Węzeł na obwodnicą Opola zdał kolejne testy

Artur  Janowski
Artur Janowski
Badania jezdni prowadzono na dwa sposoby. Miejscy drogowcy chcieli mieć pewność, że  droga jest równa niemal jak stół.
Badania jezdni prowadzono na dwa sposoby. Miejscy drogowcy chcieli mieć pewność, że droga jest równa niemal jak stół. Krzysztof Świderski
Nowy asfalt na obwodnicy Opola testy zdał celująco i dlatego od środy mamy już jeździć po całym węźle.

Będzie to możliwe dzięki badaniom, jakie w piątek przeprowadzono na jezdni, która jest częścią nowego węzła w rejonie skrzyżowania obwodnicy północnej z ulicami Budowlanych - Sobieskiego.

Testy miały wykazać, czy nawierzchnia położona przez wykonawcę, jest wykonana prawidłowo.

Pomiar wykonywano na dwa sposoby, bo dodatkowe badania laserem zlecił Miejski Zarząd Dróg. Drogowcy chcieli zbadać m.in. wpływ nierówności na pracę elementów zawieszenia samochodów, a tym samym na bezpieczeństwo kierowców w trakcie eksploatacji drogi.

- Wyniki testów podobnie jak wcześniejsze badania na nowym wiadukcie, są bardzo dobrze - informuje Bogusław Musioł, nadzorujący budowę węzła z ramienia MZD.

Ato oznacza, że wielka budowa powoli zbliża się do finiszu i tym samym do kolejnej zmiany organizacji ruchu. Tym razem będzie to już organizacja docelowa. Co to oznacza?

Przeczytaj też: Węzeł nad obwodnicą Opola będzie droższy? [wideo]

Kierowcy jadący od strony Katowic nie będą musieli korzystać z rond i wiaduktu, ale pojadą wyłącznie obwodnicą.

Uruchomione zostaną też wszystkie zamknięte do tej pory zjazdy z węzła.

- Jeśli wszystko pójdzie tak jak zaplanowaliśmy, to w środę w godzinach porannych cały węzeł będzie już do dyspozycji kierowców - zapowiada Bogusław Musioł.

Jest jednak kilka ale. Wykonawca węzła musi jeszcze zamontować m.in. wszystkie bariery ochronne w okolicy przejścia podziemnego (powstało w rejonie dawnego skrzyżowania obwodnicy z ul. Budowlanych -Sobieskiego), wymalować oznakowanie poziome, a także udostępnić pieszym przejście podziemne.

- Wykonawca i jego podwykonawcy robią wszystko co możliwe, aby właśnie tak się stało - twierdzi Bogusław Musioł i dodaje, że inwestycja powinna zakończyć się w lipcu, a potem zaczną się odbiory.

Warta ponad 34 mln zł inwestycja jeszcze kilka lat temu wydawała się bardzo mało realna.

Przypomnijmy, że początkowo na jej dofinansowanie nie chciał się zgodzić urząd marszałkowski. Ostatecznie Opole dostało jednak 13 mln zł, a długo oczekiwana inwestycja mogła wreszcie ruszyć.

Nie tak jednak od razu, bo pierwszy przetarg na węzeł okazał się klapą. Najpierw były wielomiesięczne protesty i odwołania, a potem firma, która wygrała postępowanie, nie podpisała umowy z miastem.

Obawiała się bowiem, że nie zdążyć zbudować węzła do 30 czerwca 2013 roku, choć sama taki termin zaproponowała.

Dlatego ratusz musiał ogłosić drugi przetarg, ale choć węzeł został wykonany dużo później, to dzięki temu budżet miasta sporo zaoszczędził.

Okazało się bowiem, że w drugim postępowaniu najtańsza oferta była jeszcze niższa niż w pierwszym.

Najnowsze oferty na Black Friday

Materiały promocyjne partnera

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mms

to teraz byłoby miło jakbyś redaktor NTO zamieścił mapkę,  z instrukcją jak jeździć po tym nowym cudzie techniki :D

G
Gość

wszystko niby dobrze tylko kto obliczyl takie male ronda na tym wezle, ciezarowki tam maja wielki problem

G
Gość

Obwodnica byłaby dużo tańsza gdyby nie olbrzymie stalowe belki podtrzymujące elementy ekranów dzwiękochłonnych. A może któryś student bądź pracownik politechniki opolskiej obliczył by czy naprawdę potrzebne są tak wytrzymałe belki. Już na oko widać że ktoś tu przesadził. Rozumiem, że ekran musi wytrzymać też uderzenia wiatru. Może któryś z radnych zamiast pyskować po sobie w Radiu Opole zainteresował bys się tym tematem. To są przecież olbrzymie p[ieniądze!

 

 

M
Marek

No super :)) ... tylko krawęzniki na skrętach już są pozarywane, gdyć duże samochody ciężarowe mają problemy z wykręcaniem na ślimakach.

Pytam się więc: Co za baran to projektował a następny zatwierdzał ?

M
Marek

No super :)) ... tylko krawęzniki na skrętach już są pozarywane, gdyć duże samochody ciężarowe mają problemy z wykręcaniem na ślimakach.

Pytam się więc: Co za baran to projektował a następny zatwierdzał ?

H
Henryk 45

W sumie wygląśda to wszystko bardzo ładnie i napewno ten był bardzo potrzebny. Jednak..., konia z rzędem temu kto mądfze uzasadni toptzebę zamontowania osłon akustycznych na tak potężnej konstrukcji stalowej. Zużyte belki stalowe mają wymiary chyba z sufitu. Na miejscu Miasta zleciłbym obliczenie wytrzymałości tej konstrukcji ( oczywiście na napór wiatru) choćby tylko po to by się przerkonać ilukrotnie konstrukcja ta jest przedobrzona.

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3