Przez dwa tygodnie abonenci Ery w Świerczowie i Pokoju nie mieli zasięgu. Zastanawiają się nad zerwaniem umów

fot. Tomasz Dragan
Arkadiusz Grzybek: - Przez 2 tygodnie nie mieliśmy zasięgu ani w telefonach komórkowych, ani w stacjonarnych z "Ery”. Ludzie chcą wypowiadać umowy lub żądać anulowania abonamentu za ten okres.
Arkadiusz Grzybek: - Przez 2 tygodnie nie mieliśmy zasięgu ani w telefonach komórkowych, ani w stacjonarnych z "Ery”. Ludzie chcą wypowiadać umowy lub żądać anulowania abonamentu za ten okres. fot. Tomasz Dragan
Abonenci sieci "Era" z obu gmin są wściekli na operatora, który na dwa tygodnie pozbawił ich łączności. Część z nich myśli o rozwiązaniu umów. Boją się jednak kar.

Najgorzej na firmę telekomunikacyjną psioczą przedsiębiorcy z obu gmin. Nie dosyć, że firma zablokowała im łączność ze światem, to na dodatek stracili kontakt z klientami.

- Straty są na pewno duże, bo dopiero od czwartku, piątku wrócił zasięg. W telefonach pokazują się dwie, trzy kreski - emocjonuje się Arkadiusz Grzybek, właściciel sklepu i firmy budowlanej w Pokoju. - Pal sześć, gdybyśmy mieli tylko telefon komórkowy.

Ale dużo ludzi ma stacjonarne z "Ery". Niektórzy też internet. Wszyscy są na minusie co najmniej po kilka tysięcy złotych, bo na dwa tygodnie stracili łączność z klientami. Pewnie część ludzi zmieni operatora.

Nadajnik, jaki zasilał gminy Pokój i Świerczów, włączono po dwutygodniowej przerwie dopiero kilka dni temu. Jak informuje Wojciech Strzałkowski z biura prasowego Polskiej Telefonii Cyfrowej, powodem była zmiana jego lokalizacji. Niestety, firma zapomniała o tym poinformować abonentów, fundując im dwa tygodnie telefonicznej ciszy.

Do wczoraj na nowym przekaźniku trwały prace instalacyjne. Miały na celu właśnie poprawienie zasięgu. Tymczasem wielu abonentów oburzonych tą sytuacją myśli o zerwaniu umowy z "Erą".

- Ludzie nie wiedzą, co mają robić, bo boją się kar finansowych. A przedstawiciele handlowi operatora jeszcze na dodatek straszą, że jest to od 1500 do 2000 zł - mówi pani Anna, abonentka z Pokoju.

Zdaniem Piotra Dziubaka, rzecznika Urzędu Komunikacji Elektronicznej, można bez jakichkolwiek konsekwencji zmienić operatora, przenosząc numer w ciągu 24 godzin. Takie możliwości daje prawo.

- Proponowałbym również złożyć reklamację na piśmie u operatora, zgłaszając, że nie wywiązał się z umowy - mówi rzecznik. - W razie jakichkolwiek wątpliwości i problemów z siecią prosimy o zgłaszanie tego w naszym urzędzie. Również poprzez pocztę elektroniczną: uke@uke.gov.pl.

Wojciech Strzałkowski z biura prasowego Polskiej Telefonii Cyfrowej dodaje: - Na pewno nie zabraniamy składać reklamacji. Każda zostanie rozpatrzona, a klienci dostaną od nas odpowiedź.

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gooosc:)

ja takze złozylam reklamacje i dostalam odp.odmowna...nie chce korzystac z ery i przeszlam do innego operatora...problem polega na tym ,ze era straszy mnie teraz karami... za zerwanie umowy...co dalej..???????jaka droga to rozwiazac?

z
z simplusa

jestem od 1999roku w simplusie, jak na razie niemialem zadnych problemow, nawet znajomi i znajome widzac to przeniesli sie plusa lub simplusa. inna sprawa ze unas jest zasieg plussa bardzo dobry a ery mimo obietnic z ostatnich5 lat poprawy dalej nie widac.

