Współpracę w skali regionalnej małym producentom oferuje popularna w Polsce sieć handlowa Biedronka. Czy dołączą opolscy producenci?

Edyta Hanszke
Edyta Hanszke
Sieć handlowa Biedronka ma 3000 sklepów w Polsce.
Sieć handlowa Biedronka ma 3000 sklepów w Polsce. Wojciech Wojtkielewicz
Sieć handlowa deklaruje chęć współpracy z producentami, którzy do tej pory działali na rynku regionalnie, bądź z racji mniejszego zasięgu swojej działalności, nie byli w stanie osiągnąć dotychczas wymaganej skali. Są już pierwsze przykłady.

Teraz jest najlepszy moment na nawiązanie współpracy, która jednocześnie pomoże producentom przejść przez zawirowania gospodarcze - napisano w komunikacie. - Sieć elastycznie podchodzi do możliwości konkretnych producentów, dopuszczając również współpracę na poziomie regionalnym, z dostawami np. do jednego centrum dystrybucyjnego.

Zgłoszenie chęci współpracy z Biedronką zostało teraz maksymalnie uproszczone. Żeby to zrobić nie trzeba już szukać konkretnych kupców, wystarczy wypełnić specjalnie przygotowany formularz kontaktowy dostępny na stronie akcji, a przedstawiciele sieci sami się skontaktują w ciągu 2 tygodni.

- W Biedronce wierzymy, że dobra współpraca i zaufanie - szczególnie w trudnych momentach - może przynieść wiele dobrego dla nas wszystkich w przyszłości. Jeszcze szerzej otwieramy się więc na współpracę z polskimi mniejszymi producentami. Wiemy, że obecna sytuacja to dla nich duże wyzwanie. Chcemy im jasno powiedzieć – bądźcie z nami, pokażcie nam, co dobrego oferujecie, a dzięki nam dotrzecie do milionów klientów Biedronki. W ten bardzo konkretny sposób Biedronka wspiera polską gospodarkę - skomentował Maciej Łukowski, członek zarządu i dyrektor handlowy w sieci Biedronka.

W ramach pierwszej oferty Biedronki są już dostępne znane i cenione produkty regionalne:

  • Kefir naturalny z Bychawy Lublanka
  • Andruty Kaliskie
  • mydło dermatologiczne z glinką kambryjską Dermaglin.

Sieć podała, że w 2019 sieć Biedronka współpracowała z ponad 1000 polskich dostawców i pochodziło od nich aż 93% produktów sprzedawanych w sklepach sieci, których w Polsce są 3000.

Jako przykłady firm, które podjęły współpracę z Biedronką podano OSM Siedlce (dotychczas skupiało się na współpracy z branżą HORECA, która w obecnie w zasadzie przestała funkcjonować) i Zakład Cukierniczy Urszula Kinowska.

- Gdyby przedstawiciele Biedronki nie skontaktowali się z nami, nie wiem, czy udałoby się utrzymać nam miejsca pracy. W ciągu kilku dni uzgodniliśmy warunki współpracy, a dzięki temu również my utrzymaliśmy naszych dostawców, wśród których są nie tylko rolnicy, ale także producenci opakowań, czy firmy transportowe. Co więcej, zaprezentowaliśmy klientom Biedronki zupełnie nowy produkt, jakim jest Serek Śmietankowy Krimi - wyjaśnił Waldemar Szajko, wiceprezes OSM Siedlce

- Jesteśmy małą rodzinną firmą, działającą od 60 lat z pokolenia na pokolenie. Nawiązanie współpracy z Biedronką teraz pomogło nam po prostu przetrwać. Bez niej z wieloma naszymi pracownikami musielibyśmy odbyć bardzo trudne rozmowy o przyszłości, bo produkcja byłaby nieopłacalna. Do tego nasz certyfikowany produkt regionalny – Andruty Kaliskie trafi do klientów Biedronki - skomentowała Urszula Kinowska, właścicielka.

Sieć poinformowała, że oferta dostępna w ramach akcji będzie zmienna w zależności od regionu, a nawet wybranych sklepów w danym województwie. - Nawet do 40-50 artykułów w danym regionie trafi nie tylko do sklepów, ale także na strony cotygodniowych folderów promocyjnych Biedronki - napisano.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nto.pl Nowa Trybuna Opolska