Remont autostrady A4. Będzie nowy asfalt

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Autostrada A4
Autostrada A4 GDDKiA Opole
Drogowcy zerwą stary asfalt i położą nowy. W tym roku na ponad 30 km. Do 2017 roku na całej A4.

Najstarszy odcinek opolskiej autostrady ma już 12 lat, codziennie korzystają z niego tysiące aut i po prostu asfalt się zużywa - wyjaśnia Michał Wandrasz z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W związku z tym zarządca autostrady ogłosił właśnie przetarg na wyłonienie wykonawcy, który naprawi drogę. Otwarcie ofert nastąpi 28 kwietnia, remont ma się rozpocząć 30 maja.
- I powinien zakończyć się najpóźniej do połowy sierpnia tego roku - dodaje Michał Wandrasz.

W latach 2013-2017 opolski Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad chce wymienić nawierzchnię na całej długości opolskiego odcinka autostrady A-4. To 170 kilometrów na dwóch jezdniach.

W ubiegłym roku wyremontowany został 7,5-kilometrowy odcinek jezdni południowej (w kierunku Katowic) pomiędzy węzłami Prądy i Dąbrówka razem z węzłami, wjazdami i zjazdami z autostrady.

W tym roku natomiast drogowcy przeprowadzą naprawę nawierzchni na pozostałym fragmencie jezdni południowej między węzłami Prądy i Dąbrówka - w sumie prawie 13 kilometrów oraz na całej długości pomiędzy tymi węzłami na jezdni północnej (w kierunku Wrocławia) o długości ponad 20,3 kilometrów.

- W kolejnych latach planujemy remont na następujących odcinkach autostrady - mówi Michał Wandrasz: - W 2015 roku nowy asfalt pojawi się od granicy województw opolskiego i dolnośląskiego do węzła Prądy wraz z węzłem Przylesie (prawie 60 kilometrów na obu jezdniach), a w latach 2016-2017 od węzła Dąbrówka do granicy z województwem śląskim wraz z węzłami Gogolin, Olszowa i Nogowczyce (prawie 80 kilometrów na obu jezdniach).

Prace modernizacyjne prowadzone są też na miejscach obsługi podróżnych. Generalna dyrekcja ma w planach rozbudowę MOP-ów w Jankowicach Wielkich i Krajków-Północ.

Rozbudowała już te w Wierzbniku (o 9 miejsc postojowych), Prószkowie (o 21 miejsc), Przysieczy (o 23 miejsca) oraz Proboszczowicach (o 26 miejsc).

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
rzecznik
W dniu 29.03.2014 o 12:01, Gość napisał:

moze ktos mi da odpowiedz  jak dojechac najszybciej i bezpiecznie z wroclawiado olesna-kluczborka by nie trzeba bylo jechac po tej autostradziena czas remontu gdyz sa takie trasy:wroclaw-bralin((s8)-kluczbork,wroclaw-olesnica-kluczborkwroclaw-brzeg(dk94) opole, moze ktos zna jeszcze inny wybor trasy

Remont będzie się odbywał pomiędzy węzłami "Prądy" (koło Opola) i "Dąbrówka" (przy dk45), więc od Wrocławia do Opola i dalej na Kluczbork i Olesno będzie można spokojnie jechać A4 bez utrudnień.

E
Egon
W dniu 27.03.2014 o 14:50, Adam napisał:

  Ad 1 - Nie. Droga nadal pozostaje autostradą.Ad 2 - Ponieważ podczas budowy była to technologia droższa, a gdyby teraz ją wymieniać to wiąże się to z budową całej drogi od początku. Wymieniana jest tylko  warstwa ścieralna. 

ad. 1. Nie, bo autostrada to droga dwujezdniowa

ad. 2. Biednych nie stać na tanie inwestycje

G
Gość
W dniu 27.03.2014 o 21:05, kierowca napisał:

KATASTROFA, co 12 lat bedą wymieniać nawierzchnię??    Z Żywocic do Brożec droga ma już ponad 70 lat i cały czas ta sama nawierzchnia, jeżdżą po niej TIR-y, niech poszukają tej starej recepty i zrobią wreszcie coś pożądnie!!!

Ale te droge budowal niejaki Adik co sie na tym znal

G
Gość

moze ktos mi da odpowiedz  jak dojechac najszybciej i bezpiecznie z wroclawia

do olesna-kluczborka by nie trzeba bylo jechac po tej autostradzie

na czas remontu gdyz sa takie trasy:

wroclaw-bralin((s8)-kluczbork,

wroclaw-olesnica-kluczbork

wroclaw-brzeg(dk94) opole,

 

moze ktos zna jeszcze inny wybor trasy

k
kierowca

KATASTROFA, co 12 lat bedą wymieniać nawierzchnię??    Z Żywocic do Brożec droga ma już ponad 70 lat i cały czas ta sama nawierzchnia, jeżdżą po niej TIR-y, niech poszukają tej starej recepty i zrobią wreszcie coś pożądnie!!!

m
majster

a kiedy zrobią A18 od olszyny betonówke??

A
Adam
W dniu 27.03.2014 o 13:27, Egon napisał:

Dwa pytania:1. Czy na czas remontu będzie zmniejszona opłata za korzystanie z autostrady? (droga jednojezdniowa nie spełnia ustawowych kryteriów autostrady i nie można pobierać pieniędzy za przejazd)2. Dlaczego nie można było budować (lub teraz wymienić) nawierzchni betonowej o trwałości 50 lat?

 


Dwa pytania:

1. Czy na czas remontu będzie zmniejszona opłata za korzystanie z autostrady? (droga jednojezdniowa nie spełnia ustawowych kryteriów autostrady i nie można pobierać pieniędzy za przejazd)

2. Dlaczego nie można było budować (lub teraz wymienić) nawierzchni betonowej o trwałości 50 lat?

 

Ad 1 - Nie. Droga nadal pozostaje autostradą.

Ad 2 - Ponieważ podczas budowy była to technologia droższa, a gdyby teraz ją wymieniać to wiąże się to z budową całej drogi od początku. Wymieniana jest tylko  warstwa ścieralna.

V
Van

Niech sobie urzędasy łby po zrywają,jak by Hitler nie zrobił tej drogi to do dzisiaj tępe urzędasy by się zastanawiali BUDOWAĆ CZY NIE BUDOWAĆ.........? A bramkę pierwszą założyłbym Tuskowi na jego poborach!

E
Egon

Dwa pytania:

1. Czy na czas remontu będzie zmniejszona opłata za korzystanie z autostrady? (droga jednojezdniowa nie spełnia ustawowych kryteriów autostrady i nie można pobierać pieniędzy za przejazd)

2. Dlaczego nie można było budować (lub teraz wymienić) nawierzchni betonowej o trwałości 50 lat?

 

Dodaj ogłoszenie