Powiat buduje drogę. Ściął 45 dębów

Mirosław Dragon
Mirosław Dragon
Te dęby rosnące przy drodze powiatowej w Kolonii Biskupskiej już zostały ścięte.
Te dęby rosnące przy drodze powiatowej w Kolonii Biskupskiej już zostały ścięte. Mirosław Dragon
45 dorodnych dębów ścięły władze powiatu oleskiego przy budowie schetynówki w Radłowie Jeśli nie nasadzą nowych drzew, powiat zapłaci 7 mln zł kary.

Oleskie starostwo rozpoczęło remont ponad 2-kilometrowego odcinka drogi Kolonia Biskupska - Radłów. Przy drodze rosła aleja drzew, które miejscami korzeniami wręcz wrastały w jezdnię.

Droga powiatowa jest poszerzana, dlatego wszystkie drzewa zostały ścięte.

Pod topór poszło 45 dębów i 37 topoli.

Zgodę na ścięcie drzew wydała gmina Radłów po opinii Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, ale starostwo musi w zamian posadzić 45 nowych dębów szypułkowych na przeciwskarpie przydrożnego rowu.

Jeśli po trzech latach dęby się nie przyjmą, powiat oleski będzie musiał zapłacić astronomiczną kwotę 7 milionów złotych.

Czytaj więcej w czwartek (2 kwietnia) w papierowym wydaniu "Nowej Trybuny Opolskiej" lub kup e-wydanie NTO.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze 29

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 04.04.2015 o 21:47, Rafał napisał:

Idąc tym tokiem myślenia to najlepiej nie lepić dziur, gdyż kierowcy będą zmuszeni jechać wolniej. To co napisałeś jest totalnie przekolorowane - niczym kampania w wyborach prezydenckich. Skoro drzewa mają tak pozytywny wpływ na ruch to czemu na nich giną ludzie ?  Inną sprawą jest to że część osób doprowadza do zdarzeń z własnej winy lecz jest spora grupa osób boguducha winnych, tak zginął kilka lat temu mój sąsiad. Kierowca tira, który stwierdził że zblokowała mu się kierownica na łuku drogi i przez to zjechał na przeciwny pas zmuszając prawidłowo jadącego człowieka do ucieczki do rowu i zderzenia  z przydrożnym drzewem. Gdy byłem zapalić znicz na miejscu zdarzenia nie dawała mi spokoju myśl, że gdyby nie drzewo to wszystko skończyłoby się w polu obsianym rzepakiem. Gdy zginie tobie ktoś kogoś znałeś lepiej lub gorzej , to bez popadania w pranoje i przestawiania wszelkich budynków, przystanków latarń, przepustów sam stwierdzisz, że w dzisiejszych czasach miejsce drzew jest w lesie a nie w pasie drogowym.

Zostaw mój rzepak a TIR-y jak mają po 15 lat to powinny iść na złom. Niemal w 100% zawsze winien jest człowie i jego głupota. A przekładnie kierownicze zacinają się nawet w nowych autach osobowych. Nowiutkich. Jak mojemu wujowi spadł balkon na głowę to niby powinien być zakaz budowy balkonów ?

o
obserwator

Nowe drzewka juz posadzono.Stoją w słońcu z zeschniętymi liśćmi bo najwidoczniej zaponiano je podlewać :(

G
Gość

Heini od czterdziestu lat jeżdże tą drogą i ani dęby ani ostatnimi czasy cięzarówki na tempomatach mi nie przeszkadzały.

H
Heini

Mam pytanie , czy ktorys z tych tzw.  "milosnikow przyrody " mial okazje jadac ta droga , wymijac sie z pedzaca z przeciwka na tepomacie ciezarowka ,

o
ool

Żal bylo patrzeć jak wycinano te dęby i topole, ale trudno, skoro droga ma być poszerzana:(

 

Zastanawia mnie dlaczego  w jednej z wiosek w gminie Radłów  wycięto ostatnio aleję co najmniej stuletnich lip na polnej drodze?

Komu przeszkadzały te drzewa? Cíekawe ile nowych drzew zostanie posadzonych i gdzie w ramach rekompensaty za te lipy?

 

Jak juz ktoś wyżej napisał wyciąć wszystko i zaasfaltować.

 

Wesolych Swiat!

R
Rafał
W dniu 02.04.2015 o 18:29, rew napisał:

Z drugiej strony badania wykazują, że tam gdzie stoją drzewa kierowcy jadą po prostu wolniej i ostrożniej. Boją się, więc zwalniają. To lepszy spowalniacz niż fotoradary i policja z suszarką.Poza tym drzewa można wyciąć, ale co potem? Rowy zasypać? Latarnie usunąć? Przystanki autobusowe też? Budynki? Betonowe przepusty?Po prostu trzeba jeździć po drodze, a nie poza nią.

Idąc tym tokiem myślenia to najlepiej nie lepić dziur, gdyż kierowcy będą zmuszeni jechać wolniej. To co napisałeś jest totalnie przekolorowane - niczym kampania w wyborach prezydenckich. Skoro drzewa mają tak pozytywny wpływ na ruch to czemu na nich giną ludzie ?  Inną sprawą jest to że część osób doprowadza do zdarzeń z własnej winy lecz jest spora grupa osób boguducha winnych, tak zginął kilka lat temu mój sąsiad. Kierowca tira, który stwierdził że zblokowała mu się kierownica na łuku drogi i przez to zjechał na przeciwny pas zmuszając prawidłowo jadącego człowieka do ucieczki do rowu i zderzenia  z przydrożnym drzewem.

 

Gdy byłem zapalić znicz na miejscu zdarzenia nie dawała mi spokoju myśl, że gdyby nie drzewo to wszystko skończyłoby się w polu obsianym rzepakiem. Gdy zginie tobie ktoś kogoś znałeś lepiej lub gorzej , to bez popadania w pranoje i przestawiania wszelkich budynków, przystanków latarń, przepustów sam stwierdzisz, że w dzisiejszych czasach miejsce drzew jest w lesie a nie w pasie drogowym.

r
rew
W dniu 03.04.2015 o 14:28, kierowca napisał:

Bardzo dobrze .... popieram ,lasy można wycinać a drzewa przy drodze nie ?? W koncu się za to wzięli ...Chcą ograniczyć smiertelność wypadków to właśnie zacząć od tych drzew a nie fotoradary stawiać .To jest k... głupota z tymi drzewami totalna i jeszcze na wiosnkach gdzie drogi kręte i wąskie .Proponuję też drogę 444 za odolanowem bo tam też jest paranoja z tymi drzewami .W końcu ktoś ruszył głową ,,,, szkoda że tak późno i tyle ludzi zginęło już 

Jedź wolniej to nie zginiesz. Fotoradary wtedy też nie będą zagrożeniem.

k
kierowca

Bardzo dobrze .... popieram ,lasy można wycinać a drzewa przy drodze nie ?? W koncu się za to wzięli ...Chcą ograniczyć smiertelność wypadków to właśnie zacząć od tych drzew a nie fotoradary stawiać .To jest k... głupota z tymi drzewami totalna i jeszcze na wiosnkach gdzie drogi kręte i wąskie .Proponuję też drogę 444 za odolanowem bo tam też jest paranoja z tymi drzewami .W końcu ktoś ruszył głową ,,,, szkoda że tak późno i tyle ludzi zginęło już 

Z
Zgryźliwy

Drzewa wyciąć, rzeki puścić tunelami, góry splantować, wąwozy zasypać, wilki wystrzelać...Wszystko obić miękką gąbką, okna zasłonić siatkami, żarówki zasłonić kratkami, klamki zdemontować...Wszystkim rozdać pidżamy.

 

G
Gość
W dniu 02.04.2015 o 18:29, rew napisał:

Z drugiej strony badania wykazują, że tam gdzie stoją drzewa kierowcy jadą po prostu wolniej i ostrożniej. Boją się, więc zwalniają. To lepszy spowalniacz niż fotoradary i policja z suszarką.Poza tym drzewa można wyciąć, ale co potem? Rowy zasypać? Latarnie usunąć? Przystanki autobusowe też? Budynki? Betonowe przepusty?Po prostu trzeba jeździć po drodze, a nie poza nią.

zatrzymaj te swoje "mądrości" dla siebie i podobnych eko-czubków 

r
rew
W dniu 02.04.2015 o 14:19, Rafał napisał:

Jest wiele zdarzeń losowych typu wystrzał opony, wymuszenia  innych uczestników ruchu drogowego. W wyniku tych zdarzeń musimy podejmować w mgnieniu oka trudne decyzje które nie musiałyby choć w części przypadków kończyć się śmiercią na drzewie.NIE dla drzew w Pasie drogowym

Z drugiej strony badania wykazują, że tam gdzie stoją drzewa kierowcy jadą po prostu wolniej i ostrożniej. Boją się, więc zwalniają. To lepszy spowalniacz niż fotoradary i policja z suszarką.

Poza tym drzewa można wyciąć, ale co potem? Rowy zasypać? Latarnie usunąć? Przystanki autobusowe też? Budynki? Betonowe przepusty?

Po prostu trzeba jeździć po drodze, a nie poza nią.

G
Gość
ekoterroryści to zwykli lewacko-komunistyczni bandyci! precz z ekoterrorystami, tymi lewackimi pożytecznymi idiotami do wynajęcia!

 

A na drzewach zamiast liści będą wisieć ekoterroryści!

 
 
 
R
Rafał

NIE dla drzew w pasie drogowym. Mądrzy piszą, że drzewa nie zabijają.... 

 

Tylko czemu tyle drzew jest Krzyżem śmierci dla kierujących i  ich pasażerów. 

Czy każda z tych osób zawiniła dlatego musiała zakończyć swój żywot? 

 

Wyskoczy zwierzę w wyniku zderzenia auto może wyhamować na drzewie albo w polu.... 

 

Co byście wybrali ?

 

Jest wiele zdarzeń losowych typu wystrzał opony, wymuszenia  innych uczestników ruchu drogowego. W wyniku tych zdarzeń musimy podejmować w mgnieniu oka trudne decyzje które nie musiałyby choć w części przypadków kończyć się śmiercią na drzewie.

 

Pomijam inne aspekty takie jak łamiące się gałęzie, czy korzenie drzew niszczące drogę od spodu co również ma negatywny wpływ na bezpieczeństwo na drodze.

 

NIE dla drzew w Pasie drogowym

s
stoik obserwator

gdzie ekolodzy przykuci do drzew??????????

 

smrodem z kominów się nie zajmą, mało medialne i nie ma jak kasy wyrwać

z
zosia

a drewno do samorzadowych kominków sie przyda. Debina jest najlepsza

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3