G
Gość
W dniu 11.01.2010 o 17:28, Gość napisał:

Normalnie dramat. Bez telefonu przecież nie da się żyć. Występują po tym ostre objawy odstawienne!


my nie używamy tel do sms tylko do pracy- i to są poważne straty, jeden tel już przeniosłem czas na drugi........
~kaśka~

Wkońcu ktoś nie boi się wystąpić przeciwko wielkiemu operatorowi- Wielkiej ERZE!! moi drodzy słusznie, że siędopominacie swego! przecież to skandal, żeby przy takim postępie cywilizacji tkwić w pustce!!!!

Trzymam kciuki za szybkie poprawienie waszego zasięgu!!!!!!!!!
Powodzenia odważny Panie Arkadiuszu!!!!!!!!!!

G
Gość

Normalnie dramat. Bez telefonu przecież nie da się żyć. Występują po tym ostre objawy odstawienne!

p
pomocna dłoń :)

Ludzie nie bujcie się zmieniac operatora bo zadna kara wam nie grozi!Operator nie wywiązał sie z umowy i zgodnie z przepisami mozecie wypowiedziec mu umowe!!Niepytajcie sie naganiaczy agentów którzy wam sprzadeja telefony bo oni bedą wam głamac w oczy ze dostaniecie kare
to sa zwykłe cwaniaczki i za okłamywanie was nic mu nie grozi a jest to w jego interesie by was okłamywac bo on ma za was prowizje!! Jesli macie jakie kolwiek watpliwosci dzwońcie do Urzedu konsumenta.I jeszcze do tej padłiny z Plus GSm która na krzywdzie ludzkiej chce sie dorobic.Wystawiła dokładnie taka samą wizytówke jak ci oszuści z ERa GSM jak widac niczym sie od nich nieróznią .Kazdy moze sobie sprawdzić zasieg i plus GSM niczego niegwarantuje zato jak widac wystawia sobie równie złą opinie jak Era.

~aaaa~

też mam gdzieś ERĘ przeniosłam numer do Plusa bo zasięg mają marny(a raczej wcale go nie ma) w gminie Namysłów
więcej z nimi nie chcę mieć nic do czynienia nie dbają o klientów to ich tracą !!!!

M
M&M

U mnie również cała rodzina wypięła się na erę, która jeszcze do tego wszystkiego o obsłudze klienta nie ma ZIELONEGO pojęcia. I jesteśmy w MixPlusie, oszczędzając co miesiąc nawet do kilkuset złotych...

~Misiek~

Tylko PLUS GSM jest alternatywą na kiepski zasięg ERY.

Tylko PLUS GSM jest alternatywą na drogą i kiepską ERE, która ma w du*** użytkowników ... Ja już zmieniłem sieć na PLUS i jestem mega zadowolony.

a
abonent

Już trzykrotnie w okresie roku zgłaszałem problem z brakiem zasięgu lub słabym sygnałem sieci ERA w Biestrzykowicach i w Statrościnie - otrzymałem odpowiedz od ERY.
w pierwszym przypadku , że parametry nadajnika są OK- z sugestią zmiany telefonu na lepszy- nie wiedząc jaki posiadam:-O
w drugim przypadku,sugerują zmianę sprzetu u nich parametry są OK
w trzecim przypadku że najbliższa stacja pracuje prawidłowo i nie planują rozbudowy. Proponują mi korzystanie z anteny zewnętrznej sieci ERA :-((
oczywiscie zakup na własny koszt.
W związku z powyzszym ja zmieniłem operatora na "plus-GSM" i teraz jest OK. :-))

G
Gość

cyt." Na pewno nie zabraniamy składać reklamacji. Każda zostanie rozpatrzona, a klienci dostaną od nas odpowiedź." , w dosłowsnym tłumaczeniu- składać reklamacje to se możecie i tak nic nie wskuracie

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3