Szukasz pomysłu na własny biznes? Zostań agentem Banku Pekao S.A.

Materiał promocyjny Banku Pekao S.A.
Poznaj pracę agenta Pekao S.A. od kuchni. O swoich obowiązkach i zadaniach opowiadają Anna Soluch-Górzyńska i Michał Sierpiński.
Poznaj pracę agenta Pekao S.A. od kuchni. O swoich obowiązkach i zadaniach opowiadają Anna Soluch-Górzyńska i Michał Sierpiński.
Każdy przedsiębiorca nie raz przekonał się na własnej skórze jak zmienny i nieprzewidywalny jest rynek. Jak dużo determinacji, zaangażowania i pracy wymaga promocja marki i pozyskanie grona lojalnych klientów. Dla wielu rozwiązaniem może być współpraca na zasadach franczyzy bądź agencji z dużą firmą o ugruntowanej pozycji rynkowej, taką jak Bank Pekao S.A. Decydując się na współpracę z Pekao w charakterze agenta, korzystasz ze wszystkich jego zalet, reprezentując jeden z największych i najbardziej znanych banków w Polsce!

Zapraszamy do lektury wywiadu z agentką Banku Pekao S.A. Anną Soluch-Górzyńską, która prowadzi placówkę banku w Swarzędzu oraz menedżerem regionu Pekao S.A. Michałem Sierpińskim, którzy opowiedzą o swoich doświadczeniach oraz korzyściach płynących ze współpracy z bankiem.

Skąd pomysł na biznes i lokalizację? Jak długo jest Pani agentem Banku Pekao S.A.?

Anna Soluch-Górzyńska: Pomysł na biznes był dość naturalny, pracuję w bankowości od ponad 20 lat, więc wiedziałam, że chcę nadal rozwijać się w tej branży. Niezwykle cenię sobie możliwość pracy z klientem, a jednocześnie wyzwania i pewnego rodzaju swobodę, jaką daje własna działalność gospodarcza. Współpracę z bankiem Pekao rozpoczęłam ponad 3 lata i planuję dalszy rozwój w ramach sieci partnerskiej.

Co Panią przekonało do współpracy z bankiem Pekao?

A. S.G.: Do wyboru banku Pekao S.A. przekonała mnie możliwość współpracy z jednym z największych banków w Polsce, wizja rozwoju sieci i samego banku przedstawiona przez managera w trakcie rozmowy rekrutacyjnej. Ważnym aspektem była dla mnie również umowa agencyjna napisana „po ludzku”, która pozycjonuje agenta w roli partnera banku, a prosty i czytelny system prowizyjny daje szerokie możliwości motywacji pracowników.

Jaka była Pani droga do sukcesu?

A. S.G.: Początki wymagały ode mnie wiele cierpliwości i determinacji, aby dokładnie poznać wszystkie procesy i procedury bankowe. Niezwykle istotnym elementem był dobór odpowiednich pracowników, ponieważ za sukcesem idą wspólne działania całego zespołu. Pracuję z wyjątkowymi, bardzo zaangażowanymi osobami, potrafiącymi budować długotrwałe relacje z klientami.

Co jest dla Pani największym wyzwaniem?

A. S.G.: Placówka świetnie się rozwija w obecnej lokalizacji, niestety nie mam możliwości stworzenia kolejnego stanowiska i zatrudnienia dodatkowej osoby, więc intensywnie poszukuję większego lokalu.

Czy po drodze były trudności, które powodowały, że biznes nie przynosił oczekiwanych rezultatów?

A. S.G.: Pracujemy z ludźmi, a nie zawsze każdy ma dobry dzień, jednak każda przeciwność losu lub przeszkoda pozwala nam być silniejszym i zdobyć nowe doświadczenie na przyszłość. Często nasze osobiste sprawy przekładają się na pracę, lecz jasna komunikacja z pracownikami, wyznaczanie celów, do których wspólnie dążymy, daje nam poczucie wspólnoty „jednego teamu”. Jestem osobą, która daje pracownikom dużą autonomię i elastyczność w działaniu.

Co ceni sobie Pani we współpracy z bankiem?

A. S.G.: Z jednej strony mamy rozpoznawalną markę ze stabilną pozycją na rynku, z drugiej strony powstają nowe produkty i procesy pozwalające na zdobywanie kolejnych klientów, a co za tym idzie, rozwój na rynku lokalnym.

Ważna jest dla mnie relacja z menedżerem regionalnym i dyrektorem oddziału ze mną współpracującego. Na bieżąco omawiamy różne sytuacje tak, by klient wiedział, że jest dla nas najważniejszy i miał poczucie pełnego profesjonalizmu. Silna marka, jaką jest Pekao, daje możliwości szerszego dotarcia do klienta.

Ma Pani dobre rady/wskazówki dla osób zainteresowanych otwarciem własnej placówki?

A. S.G.: Bazując na moim doświadczeniu, osobom podejmującym decyzję związaną z otwarciem placówki bankowej mogę poradzić dużą determinację i 100 procent zaangażowania. Jeśli współpraca będzie traktowana jako działalność dodatkowa, możemy później żałować, że nie wykorzystaliśmy jej potencjału.

Innym istotnym elementem prowadzenia placówki jest stworzenie dobrego systemu motywacyjnego dla pracowników zawierającego płacowe i pozapłacowe elementy premiowania. Ważne jest także bieżące docenianie.

Jakim obszarem Pan zarządza?

Michał Sierpiński: Obecnie zarządzam placówkami partnerskimi zlokalizowanymi w województwach zachodniopomorskim, wielkopolskim i lubuskim. Staram się w pełni wykorzystać potencjał regionu, rozwijając nowe placówki w kolejnych miejscowościach.

Co ceni sobie Pan we współpracy z agentami?

M. S.: Cenię sobie zaangażowanie i determinację agentów w prowadzeniu placówki, jak również odpowiednie nastawienie do osiągania najlepszych celów. Jestem pełen uznania dla ich profesjonalizmu - każdego dnia spełniają oczekiwania klientów na najwyższym poziomie oraz angażują się w działania mikromarketingowe na lokalnym rynku. Budowanie silnej marki i jej postrzegania na lokalnym rynku jest niezwykle istotne, aby odnieść sukces.

Jak wspiera Pan agentów?

M. S.: Moja rola to przede wszystkim pierwsza linia kontaktu we współpracy agentów z bankiem na każdym etapie życia placówki. Wsparcie następuje już podczas jej powstawania. Wspieram agenta w szukaniu lokalu, jego wyposażenie w meble, sprzęt biurowy, komputery, systemy zabezpieczeń. Kolejny etap, w którym aktywnie biorę udział, to proces rekrutacji pracowników oraz późniejsze wdrożenie ich do pracy w placówce partnerskiej. Ponadto wspieram agentów w organizacji lokalnych akcji marketingowych oraz zapewniam wsparcie merytoryczne z zakresu produktów, procedur. Mocno angażuję się we wsparcie procesów kredytowych i kontakt z analitykami banku.

Jakie czynniki determinują sukces agenta Pana zdaniem?

M. S.: Prowadzenie placówki partnerskiej banku, jak każdy biznes dzisiaj wymaga odpowiedniej atencji i dużego zaangażowania ze strony właściciela. Najlepsze wyniki sprzedażowe i jakościowe osiągają placówki, gdzie agent czynnie uczestniczy w życiu placówki, a nawet bierze udział w procesie obsługi klientów. Kolejny czynnik to dobrze zorganizowany i zmotywowany zespół (zarówno finansowo, jak i dodatkowymi benefitami). Znamy agentów, którzy organizują regularne spotkania integracyjne w bardzo ciekawych destynacjach oraz dostarczają swoim pracownikom cennych szkoleń rozwojowych (nie tylko z zakresu sprzedaży). Istotną kwestią jest także wiedza z zakresu produktów i procedur bankowych, która pozwala na umiejętne słuchanie klienta i dobranie rozwiązań do jego potrzeb.

Jakie ma Pan plany rozwoju sieci placówek? Jaki jest plan banku na rozwój sieci?

M. S.: Zarówno w ramach mojego regionu, jak i w całej Polsce mamy jeszcze wiele bardzo atrakcyjnych miejscowości, w których planujemy otworzyć placówkę partnerską. Skupiamy się przede wszystkim na rynkach pozwalających zbudować odpowiednią skalę biznesu. Ale oprócz zdefiniowanych przez nas miast, często słuchamy głosu naszych kandydatów, którzy najlepiej znają lokalne rynki. Dlatego zapraszam do kontaktu ze mną oraz moimi kolegami z innych regionów Polski w celu otwarcia własnej placówki banku Pekao. Polecam także stronę internetową banku w sekcji „Zostań Partnerem Banku”, gdzie można znaleźć więcej szczegółów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Szukasz pomysłu na własny biznes? Zostań agentem Banku Pekao S.A. - Portal i.pl

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska