Samochody w Polsce kupują Niemcy i Słowacy

IBRM Samar/mir sdraguła @nto.pl 077 44 32 589
Utrzymujący się niewielki wzrost sprzedaży to w dużym stopniu efekt zakupów dokonywanych w polskich salonach przez Niemców i Słowaków. (fot. sxc)
Utrzymujący się niewielki wzrost sprzedaży to w dużym stopniu efekt zakupów dokonywanych w polskich salonach przez Niemców i Słowaków. (fot. sxc)
W porównaniu z ubiegłym rokiem rośnie sprzedaż nowych samochodów w Polsce.

Jak poinformował Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, w kwietniu z polskich salonów wyjechało 28 736 nowych aut, czyli o 7,6 proc. mniej niż w marcu, ale  o 2,4 proc. więcej niż w kwietniu ubiegłego roku.

Utrzymujący się niewielki wzrost sprzedaży to w dużym stopniu efekt zakupów dokonywanych w polskich salonach przez Niemców i Słowaków, dla których polska oferta, za sprawą słabej złotówki, wciąż pozostaje atrakcyjna.

Zobacz: Nie odzyskasz wszystkich pieniędzy za rozbite auto

Kwiecień przyniósł nieznaczne zmiany na liście rankingowej najlepiej sprzedawanych marek. Po czterech miesiącach pierwszą pozycję zajmuje Skoda. Sprzedaż ponad 13 tysięcy samochodów, o 12,5 proc. wyższa w porównaniu do roku ubiegłego, pozwoliła na uzyskanie ponad 11 proc. udziału w rynku.

- Sukces Skody to nie tylko wynik sprzedaży samochodów dla polskiego klienta, ale także wspomniany już wcześniej efekt zainteresowania jej polską ofertą klientów zza południowej i zachodniej granicy - wyjaśnia Wojciech Drzewiecki, szef Samaru.

Druga pozycja na liście rankingowej należy do Fiata, który w marcu zajmował pozycję pierwszą. Dotychczasowa sprzedaż marki wyniosła 12 377 sztuk, co w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego daje wzrost na poziomie niemal 20,5 proc. Podobnie jak Skoda również Fiat cieszy się dużym zainteresowaniem klientów spoza Polski, a w szczególności z Niemiec. Kluczem do sukcesu jest relatywnie niska cena, uatrakcyjniona premią za złomowanie oraz dobra opinia o produkcie.

Trzecie miejsce w rankingu, podobnie jak miesiąc wcześniej, przypadło w udziale Toyocie. Sprzedaż 10 612 samochodów pozwoliła na uzyskanie 9-proc. udziału w rynku. Niestety, w porównaniu do roku ubiegłego sprzedaż Toyoty zmniejszyła się o 21,7 proc.

Zobacz: Jednośladowce są w modzie

Czwarta pozycja należy do Volkswagena. Marka ta cieszy się szczególnie dużym powodzeniem wśród klientów z Niemiec. 9 650 sprzedanych samochodów oznacza niemal 14-procentowy wzrost  w skali roku i awans w rankingu o jedno miejsce. Niestety, obserwowany wzrost został wygenerowany głównie przez Niemców. Na rynku polskim na koniec pierwszego kwartału Volkswagen wykazywał spadek na poziomie niemal 20 proc.

Pierwszą piątkę najczęściej wybieranych marek zamyka Opel, którego sprzedaż zamknęła się liczbą 9 057 egzemplarzy, o ponad 13 proc. mniejszą w porównaniu do roku ubiegłego.

W drugiej piątce rankingu zanotowano trzy zmiany. Poza listę dziesięciu najpopularniejszych marek wypadła Honda (4 450 sprzedanych samochodów), która w marcu zajmowała pozycję dziewiątą. Miejsce dziewiąte zajął Peugeot z wynikiem 4 622 samochodów, natomiast na pozycji dziesiątej znalazł się Hyundai (4 473 sprzedane auta i niemal 40-proc. wzrost w porównaniu do roku ubiegłego), który w marcu zajmował pozycję jedenastą. Ford i Renault pozostały na miejscach szóstym i siódmym, zajmowanych również miesiąc wcześniej. Każda z firm sprzedała odpowiednio 8 596 i 6 491 samochodów. Miejsce ósme zajęła Kia, której sprzedaż wyniosła 5 399 sztuk.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska