 6,9 procent, Volkswagen - 9740, o 6,1 procent wzrostu, 6,5 procent rynku, Renault - 8160 sztuk, spadek o 3,1 procent, 5,5 procent rynku, Citroën - 7040, 4,7 procent, Honda - 6502. Natomiast największy wzrost sprzedaży zanotowały Kia - 4363 auta, 111 procent, Suzuki - 3442, 121,4 procent, Dodge - 330 sztuk, 725 procent.
Rośnie także sprzedaż samochodów dostawczych. Jest o ponad 20 procent większa niż w ubiegłym roku. Jak szacują eksperci Samaru, utrzymanie dotychczasowego tempa wzrostu pozwoliłoby na uzyskanie wyniku całorocznego na poziomie zbliżonym do 260 tys. sprzedanych aut.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?