Rodzina się powiększa

Michał Wandrasz
W tym tygodniu w salonach pojawi się trzecia wersja skody fabii. Po hatchbacku i combi przyszedł czas na sedana.

Skoda fabia jest obecnie samochodem najszybciej zyskującym sympatię polskich klientów. Sprzedaż skody wzrosła od ubiegłego roku o 13,5 procenta, co na dotkniętym kryzysem polskim rynku motoryzacyjnym jest ogromnym sukcesem.
Konkurentem dla fabii będzie na polskim rynku cordoba, thalia, astra classic i astra II, lanos i siena. Nowy produkt skody będzie na pewno ciekawą propozycją dla młodych rodzin, dla których duże znaczenie ma w miarę obszerny i łatwo dostępny bagażnik. Fabia sedan ma bagażnik o pojemności 438 litrów (po złożeniu siedzeń 789 litrów), co stanowi zupełnie przyzwoity wynik. Kufer jest bardzo dobrze zaprojektowany i ustawny. Dolna krawędź bagażnika przebiega na wygodnej wysokości około 59 centymetrów. Otwór bagażnika jest szeroki, a klapa wysoko się otwiera.
Ciekawostką są dwa składane haczyki ukryte w górnej części bagażnika, które służą do powieszenia siatek z zakupami. Dzięki nim nie ma obawy, że po dojechaniu do domu będziemy zbierać zakupy po całym bagażniku.
Choć fabia sedan minimalnie przegrywa walkę na pojemność bagażnika z thalią i sieną, to bije te dwa auta na głowę, jeśli chodzi o linię nadwozia. Od razu widać, że sedan był projektowany równolegle z pozostałymi dwoma wersjami karoserii i patrząc na nową fabię, nie ma się absolutnie wrażenia, że bagażnik został "doczepiony" do hatchbacka.

Podstawową jednostką napędową fabii sedan jest silnik o pojemności 1,4 litra i mocy 68 koni mechanicznych. Obok niego dostępny będzie także szesnastozaworowy silnik o tej samej pojemności i mocy 75 KM. Dla jeszcze bardziej wymagających przygotowano silnik 1,4 o mocy 101 KM, a po wakacjach oferta ma się wzbogacić o silnik dwulitrowy o mocy 115 koni mechanicznych.
Fabia sedan dostępna będzie również z dwoma silnikami Diesla. Pierwszy to silnik SDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 1,9 litra i mocy 64 KM. Drugi silnik to TDI z wysokociśnieniowym wtryskiem paliwa o mocy 101 koni mechanicznych. Oba silniki spalają poniżej 5 litrów oleju na 100 kilometrów.
Pierwsze fabie sedan powinny pojawić się w salonach w tym tygodniu. Planowana sprzedaż ma wynosić około 500 sztuk miesięcznie. Cena sedana w wersji classic zaczyna się od 38 050 złotych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska