Z funduszu kolejowego nasze województwo otrzymywało co roku ok. 6 mln zł. Od 1 stycznia 2016 r. to wsparcie rządowe ma być zlikwidowane. Tę decyzję oprotestowują już marszałkowie. Z kolei rząd chce przejąć od regionów 51 proc.
udziałów w zadłużonej spółce Przewozy Regionalne i spłacić część długu. Samorządy muszą jednak zadeklarować, ile wyłożą na przewozy z własnych budżetów przez najbliższe 5 lat. Opolszczyzna deklaruje 35 mln zł rocznie.
- Kolejne 10 milionów w ciągu 5 lat dołożymy jako wkład własny do dofinansowania z programu regionalnego. Pójdą na zakup pociągów elektrycznych za 70 mln zł - wyjaśnia Tomasz Kostuś z zarządu województwa.
Wojciech Kroskowski, członek zarządu PR, szacuje, że utrzymanie opolskiego oddziału i obecnej liczby połączeń to koszt ok. 40 mln zł. PR zapewniają Opolanom 246 połączeń na dobę dla 15 tys. pasażerów.
- Utrzymanie połączeń kolejowych jest dla nas ważne, bo postawiliśmy na nie w planie transportowym - podkreśla Tomasz Kostuś.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?