Urząd marszałkowski dopłaci 42 miliony złotych do Przewozów Regionalnych

Edyta Hanszke
Edyta Hanszke
Utrzymanie opolskiego oddziału i obecnej liczby połączeń to koszt ok. 40 mln zł.
Utrzymanie opolskiego oddziału i obecnej liczby połączeń to koszt ok. 40 mln zł. archiwum
Po likwidacji funduszu kolejowego deklarują wpłatę 35 mln rocznie.

Z funduszu kolejowego nasze województwo otrzymywało co roku ok. 6 mln zł. Od 1 stycznia 2016 r. to wsparcie rządowe ma być zlikwidowane. Tę decyzję oprotestowują już marszałkowie. Z kolei rząd chce przejąć od regionów 51 proc.
udziałów w zadłużonej spółce Przewozy Regionalne i spłacić część długu. Samorządy muszą jednak zadeklarować, ile wyłożą na przewozy z własnych budżetów przez najbliższe 5 lat. Opolszczyzna deklaruje 35 mln zł rocznie.
- Kolejne 10 milionów w ciągu 5 lat dołożymy jako wkład własny do dofinansowania z programu regionalnego. Pójdą na zakup pociągów elektrycznych za 70 mln zł - wyjaśnia Tomasz Kostuś z zarządu województwa.

Wojciech Kroskowski, członek zarządu PR, szacuje, że utrzymanie opolskiego oddziału i obecnej liczby połączeń to koszt ok. 40 mln zł. PR zapewniają Opolanom 246 połączeń na dobę dla 15 tys. pasażerów.

- Utrzymanie połączeń kolejowych jest dla nas ważne, bo postawiliśmy na nie w planie transportowym - podkreśla Tomasz Kostuś.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska