Pozycjonowanie lokalne, czyli sukces na własnym podwórku

materiał partnera
Pozycjonowanie stron jest obecnie niezwykle ważnym zabiegiem marketingowym, który bardzo często przesądza o sukcesie danej marki. Korzystamy z Internetu przy każdej możliwej okazji. Widać to, szczególnie gdy szukamy konkretnych informacji. Kto dzisiaj sięga do książki telefonicznej lub mapy, by sprawdzić, gdzie znajduje się firma, której szuka? Nie ma to sensu, skoro wszystko jest w sieci. W tym artykule opowiemy Ci o pozycjonowaniu lokalnym, dzięki któremu potencjalni klienci szukający firmy w Twoim mieście, szybko Cię znajdą. Ty dzięki temu wyprzedzisz konkurencję i staniesz się liderem w swoim regionie. Sprawdź jakie to proste!

Pozycjonowanie regionalne = precyzja

Załóżmy, że prowadzisz sklep wędkarski we Wrocławiu. Jesteś stosunkowo znany na rynku lokalnym, ale konkurencja nie śpi i stale myśli, w jaki sposób Cię prześcignąć. Prowadzisz swoją stronę internetową i pozycjonujesz ją na frazę “sklep wędkarski”. Przyjmijmy teraz, że klient ze Szczecina szuka sklepu wędkarskiego i wpisuję tę frazę do wyszukiwarki Google. Na co trafia? Na 1000 stron, wśród których jest też Twoja. Szybko jednak opuszcza Twoją witrynę, ponieważ Ty działasz we Wrocławiu, a on szuka sklepu w Szczecinie. Jak uniknąć takiej sytuacji i sprawić, że na Twoją stronę będą trafiać potencjalni klienci z okolicy? To bardzo proste – wystarczy zastosować pozycjonowanie regionalne.

Prowadzisz biznes stacjonarny? Pozycjonuj się lokalnie!

Pozycjonowanie regionalne jest przede wszystkim korzystne dla każdej firmy, która stawia na działalność stacjonarną. Jeżeli zależy Ci na tym, by klienci z Twojego miasta szybko znajdowali Cię w sieci, musisz zmienić nieco swoje podejście do pozycjonowania. Dzięki temu obniżysz koszty samego procesu pozycjonowania oraz dotrzesz dokładnie do tych klientów, na których Ci zależy (zainteresowanych ofertą).

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne jest bardzo podobne do pozycjonowania ogólnego, ale jest między tymi dwoma procesami kilka zasadniczych różnic. Jeżeli zdecydujesz się na pozycjonowanie regionalne, musisz znaleźć słowa kluczowe, które najtrafniej opisują Twoją działalność i dodać do nich nazwę miasta lub miejscowości. Trzymając się więc przykładu sklepu wędkarskiego z Wrocławia, takimi słowami mogłyby być np. sklep wędkarski Wrocław, wędki Wrocław lub spławiki Wrocław. Możesz również rozszerzyć nieco zakres działania do miejscowości znajdujących się niedaleko Wrocławia, z których klienci często przyjeżdżają.

Słowa kluczowe wybrane, co dalej?

Jeżeli już wybrałeś słowa kluczowe pomocne w pozycjonowaniu lokalnym, przyszedł czas na optymalizację Twojej witryny. Bez tego nie może odbywać się żadne pozycjonowanie stron. Chodzi o to, by roboty Google, gdy będą analizować Twoją witrynę, od razu wiedziały, że dotyczy ona konkretnego regionu lub miasta. Najlepiej zacznij więc od zmiany nagłówków title. Umieść w nich nazwę miejscowości, która Cię interesuje. Gdy uda Ci się to zmienić, czas na tradycyjny link building, czyli zdobywanie linków. Wypuszczaj do sieci artykuły sponsorowane, które opisują Twoją działalność. Pozycjonowanie regionalne ma to do siebie, że potrzebuje bardzo konkretnych danych. Staraj się więc umieszczać swoją stronę i dane teleadresowe prowadzące do Ciebie w jak największej możliwej ilości zaufanych katalogów firm. Potraktuj to, jak swoistego rodzaju wpis do internetowej książki telefonicznej.

Czy pozycjonowanie lokalne sprawdzi się u mnie?

Jak wcześniej wspomnieliśmy, pozycjonowanie regionalne nie zawsze jest najlepszą drogą. Jeżeli posiadasz sklep internetowy, nie ma powodu, by pozycjonować się na nazwę konkretnego miasta. Zależy Ci przecież na tym, aby zakupy robiło jak najwięcej ludzi i nie jest ważne to skąd będą pochodzić. Dostawa towarów obejmuje przecież cały kraj. Zanim więc zdecydujesz się na pozycjonowanie lokalne, musisz zastanowić się nad tym, czy Twoje produkty lub usługi mają zakres bardziej lokalny, czy ogólnopolski. Szczera i rzetelna odpowiedź na takie pytanie ułatwi Ci decyzję.

Pozycjonowanie regionalne to szansa dla małych biznesów

Pozycjonowanie stron lokalne to nie tylko dobry wybór dla dużych lokalnych firm. Tak naprawdę najbardziej mogą skorzystać z niego mali sprzedawcy lub punkty usługowe, którym ciężko przebić się przez gąszcz konkurencji. Jeżeli zaczniesz pozycjonować się na konkretną “lokalną frazę” istnieje duże prawdopodobieństwo, że klient z okolicy trafi do Ciebie, zamiast wybrać hipermarket. Po wpisaniu konkretnego zapytania wyświetli mu się mapa z zaznaczonymi firmami, które spełniają jego kryteria. Jeżeli będzie mieszkać blisko Twojej firmy, możesz być pewny, że pierwsze kroki skieruje do Ciebie. Dzięki temu uda Ci się zaistnieć w świadomości klientów lub nawet prześcignąć dużo większą konkurencję z zasięgami ogólnopolskimi. Musisz uświadomić sobie, że dla klienta najważniejsze jest to, by nie musiał po to, czego szuka, przebijać się przez całe miasto. Pokaż mu, że masz to o wiele bliżej.

Pozycjonowanie lokalne to dobry początek

Jeżeli zależy Ci na zwiększeniu widoczności w sieci i nie wiesz, od czego zacząć, ponieważ zdobycie ogólnych fraz wymaga wielu miesięcy pracy, zastanów się nad pozycjonowaniem lokalnym. Zacznij od wzmacniania słów kluczowych lokalnych, które na pewno mają dużo mniejszą konkurencję. Takim sposobem krok po kroku, rozszerzając z czasem zasięg, dojdziesz do pozycjonowania na skalę ogólnopolską z trudniejszymi frazami. Ważne, by na początku zdobyć pewną “bazę widoczności”. Uda Ci się to dzięki pozycjonowaniu lokalnemu. Dodatkowym atutem są znacznie niższe koszty niż w przypadku zwiększania widoczności ogólnokrajowej. Jak więc widzisz pozycjonowanie lokalne to same zalety. Jeżeli posiadasz mały lokalny biznes, wypróbuj tego zabiegu i przekonaj się, jak łatwo jest zostać szefem na własnym podwórku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska