Za to dostaniesz odszkodowanie w podróży: nawet kilkaset euro!
Odwołany lot
Przewoźnik, który odwołał lot, ma obowiązek zapewnić pasażerowi jedną z dwóch poniższych opcji. Pasażer ma prawo wyboru między:
- pełnym zwrotem kosztu biletu w terminie 7 dni
- zapewnieniem innego lotu w najwcześniejszym możliwym lub innym dogodnym dla pasażera terminie
W dodatku pasażerowi przysługuje odszkodowanie takie, jak przy opóźnionym locie - zależne od przewidzianego dystansu.
Przewoźnik ma także obowiązek, niezależnie od przyczyn odwołania lotu, zapewnić podróżnym bezpłatną opiekę w czasie oczekiwania na alternatywny lot. Opieka obejmuje:
- Posiłki oraz napoje
- Zakwaterowanie w hotelu
- Transport między lotniskiem a miejscem zakwaterowania
- Bezpłatne dwie rozmowy telefoniczne, dwa dalekopisy, dwie przesyłki faksowe lub możliwość wysłania dwóch e-maili
Odszkodowanie pieniężne nie przysługuje, jeśli pasażer został poinformowany o odwołanym locie 14 dni przed planowanym czasem odlotu.
Nie przysługuje także, gdy nastąpiło to w okresie od 2 tygodni do 7 dni przed planowanym czasem odlotu i równocześnie zaproponowano pasażerowi zmianę planu podróży, przy czym wylot musiałby nastąpić nie wcześniej niż 2 godziny przed planowanym, przylot do miejsca docelowego zaś nie później niż 4 godziny po planowanym.
Rekompensata pieniężna nie należy się również w sytuacji, w której pasażer o odwołanym locie został poinformowany w okresie krótszym niż 7 dni przed rozpoczęciem podróży, przy czym zaproponowano mu wylot nie wcześniej niż 1 godzinę przed planowanym i przylot do miejsca docelowego nie później niż 2 godziny po planowanym.