Powstają nowe perony na trasie Opole - Częstochowa

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Na stacji w Suchym Borze robotnicy zamontowali już nowe betonowe nadbrzeża. Teraz do pracy przystąpią brukarze.
Na stacji w Suchym Borze robotnicy zamontowali już nowe betonowe nadbrzeża. Teraz do pracy przystąpią brukarze. Sławomir Draguła
Wyburzane są stare, pamiętające jeszcze czasy przedwojenne platformy, a w ich miejscu powstaną nowe konstrukcje.

- I bardzo dobrze, bo widok, jaki do tej pory przedstawiała nasza stacja wołał o pomstę do nieba - mówi Anna Nowak z gminy Chrząstowice. - Pozarastane chodniki, krzywe płytki, jak w krajach Trzeciego Świata.

Niebawem to się zmieni. PKP Polskie Linie Kolejowe zabrały się za budowę nowych peronów na trasie Opole - Ozimek - Fosowskie i dalej w stronę Lublińca oraz Częstochowy.

Wyburzane są stare, pamiętające jeszcze czasy przedwojenne platformy, a w ich miejscu powstaną całkiem nowe konstrukcje. Na przykład na stacji w Suchym Borze robotnicy zamontowali już nowe betonowe nadbrzeża.

Teraz do pracy przystąpią brukarze, którzy z kostki wykonają perony. Podobnie będzie na innych przystankach przy tej trasie: Fosowskie, Staniszcze Małe, Krasiejów, Ozimek, Dębska Kuźnia, Chrząstowice.

Według planów remont ma zakończyć się w grudniu przyszłego roku. Przebudowane zostaną nie tylko perony.

Robotnicy wzmocnili już podbudowę torów, wymienili podkłady i szyny. Nowa będzie też trakcja elektryczna i urządzenia kierowania ruchem. Koszt prac to ponad 100 milionów złotych.

Dzięki przebudowie trasy podróż z Opola do Warszawy przez Częstochowę skróci się nawet o około 1,5 godziny. Pojadą nią również pociągi Pendolino.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska