Wielki kontrakt dla opolskiej wagonówki. Janusz Kowalski o Donaldzie Tusku: "Kiedy była możliwość, nie chciał zrepoloniować zakładu"

Tomasz Kapica
Tomasz Kapica
Głos w sprawie nowej umowy zabrał poseł Janusz Kowalski. Przekonuje, że poprzednia władza nie robiła nic, by ratować opolski zakład.
Głos w sprawie nowej umowy zabrał poseł Janusz Kowalski. Przekonuje, że poprzednia władza nie robiła nic, by ratować opolski zakład.
Podpisano kontrakt na remont 330 wagonów, z czego aż 100 jednostek odnowionych zostanie w opolskim zakładzie przy ulicy Rejtana. Cała inwestycja warta jest ponad 200 milionów złotych.

Umowa między PKP Intercity z PKP Intercity Remtrak zakłada wykonanie naprawy 330 wagonów osobowych wraz z przeglądem. Opiewa na kwotę 214 milionów złotych. W jednostkach zmodyfikowany zostanie między innymi system informacji pasażerskiej, układ klimatyzacji czy oświetlenie. Wagony będą naprawiane w zakładach PKP Intercity Remtrak w Opolu (100 wagonów), w Idzikowicach (190 wagonów) i w Warszawie (40 wagonów).

Nowy kontrakt dla opolskiej wagonówki

Kontrakt został podpisana na 30 miesięcy. Na modernizację jednego wagonu opolski zakład będzie miał od 20 do 35 dni kalendarzowych.

To kolejna dobra informacja dla opolskiej wagonówki. Kilka dni temu okazało się, że PKP Intercity przekaże prawie 8,5 miliona złotych na modernizację zakładu w którym pracuje 250 osób. Za otrzymane pieniądze planowane jest wybudowanie nowej kabiny przygotowawczej, śrutowni i lakierni oraz przeprowadzenie kolejnego etapu modernizacji bocznicy. Zakład zostanie również przystosowany do samodzielnego remontu wózków lokomotywowych.

Informacje o kolejnym kontrakcie dla opolskiej wagonówki przekazał opolski poseł Janusz Kowalski (Suwerenna Polska).

- Dziś w Opolu jest Donald Tusk. Ten, który kiedy był premierem i kiedy było można w latach 2013-2014 zrepolonizować opolską wagonówkę nie zrobił tego - powiedział Janusz Kowalski w portalu X (dawny Twitter).

Opolska wagonówka zbankrutowała 10 lat temu, a władzę przejął w niej syndyk. W grudniu 2019 roku wydzierżawiła ją spółka PKP Intercity Remtrak, która serwisuje wagony PKP Intercity.

Jeszcze podczas trwającej dzierżawy części przedsiębiorstwa Sąd Gospodarczy w Opolu ogłosił upadłość likwidacyjną spółki Wagon Opole. W listopadzie 2020 roku Remtrak wygrał licytację upadłej firmy i po opracowaniu długoterminowego planu rozwoju podjął decyzję o przejęciu przedsiębiorstwa.

Od początku dzierżawy przez PKP Intercity Remtrak opolski zakład wykonał naprawy ponad 260 wagonów.

- I będziemy to robić nadal, od pierwszego poziomu utrzymania, gdzie wykonywane są m.in. przeglądy hamulców czy układów jezdnych aż do poziomu piątego, w którym wagony rozbierane są do gołej blachy i praktycznie budowane od nowa - mówi Krzysztof Wiktorowicz, prezes PKP Intercity Remtrak.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Jaką decyzję podejmie w grudniu RPP?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mirek
Donald Tusk i jego ekipa to sprzedała dzisiejsze Cementownie, Eco, Wodociągi, Remondis, Telekomunikacje i wiele innych. Doprowadziła do ruiny połowę opolszczyzny. Cały czas działają na szkodę opolszyzny Polski. A potem występuje taka Holland czy Janda czy Szczur i plują jadem i wmawiają nam jak jest dobrze. Dobrze to było zawsze im, tej resortowej zarazie.
G
Gość
11 września, 17:57, Głupi Głupszy Kowalski i:

Głupi Głupszy Kowalski

Kto likwidował ZNTK w Polsce? Remontowały olbrzymie ilości wagonów towarowych i pasażerskich. Tysiące ludzi straciło pracę, wiele zakładów współpracujących straciło produkcję.

G
Gość
Sąd ogłosił upadłość Taboru Szynowego Opole

https://nto.pl/sad-oglosil-upadlosc-taboru-szynowego-opole/ar/4603735
F
Fit Ania
11 września, 17:57, Głupi Głupszy Kowalski i:

Głupi Głupszy Kowalski

11 września, 19:43, POziom tuska:

Oto tyPOwy intelektualista ,super wykształcony z wielkiego miasta

Ten idiota sam jest głupszy niż ustawa przewiduje. Typowy laluś na garnuszku mamusi z kompleksami i nadwagą.

Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska