Na zdjęciach pochodzących z archiwum Nowej Trybuny Opolskiej można m.in. zobaczyć pociągi i kolejową infrastrukturę na linii E30 łączącej Niemcy, Polskę i Ukrainę.
Polski odcinek tej trasy ma długość 677 kilometrów. Obecnie w generalnej przebudowie jest odcinek od Opola do Kędzierzyna-Koźla.
![Kolej na Opolszczyźnie.](https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/fe/a8/6157082dbd8fb_p.jpg?1633093678)
Na fotografiach można zobaczyć również m.in. stację w Prudniku na linii 137, czyli Magistrali Podsudeckiej, wykolejony skład w Komprachcicach a także pracę dyżurnych ruchu na opolskim węźle kolejowym.
![Tak kiedyś wyglądała kolej. Opolskie dworce, pociągi, parowozy](https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/ea/8c/6157084d2e156_p.jpg?1633093710)
Zachęcamy do obejrzenia galerii zdjęć kolejowych z lat 70., 80. i 90.
Kolej na Opolszczyznę dotarła 15 sierpnia 1842 roku. Wówczas przejechał pierwszy pociąg z Wrocławia do Brzegu.
Co ciekawe, trasa ta jest fragmentem najstarszej na obecnych ziemiach polskich linii kolejowej. Wcześniej, bo 22 maja 1842 roku pociąg pojechał z Wrocławia do Oławy.
W 1843 roku kolej żelazna tarła do Opola, a dwa lata później do ówczesnego Kędzierzyna i dalej do Gliwic.
W kolejnych latach nastąpił prawdziwy boom na drogi żelazne, powstawały kolejne linie, dworce i stacje...
![emisja bez ograniczeń wiekowych](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.5/images/video_restrictions/0.webp)
Policja z Kenii kontra gangi terroryzujące Haiti
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?