Remont autostrady A4 w okolicy Góry św. Anny. Pionierska organizacja ruchu zdaje egzamin

Sławomir Draguła
Sławomir Draguła
Zaktualizowano 
Pomimo zamknięcia remontowanej jezdni w stronę Katowic i przełożenia ruchu na jezdnię w stronę Wrocławia, kierowcy nadal mają do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. GDDKiA Opole
Wyremontowany fragment autostrady A4 pomiędzy węzłami Krapkowice i Kędzierzyn-Koźle (jezdnia w stronę Katowic) planowany jest do oddania kierowcom przed końcem września.

Na remontowanym siedmiokilometrowym odcinku autostrady A4 pomiędzy węzłami Krapkowice i Kędzierzyn-Koźle drogowcy usunęli już zniszczoną nawierzchnię, obecnie trwa czyszczenie jezdni z pozostałości po frezowaniu.

Wykonywany jest też przegląd odsłoniętej warstwy, a tam gdzie jest to konieczne miejscowo wymieniana jest podbudowa bitumiczna - informuje Agnieszka Andruszewska z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Jednocześnie układane są też nowe odcinki betonowych ścieków odwadniających kręty odcinek drogi.

Wyremontowany fragment autostrady planowany jest do oddania kierowcom przed końcem września.

Czytaj także

Jak zapewnia opolski oddział

Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

, sprawdza się pionierska organizacja ruchu wprowadzona na remontowanym odcinku.

Od końca lipca, czyli początku remontu, odcinkiem przejechało bez większych utrudnień ponad 600 tysięcy pojazdów, w tym 250 tysięcy ciężarówek - dodaje Agata Andruszewska.

Pomimo zamknięcia remontowanej jezdni w stronę Katowic i przełożenia ruchu na jezdnię w stronę Wrocławia, kierowcy nadal mają do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Tymczasowe pasy mają mniejszą szerokość, skrajny o szerokości 3 metrów przeznaczony jest dla pojazdów ciężarowych, a trochę węższy wewnętrzny - dla pozostałych pojazdów.

Jeżeli kierowcy będą przestrzegać ograniczeń prędkości - w znaczący sposób nie odczują utrudnień. Przejazd remontowanym odcinkiem z obowiązującą prędkością 60 km/h trwa tylko 7 minut - wyjaśnia Agata Andruszewska. - Niestety, nasze obserwacje pokazują, że wielu kierowców jedzie z prędkością o 20-30 km większą!

W związku z pracami drogowcy zanotowali do tej pory kilkanaście zatorów powstałych z powodu awarii pojazdów, oraz dwie kolizje.

Zobacz też: Jest umowa na dwie opolskie obwodnice - Olesna i Praszki

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Jaka pionierska? Każdy remont autostrady u sąsiadów za Odrą tak wygląda

T
Tomasz

Wprowadzona pionierski organizacja ruchu wcale takowa nie jest ponieważ z powodzeniem jest stosowana w krajach Europy zachodniej gdzie sieci autostrad sa bardzo dobrze rozwinięte. Niestety Polsce duzo brakuje do tych standardów. Również jeżeli chodzi o czas prowadzonych prac nasza ojczyzna niestety zostaje w tyle w porównaniu z zachodem. Mówimy o 7 kilometrowym odcinku....zaledwie 7 kilometrowym!!! W krajach rozwiniętych zamkniecie drogi na jeden weekend wystarczy na dokonanie kompleksowego remontu na odnickach kilkudziesieciokilometrowych bez najmniejszego problemu jesli chodzi o czas przeprowadzanych robot czy utrudnień dla kierowców. Wniosek taki ze Polacy maja jeszcze duzo nauki nim w naszym kraju zapanuje normalność.

C
Cayt London
2019-08-19T17:09:42 02:00, Cayt London:

Tak jak vmowol moj kumpel ktory toyo budowal zacznie sie stoat po 20 latach I beda ciagle remonstrated jak na tej od Katowicka do ktakowa a u czechow betonowe a nie z lipnegj smoly

2019-08-19T17:18:48 02:00, Gość:

Proszę przetłumaczyć na polski.

Przepraszam lmoj kumpel pracowal na rozscielaczu asfaltu w 1997 oddano ja chyba do uzytku mowil ze poniewaz obnizono normy to wytrzyma jakies 15 lat I tak faktycznie sie stalo teraz ciagle remonty a niedlugo zaczna sie sypac wiadukty zamiast jak chorwaci zatrudnic niemcow I austriakow I zbudowac autostrade betonowa bo cementu w ojkolicy jest do cholery ktos wzial pewnie w lape I dali kontrakt portugalom przepraszam jeszcze raz ale mam angielska komorke

C
Człowiek w temacie

Nie wiem kto zapłacił za ten artykuł, ale wzmianka o 2 kolizjach to delikatnie mówiąc kpina... 2 kolizje... Dziennie....To by się zgadzało. Czemu nie napiszecie że lewy pas ma 1,9m szerokości a prędkość ograniczona do 60km/h co kusi ludzi do wyprzedzania na tak wąskim pasie ruchu co w znaczącym stopniu powoduje zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Pomysłodawcę wyznaczenia 2 pasów ruchu w każdą że stron na remontowany odcinku powinno się pociągnąć do odpowiedzialności finansowej za te wszystkie roztrzaskane lusterka samochodowe a gwarantuje że jest ich bardzo dużo...

G
Gość

Tak po 2 pasy tylko trzeba się zmieścić haha.

G
Gość
2019-08-19T17:09:42 02:00, Cayt London:

Tak jak vmowol moj kumpel ktory toyo budowal zacznie sie stoat po 20 latach I beda ciagle remonstrated jak na tej od Katowicka do ktakowa a u czechow betonowe a nie z lipnegj smoly

Proszę przetłumaczyć na polski.

C
Cayt London

Tak jak vmowol moj kumpel ktory toyo budowal zacznie sie stoat po 20 latach I beda ciagle remonstrated jak na tej od Katowicka do ktakowa a u czechow betonowe a nie z lipnegj smoly

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3