Uwaga kierowcy! Od 1 lutego ruch wahadłowy na kilometrowym odcinku na drodze krajowej nr 45. Ruszyła przebudowa tej ważnej trasy

Marcin Żukowski
Marcin Żukowski
Na kilometrowym odcinku DK45 będzie wprowadzony ruch wahadłowy. Docelowo zostanie przebudowany 11-kilometrowy odcinek krajówki łączącej Kluczbork i Olesno z Opolem.
Na kilometrowym odcinku DK45 będzie wprowadzony ruch wahadłowy. Docelowo zostanie przebudowany 11-kilometrowy odcinek krajówki łączącej Kluczbork i Olesno z Opolem. GDDKiA Opole
Od 1 lutego, czyli od dzisiaj, na 1-kilometrowym odcinku drogi krajowej nr 45, na wlocie do Bierdzan od strony Opola, obowiązuje ruch wahadłowy. Związane jest to z rozbudową 11-kilometrowego odcinka pomiędzy Jełową a Bierdzanami.

Wykonawca remontu drogi krajowej nr 45 pomiędzy Bierdzanami a Jełową rozpoczyna frezowanie nawierzchni przy wlocie do Bierdzan od strony Opola.

Zajęcie jednego z pasów jezdni wymusza wprowadzenie zmian w organizacji ruchu. Na blisko kilometrowym odcinku drogi będzie obowiązywał ruch wahadłowy kierowany ręcznie.

- Kluczowym elementem realizowanej inwestycji jest wzmocnienie, a odcinkowo wymiana, istniejącej konstrukcji jezdni wraz z dostosowaniem jej do nośności 11,5 t/oś. Poprawione zostaną warunki bezpieczeństwa ruchu poprzez budowę czterech rond – tłumaczy Agata Andruszewska, rzecznik opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Ronda na DK 45 powstaną na istniejących skrzyżowaniach:

  • z DW461 w Jełowej,
  • z ul. Wolności w Jełowej,
  • z DW463 w Bierdzanach,
  • z DW494 w kierunku Olesna

Ponadto wybudowane zostaną ścieżki pieszo-rowerowe oraz dodatkowe jezdnie w celu obsługi przyległego terenu. Rozbudowany odcinek zostanie wyposażony w elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz oświetlenie drogowe. Powstaną nowe zatoki autobusowe oraz będą przebudowane przepusty.

- Poprzez poszerzenie pasów ruchu, ale także korektę łuków poziomych i pionowych poprawimy bezpieczeństwo kierowców podróżujących DK45. Z kolei poprawę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego – czyli rowerzystów i pieszych – osiągniemy poprzez budowę ciągu pieszo–rowerowego i dodatkowej jezdni przyległego terenu na całej długości tego odcinka. Realizacja zadania wpłynie także na podniesienie komfortu jazdy kierowców poprzez wzrost płynności ruchu i poprawę przepustowości na tej trasie – wyjaśnia Agata Andruszewska.

Wykonawcą zadania została firm Mota-Engil. Inwestycja będzie realizowana w latach 2023-2025. Jej koszt to blisko 106 mln złotych.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska