Rozpoczęła się kampania wizerunkowa TSKN: „Mniejszość Niemiecka ma wartość”

Krzysztof Ogiolda
Krzysztof Ogiolda
Koordynatorką projektu jest Joanna Hassa.
Koordynatorką projektu jest Joanna Hassa. Krzysztof Ogiolda
W jej ramach w regionie pojawiły się m.in. bilboardy pokazujące ciekawe, zaangażowane i wartościowe osoby należące do mniejszości, które stały się twarzami akcji.

Kampania ma dwa cele. Pierwszym jest pokazanie, że bycie częścią mniejszości ubogaca, a pobudzenie w sobie silnej tożsamości narodowej jest wartościowe. Drugim jest pokazanie polskiej większości, że mniejszość ma z nią więcej cech wspólnych niż różnic.

- Najmniej problemów z akceptacją niemieckiego dziedzictwa, tożsamości i i obecności jest tam, gdzie między większością a mniejszością jest kontakt, współpraca, wzajemne obcowanie – mówił dziś podczas konferencji prasowej Rafał Bartek, przewodniczący zarządu TSKN. - Ideą kampanii, którą prowadzimy przy wsparciu polskiego MSWiA oraz niemieckiego MSZ jest przypominanie, że kontakt z kulturą innego kraju ubogaca. My jesteśmy bogatsi o kulturę polską, druga strona jest bogatsza o kulturę niemiecką.

Twarzami kampanii są:

  • Elisabeth Kampa, nauczycielka niemieckiego i opiekunka zespołu Wal-Nak (na jej bilbordzie umieszczono hasło: „Kultura ma wartość”);
  • Zuzanna Herud, wokalistka i germanistka („Język ma wartość”);
  • Barbara Mientus, bibliotekarka i animatorka kultury („Tradycja ma wartość”);
  • Klaus Leschik, wieloletni działacz MN ze Szczedrzyka (Wspólnota ma wartość);
  • Marek Dziony, diakon stały i germanista („Wiara ma wartość”)
  • Łukasz Jastrzembski, burmistrz gminy Leśnica („Społeczeństwo ma wartość).

Billboardy pojawiły się lub wkrótce pojawią w Opolu, Krapkowicach, Kędzierzynie-Koźlu, Oleśnie i w Strzelcach Opolskich. O każdej z tych osób nakręcony został kilkuminutowy film. Będą one stopniowo emitowane w mediach społecznościowych.

Długo musieliśmy czekać, byśmy mogli jako Niemcy pokazać się ze swoją tożsamością – mówi Klaus Leschik pytany o powód udziału w kampanii. - Dziś mogę powiedzieć, że czuję się Niemcem z krwi i kości. W domu, gdzie się urodziłem, język i tradycja niemiecka były pielęgnowane. Swojej tożsamości się nie wstydzę. Działaczem MN jestem już 30 lat. Uważam, że zawsze robiliśmy dobrą robotę.

W ramach tej kampanii TSKN prowadzi także badania socjologiczne mniejszości niemieckiej mieszkającej w województwie opolskim. Prace prowadzone przez zespół pod kierunkiem dr Magdaleny Lemańczyk mają przynieść odpowiedź m.in. na pytania:

  • Jaka jest dziś funkcja mniejszości niemieckiej?
  • Dlaczego warto być mniejszością?
  • Kim są członkowie MN?

Kampania będzie kontynuowana w 2020 roku. Koordynatorką projektu jest Joanna Hassa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska