Program stu obwodnic. Wschodnia obwodnica Prudnika ma już wybrany przebieg. Władze miejskie są zadowolone

Krzysztof Strauchmann
Krzysztof Strauchmann
Nowa obwodnica będzie bardzo widokowa, poprowadzi prosto w czeskie góry. Widok na ul. Wiejską w Prudniku
Nowa obwodnica będzie bardzo widokowa, poprowadzi prosto w czeskie góry. Widok na ul. Wiejską w Prudniku ADDKiA
Drogi krajowe wybrały przebieg wschodniej obwodnicy Prudnika. Wystąpiły też o decyzję środowiskową. Przetarg na wykonawcę - najszybciej w 2024 roku.

Opolski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zakończył konsultacje społeczne i wybrał jedną z czterech wersji przebiegu wschodniej obwodnicy Prudnika – informuje Agata Andruszewska, rzecznika Dyrekcji.

Chodzi o ważną trasę do granicy państwowej w Trzebini (DK 41), która wyprowadzi z Prudnika uciążliwy ruch tranzytowy. Nowa droga o długości 2,7 kilometrów będzie się zaczynać zjazdem z Drogi Krajowej nr 40 (obwodnicy Lubrzy) w pobliżu centrum handlowego w Lubrzy. Zjazd przejdzie potem nad istniejącą obwodnicą Lubrzy wiaduktem zakończonym rondem. Dalej pobiegnie na południe, najpierw wiaduktem nad linią kolejową Nysa – Kędzierzyn Koźle i wzdłuż osiedla Jasionowe Wzgórze. Skrzyżowanie z ulicą Skowrońskiego i drogą do Dytmarowa będzie miało formę ronda z czterema wlotami. Jadąc dalej na południe nad nową obwodnicą powstanie wiadukt dla lokalnej drogi do Jasiony (przedłużenie ul. Jesionkowej).

Trasa zakończy się w sąsiedztwie ogrodów działkowych i drogi do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów w Prudniku, gdzie obwodnica włączy się w ulicę Wiejską (dotychczasowy przebieg DK 41). Tam też powstanie rondo z trzema wlotami.

Projektowana obwodnica będzie drogą w klasie drogi głównej ruchu przyspieszonego. Będzie to trasa jednojezdniowa o szerokości 7 metrów i nośności 11,5 tony na oś.

Samorząd jest zadowolony

- Wzięliśmy udział we wszystkich spotkaniach konsultacyjnych w tej sprawie i jesteśmy zadowoleni z wyboru tego wariantu – komentuje Jarosław Szóstka, wiceburmistrz Prudnika.

Władzom Prudnika szczególnie chodziło o zachowanie przejezdności lokalnej, gruntowej drogi do Jasiony, w której rejonie jest planowana lokalizacja nowego cmentarza.

Po wyborze koncepcji GDDKiA wystąpiła do wójta Lubrzy o wydanie decyzji środowiskowej dla całego przebiegu trasy, bowiem jej większość znajduje się na terenie gminy Lubrza. Potrwa to zapewne kilka miesięcy. Potem jest zapowiadamy przetarg w trybie zaprojektuj i wybuduj. Tak więc to przyszły wykonawca będzie odpowiedzialny za opracowanie dokumentacji technicznej i uzyskanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji.

Decyzja ZRID określi także, które grunty będą wywłaszczone pod nową drogę i jakie odszkodowania otrzymają ich właściciele. Chodzi głównie o tereny rolne.
Prace budowane, finansowane z rządowego programu budowy 100 obwodnic, powinny potrwać do roku 2029.

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska