Tory na resorach

Redakcja
Trwa modernizacja linii kolejowej Opole - Brzeg - Wrocław. W ciągu najbliższych dni zakończą się prace na odcinku Przecza - Dąbrowa Niemodlińska - Opole Zachód.

Inwestycja związana jest przystosowaniem linii do kursowania pociągów z prędkością do 160 kilometrów na godzinę. Wymieniane są tory, podsypka i podkłady. Unowocześniona zostanie sieć trakcyjna i urządzenia zabezpieczające - semafory, sygnalizacja świetlna. Na całej trasie, w miejscach gdzie wymagają tego przepisy, ustawiane będą ekrany akustyczne.
- W trakcie modernizacji zlikwidowaliśmy niektóre przejazdy kolejowe. W zamian na trasie z Chróściny Opolskiej do Opola zbudowaliśmy wzdłuż torów drogę. Ułatwi to dojazd z jednego przejazdu do drugiego - powiedział "NTO" Tadeusz Siwek, zastępca dyrektora do spraw technicznych Zakładu Linii Kolejowych w Opolu. Omylnych ludzi zastąpią czujniki, które automatycznie będą opuszczać szlabany - dodał.

Droga z Opola do Wrocławia będzie przyjemniejsza. Zapewnią to specjalne sprężynujące zaczepy torów i przebudowa przejazdów. Pomyślano również o osobach czekających na przyjazd pociągu. Wszystkie stacje i przystanki zostaną odnowione. W Chróścinie Opolskiej można się przekonać, jak kiedyś będą wyglądały. Dwie nowe wiaty, krzesełka dla podróżnych, kosze - wszystko w kolorze niebieskim. Pojawiły się płotki, zegary, duże tablice z nazwą miejscowości. Peron wykonany jest przeciwpoślizgowego betonu.

Nie zapomniano o ochronie środowiska. Do tej pory brudna woda, która przesiąkała przez nasypy kolejowe, dostawała się na sąsiadujące z nimi pola. Teraz będzie spływać specjalnymi rowami do separatorów, gdzie będzie oczyszczana. Wiosną nasypy obsiane zostaną trawą, a w przydworcowych klombach zakwitną kwiaty. Na terenach leśnych, przez które biegnie trasa, ustawiona zostanie siatka oddzielająca tory od drzew. Zabezpieczy to zwierzynę przed wtargnięciem na tory.
Zmodernizowano już linię na odcinku Lewin Brzeski - Łosiów i Brzeg - Lipki. W miniony wtorek rozpoczęto pracę na trasie Lipki - Oława, a jutro zaczną się roboty na torach pomiędzy Brzegiem a Łosiowem. Opolski fragment ma być gotowy w 2003 roku.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie