Spis treści
Apel producentów wieprzowiny
Mięso wieprzowe jest jednym ze strategicznych sektorów rolnictwa i polskiej gospodarki. W 2013 roku było najważniejszym produktem eksportowym, który wygenerował 67 mln euro na sprzedaży do Chin. Obecnie hodowcy borykają się z problemem afrykańskiego pomoru świń, co utrudnia dostęp do zagranicznych rynków.
O podjęcie działań zaapelowała Krajowa Rada Wieprzowiny. Przedstawiciele organizacji branżowych zwrócili się do prezydenta RP Andrzeja Dudy o podjęcie działań na rzecz promocji eksportu do Chin.
Polsko-Chińskie Forum Gospodarcze stanowi doskonałą platformę do podjęcia dialogu w tej sprawie, zaznaczono w piśmie.
Regionalizacja produkcji kluczem do sukcesu w relacjach eksportowych
Czy osiągnięcie sukcesu w Chinach jest znów możliwe? Zdaniem producentów wieprzowiny krokiem milowym byłoby uznanie przez tamtejsze władze regionalizacji produkcji wieprzowiny. W praktyce oznacza to przyjęcie mięsa z obszarów wolnych od ASF.
Takie rozwiązanie nie tylko pozwoliłoby na skuteczniejsze zarządzanie nadwyżkami produkcji zbóż, ale także przyczyniłoby się do stabilizacji cen na rynku krajowym oraz wzmocnienia pozycji Polski na arenie międzynarodowej, argumentuje KRW.
Zwiększenie eksportu na rynek azjatycki to nie tylko szansa na zarobek, ale budowanie pozycji krajowych rolników i producentów na scenie światowej.
Źródło: POLSUS
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Agro codziennie. Obserwuj StrefaAgro.pl!