Rybczyński: - Trasa średnicowa jest Opolu potrzebna

Artur  Janowski
Artur Janowski
- Tę drogę projektowali jeszcze Niemcy, potem chciano jej także w PRL. Mamy okazję wreszcie ją zbudować i powinniśmy to zrobić - przekonuje Piotr Rybczyński, wicedyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w programie "Gość nto".

Budowa trasy na Pasiece wciąż budzie spore kontrowersje, a niedawno mieszkańcy wyspy, naukowcy oraz ekolodzy zaapelowali do prezydenta Arkadiusza Wiśniewskiego o wycofanie się z inwestycji. Władze ratusza i Miejskiego Zarządu Dróg ustąpić jednak nie chcą i przypominają, że za taką trasą opolanie zagłosowali w specjalnych konsultacjach.

Wicedyrektor MZD Piotr Rybczyński przekonuje, że budowa trasy jest potrzebna, podobnie jak obwodnice Opola.

- Trasa to tak naprawdę droga lokalna, która ma nam pomóc w centrum, nowe odcinki obwodnic pomogą nam rozdładować innego rodzaju ruch - tłumaczy Rybczyński.

W ocenie wicedyrektora budowa średnicówki będzie mniej skomplikowana niż kompleksowa przebudowa układu komunikacyjnego obok dworca kolejowego Opole Wschodnie, do której MZD też się przygotowuje.

- Na wizualizacjach pokazujemy, jak  nowa droga wkomponuje się w otoczenie parku Nadodrzańskiego i wyspy - mówi Mirosław Pietrucha, zastępca prezydenta Opola. - Chcemy też w ten sposób pokazać, że nikt nie myśli o zniszczeniu, czy oszpeceniu obu terenów. Nie ma też mowy o tym, aby ktoś chciał wyciąć nie wiadomą jaką liczbę drzew na Pasiece.

Taka będzie trasa średnicowa w Opolu [ZDJĘCIA]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 26

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Adek
Pilnie budować ale OBWODNICĘ POŁUDNIOWĄ !!! czy MZD nie widzi problemu setek Tir-ów na Wojska Polskiego i Niemodlińskiej ? Co da nam uliczka średnicowa tylko dla osobówek autobusy tam nie pojadą w dodatku za astronomiczne
150 mln.
t
tede
W dniu 22.06.2017 o 14:13, Malwina napisał:

Pytanie do Rybczyńskiego, co to jest trasa średnicowa w urbanistyce? Bo nie ten gniot przepychany kolanem od starszego Zembaczyńskiergo do dziś. Jaka trasa, jakieś popłuczyny nie wiadomno po co. Idiotyczny  korek na 1-go Maja za ząbki nie stracone. Panie, daj se siana albo do szkoły. A kto to jest Rybczyński na jakiego i po co się łapie za trasę średnicową. Najpierw niech spełni warunki techniczne, potem się wyrywaj z lassa.

 

Pytanie do Rybczyńskiego, co to jest trasa średnicowa w urbanistyce? Bo nie ten gniot przepychany kolanem od starszego Zembaczyńskiergo do dziś. Jaka trasa, jakieś popłuczyny nie wiadomno po co. Idiotyczny  korek na 1-go Maja za ząbki nie stracone. Panie, daj se siana albo do szkoły. A kto to jest Rybczyński na jakiego i po co się łapie za trasę średnicową. Najpierw niech spełni warunki techniczne, potem się wyrywaj z lassa.

Chciałem coś napisać, ale tu jest kwintesencja wszystkiego...Niech żyje zdrowy rozsadek.

p
podatnik
W dniu 22.06.2017 o 14:13, Malwina napisał:

Pytanie do Rybczyńskiego, co to jest trasa średnicowa w urbanistyce? Bo nie ten gniot przepychany kolanem od starszego Zembaczyńskiergo do dziś. Jaka trasa, jakieś popłuczyny nie wiadomno po co. Idiotyczny  korek na 1-go Maja za ząbki nie stracone. Panie, daj se siana albo do szkoły. A kto to jest Rybczyński na jakiego i po co się łapie za trasę średnicową. Najpierw niech spełni warunki techniczne, potem się wyrywaj z lassa.

Rybczyński to żaden fachowiec, podobno specjalista od mostów, jakieś tam ma uprawnienia, (chociaż było to widać jak twierdził, że podpór pod mostem na kanale Ulgi nie trzeba wymieniać, a potem wyszło jak zawsze), dlatego Zembaczyński go trzymał i jest nadal. Ale o ruchu drogowym ma zerowe pojęcie. A tak na marginesie to chciałem mu przypomnieć, że do konca 2011 roku miała być gotowa cała obwodnica do Grotowic, pewnie plany można by jeszcze znaleźć w internecie . I co panie Rybczyński, co pan na to? W prywatnej firmie to byś na sól nie zarobił. Że ci przypomnę ul 1 go Maja, jak farfocle wychodziły po roku od położenia asfaltu, o cichym asfalcie na wiadukcie na Ozimskiej nie wspomnę. Czas żeby już go wywalili

M
Malwina

Pytanie do Rybczyńskiego, co to jest trasa średnicowa w urbanistyce? Bo nie ten gniot przepychany kolanem od starszego Zembaczyńskiergo do dziś. Jaka trasa, jakieś popłuczyny nie wiadomno po co. Idiotyczny  korek na 1-go Maja za ząbki nie stracone. Panie, daj se siana albo do szkoły. A kto to jest Rybczyński na jakiego i po co się łapie za trasę średnicową. Najpierw niech spełni warunki techniczne, potem się wyrywaj z lassa.

r
rew
W dniu 22.06.2017 o 12:41, Gość napisał:

Zamiast w nieskończoność debatować, zacznijcie wreszcie budować tę trasę!!!

W kółko powtarzacie "budować budować", bez zastanowienia CO TO DA???

Wpuszczenie korka w inny korek niczego nie odkorkuje.

r
rew
W dniu 22.06.2017 o 10:50, sdf napisał:

Bałem ostatnio w Rzeszowie po 45 latach. Nie poznałem tego miasta. Obwodnica autostradowa w Rzeszowie rzeczywiści imponuje. To nie takie gówno jak zaczęto budować z komuny w Opolu 30 lat temu. W mieście po wyburzeniach 2-3 pasmowe jezdnie w każdym kierunku. Co w Opolu powstało w niby wolnej Polsce?

Ja tam nie chcę, żeby w Opolu wyburzano budynki pod 2-3 nowe pasmowe ulice. Autem wszędzie to można sobie jeździć i parkować we wsi, a nie w mieście.

Rzeszów nie zbudował sobie sam obwodnicy, tylko mu zbudował rząd. Opole nie miało takiego szczęścia.

G
Gość

Zamiast w nieskończoność debatować, zacznijcie wreszcie budować tę trasę!!!

J
Jarek

Jeżeli są pieniądze to jestem za jak najszybszym rozpoczęciem budowy, tym bardziej że ma to być zwykła droga tak samo jak Piastowska a nie autostrada jak niektórzy myślą. Średnicówka to nie obwodnica, która de facto powinna być czteropasmowa a nie taka jak obecnie przez co nie spełnia swojej roli.

G
Gość
W dniu 22.06.2017 o 09:49, Elżbieta Flisak napisał:

Za szybko pisałam. W zdaniu "obecnie MPZP robi sobie niedozwolony w Studium skrót" chodziło o MZD, przepraszam. W MPZP, czyli miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Pasieki, wciąż nie ma w planach żadnej trasy w Parku. Nie ma, bo nie da się jej tam przeprowadzić bezstratnie! Ona się tam po prostu nie mieści! Nawet w wersji lokalnej! Kto nie wierzy, zapraszam na podwórze za zabytkową Willą Helena, Kropidły 8a. Szczęka Państwu opadnie. 

 

Elka daj sobie już spokój z tą Twoją ekologią!

j
jola
W dniu 22.06.2017 o 10:50, sdf napisał:

Bałem ostatnio w Rzeszowie po 45 latach. Nie poznałem tego miasta. Obwodnica autostradowa w Rzeszowie rzeczywiści imponuje. To nie takie gówno jak zaczęto budować z komuny w Opolu 30 lat temu. W mieście po wyburzeniach 2-3 pasmowe jezdnie w każdym kierunku. Co w Opolu powstało w niby wolnej Polsce?Poszerzono Ozimską i przebudowano wiadukt. Teraz coś tam się buduje do Czarnowąs. Grzebią na Niemodlińskiej .I to praktycznie wszystko.Osiągnięcia na miano Nobla

A kilkanaście lat temu Rzeszów  był miastem wojewódzkim i w porównaniu z Opole był " małą dziurą". Teraz Opole  odstaje w każdej branży. Opole tak samo leży na szlaku komunikacyjnym - jeszcze lepszym, ale włodarze myślą tylko o spokojnej emeryturze .

O
Opolanin

Przeciwnikom i ekologom polecam małe co nieco, na tarasie Starki bezpośrednio przy moście na Odrze. Cisza i spokój nawet bez ekranów tłumiących hałas. Potem zrobić to samo przy wiadukcie przy Pasiece, kiedy jadą pociągi , szczególnie towarowe. Hałas przekracza wszelkie normy. 

Co to za ekolodzy twierdzący iż hałas pociągów nie przeszkadza zwierzętom a samochód za ekranami i owszem?   :)

o
opolanin

Pani Flisak.Powołuje się pani na 26 anonimowych niby naukowców Tylko że w wolnej Polsce ilość naukowców wzrosła nam w astronomicznych ilościach. Prawie każdy  polityk to naukowiec. Do tego cała rzesza przydupasów to też naukowcy z bożej łaski. Naukowców nam przybywa tylko efektów pracy tych naukowców nie widać. No poza szukaniem gwiazd na niebie.

A teraz do meritum

Opole jest w ścisłej czołówce Polski w ilości samochodów na głowę mieszkańca. Do tego powiat jest równie zmotoryzowany. Obecnie samochód to zwykła rzecz. Nawet ludzie zarabiający po 1500 do pracy przyjeżdżają samochodem pojedynczo.

Skoro nie można w tym mieście nic wybudować ani przebudować bo nawet przebudowa Niemodlińskiej Pani też się nie podoba to jest jedyne wyjście

1-zakazać wjazdu do Opola wszystkim samochodom

2-wprowadzić w całym mieście/na osiedlach też nie ma gdzie parkować/zakaz poruszania się samochodami prywatnymi i służbowymi

3 całą komunikację oprzeć na rowerach i autobusach a jak ktoś zdrowy to na piechotkę

Osiągniemy czyste powietrze czyli zdrowie

Miasto zaoszczędzi kolosalne pieniądze gdyż odpadną remonty dróg, mostów i estakad a zaoszczędzone pieniądze będzie można przeznaczyć na podwyżki i nagrody dla Prezydenta i jego urzędników.

Opole zniknie z wykazu miast i będzie wioską do czego już dzisiaj predysponuje

G
GOŚĆ

Ci co piszą żeby nie budować, to takie marudy którym nic nigdy nie pasuje. Jak coś się wybuduje - To po co to były ? A jak się nie buduje - To dlaczego nic się nie buduje i nic robi ? Po co to, po co tamto. A to źle, a tamto źle . Wszytko źle i nie dobrze. Wszyscy są głupi, a to my jesteśmy najmądrzejsi. Możemy mieć, ale tylko my i nikt więcej. Pojeździjcie sobie już nie tylko po miastach w innych krajach, ale po Polskich miastach. Każdy, jak tylko może i ma możliwość, dba aby mieć jak najwięcej przepraw mostowych wewnątrz miasta. Ta przeprawa wiele pomoże, a to że dawniejsi Niemcy chcieli ją budować to może świadczy o trafności lokalizacji (Czy się kogoś lubi czy nie, jak ma rację to trzeba ją mu przyznać !). Do dziś korzystamy z wielu ich realizacji, rozwiązań czy pomysłów z tamtych czasów i gdy by nie te obiekty to jako kraj bylibyśmy jeszcze większą dziurą, a to że są zaniedbane to już tylko nasza wina, oni by sobie na pewno o to zadbali.

m
marco

Oczywiście nic nie robić tak jak nic nie robiono przez ostatnie 30 lat. Należy tylko dokonać zmian administracyjnych i przemianować Opole z miasta na wieś. Będziemy wtedy wybierać sobie Wójta a nie Prezydenta.Może wówczas znajdzie się godny byciem Wójta bo jak historia pokazuje godnego Prezydenta  w tej wiosce nigdy nie wybrano

s
sdf

Bałem ostatnio w Rzeszowie po 45 latach. Nie poznałem tego miasta. Obwodnica autostradowa w Rzeszowie rzeczywiści imponuje. To nie takie gówno jak zaczęto budować z komuny w Opolu 30 lat temu. W mieście po wyburzeniach 2-3 pasmowe jezdnie w każdym kierunku. Co w Opolu powstało w niby wolnej Polsce?

Poszerzono Ozimską i przebudowano wiadukt. Teraz coś tam się buduje do Czarnowąs. Grzebią na Niemodlińskiej .I to praktycznie wszystko.

Osiągnięcia na miano Nobla

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska
Dodaj ogłoszenie