Stop nieuczciwej konkurencji. Janusz Kowalski zapowiedział na konferencji rozpoczęcie dyskusji o nieuczciwej konkurencji hipermarketów

RED
- Rozpoczynamy dyskusję o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji – zapowiedział wiceminister Janusz Kowalski.
- Rozpoczynamy dyskusję o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji – zapowiedział wiceminister Janusz Kowalski. Paweł Stauffer
„Stop nieuczciwej konkurencji" – pod takim hasłem odbyła się w sobotę (1 lipca) konferencja prasowa wiceministra rolnictwa Janusza Kowalskiego.

- Rozpoczynamy dyskusję o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji – zapowiedział wiceminister Janusz Kowalski.

Chodzi o tzw. art. 17 d, ustawy o nieuczciwej konkurencji, który zdaniem wiceministra jest „dziurawy”. Dotyczy on tzw. marek własnych, które możemy kupić w większości sieci handlowych.

- Są to często produkty wyprodukowane przez polskich wytwórców, ale nie tylko. Razem z ministrem Telusem jesteśmy po konsultacjach z polskimi mleczarzami, wędliniarzami i innymi przetwórcami, i chcemy doprowadzić do pozytywnej zmiany, tak aby uszczelnić ten przepis – mówi Janusz Kowalski.

Według niego nagminną praktyką wielkich sieci jest to, że zmuszają polskich producentów np. mleka, masła czy wędlin do tego, by produkowały pod markami należącymi do hipermarketów, a nie pod markami, które są znane Polakom.

- Po co? Po to by przyzwyczajać konsumentów do marek należących do sieci handlowych - mówi Janusz Kowalski i podkreśla: - My nie jesteśmy przeciwko markom własnym, ale musi to być ograniczone przepisami o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

Stawianie na marki sieci supermarketów, za jakiś czas grozi tym, że konsumenci się do nich przyzwyczają, a w sytuacji gdy sieć zmieni dostawcę – polskiego producenta zamieni na zagranicznego - uderzy to w rolników i wytwórców.

- Dlatego uważamy, że powinien być zdrowy kompromis, a będzie nim doprecyzowanie artykułu 17 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji w taki sposób, że sieci handlowe mogą wprowadzać wyłącznie maksymalnie 20 proc. wolumenu obrotów pod własnymi markami – mówił Janusz Kowalski.

Wiceminister zaapelował też, aby przede wszystkim kupować uznane polskie marki, a wśród polskich tzw. marek własnych szukać polskich wytwórców.

od 12 lat
Wideo

echodnia.eu Świętokrzyskie tulipany

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska